Gå til innhold

Outlander sesong 7B kommer snart!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siste episode igjen, derfor har jeg ikke lest hele tråden. Er redd for spoiler. Dette skal jeg se imorgen, med god mat, og forberedt på det meste. 

Dette gjorde meg og datter med Harry Potter.  Jeg hadde ikke råd til å kjøpe bok eller lydbok. Vi lånte på biblioteket. Lydbok, men, vi hørte alt sammen. Jeg stod alltid først i køen ang lån. Men da vi skulle gå løs på siste boken, de siste cd platene, vi sperret oss inne. Ønsket ikke besøk av noen. Laget noe favorittmat. Ingen skulle forstyrre oss. Vi var helt oppslukte. 

Nå er ikke jeg like oppslukt av outlander. Med Harry Potter delte jeg dette med datter. Dette var spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skjul innhold

Skjønner ikke hvordan det skulle gått til, at hun overlevde. Hun lå jo død i armene til Claire i timevis. Og William..som da ble forelsket i og hadde sex med sin niese😅

Anonymkode: 7ad3e...29c

Spoiler

Ser det spekuleres i om hun ble forbyttet. Ellers har jo Raymond visse overnaturlige evner også. 😊 Og at man har seg med både den ene og den andre i slekta kunne vel skje 😁 Vi får ta alt med en klype salt, disse folkene går jo tross alt gjennom steiner til en annen tid.

Anonymkode: 310f1...55a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har ikke sett episoden enda, men forstår hva du mener. Claire var jo inne på denne tanken i bok 9, og jeg var skråsikker på at det ikke ble nevnt uten grunn. Altså selv om ideen var litt far fetched. Men det er jo hele serien 😅

Men så bra at de har tatt det med allerede før bok 10 kommer, hvis det virkelig blir bare en sesong til må de jo rekke å få alle trådene nøstet. Håper bok 10 og siste sesong kan komme omtrent samtidig.

Dessverre litt cliff hanger dog, skjønner ikke hvordan jeg kan vente 1 år på fasiten 😅 Vil ikke skrive for mye fordi jeg ikke vet hvordan man tar spoiler tag.

Anonymkode: 88ebd...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):
  Skjul innhold

Ser det spekuleres i om hun ble forbyttet. Ellers har jo Raymond visse overnaturlige evner også. 😊 Og at man har seg med både den ene og den andre i slekta kunne vel skje 😁 Vi får ta alt med en klype salt, disse folkene går jo tross alt gjennom steiner til en annen tid.

Spoiler

Ja, forbyttet av Raymond. Creepy William hadde sex med sin niese. Men dog. Tror ikke det var uten poeng at han sa «det er noe med henne». Han gjenkjente at det var familie 😅

Fant ut av spoiler 👍

Anonymkode: 88ebd...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan visste hun av sangen? Claire var jo ikke der å synge den når hun var større… 

Anonymkode: 92f67...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spoiler

Det mest logiske er at Faith overlevde i en alternativ tidslinje, ved at master Raymond dro tilbake. Forhåpentligvis lever hun fortsatt, bare i en annen tid. Kan også hende det er kun Fanny som er Faiths biologiske datter, om hun feks giftet seg med en enkemann.

Anonymkode: c656f...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Spoiler

Synes hele dette med at Faith plutselig (kanskje) levde opp er for far fetched (ja da, vet hele serien er far fetched😅). Det tar bort fra sesong 2 (episoden Faith og tema å miste et barn var veldig sterk) ,og det er bare for såpeopera etter min mening. Føler det er mest for å få folk til å henge med på enda en droughtlander og for å skaffe blest om den nye serien… I bøkene har vel forfatteren løst det på en litt annen måte? Tråden ble vel tatt opp, J & C snakket om Faith, men da ble det mer som for å gi et innblikk i at sorgen fortsatt er der etter så mange år, og sånn er det jo også realistisk sett. Ikke det at serien er så fryktelig realistisk mtp tidsreising, men den må ha noen elementer av gjenkjennbarhet og menneskelighet, ellers klarer ihvertfall ikke jeg som seer å tro på det jeg ser… Håper de dropper at Faith virkelig levde videre … dessuten, hun var vel også veldig prematur og dødfødt? Closer holdt jo sitt døde barn. I så fall må altså Master Raymond ha fått henne til å stå opp fra de døde som en slags Frankensteins monster … det blir litt mye for meg ihvertfall🙄

Anonymkode: 2b4a5...4e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettopp sett ferdig sesongen. Dette med medaljongen var jo også i boka, og allerede da jeg leste det var jeg skråsikker på at det gikk den veien vi så nå. Ble faktisk veldig skuffet over at tråden ikke ble tatt opp igjen senere i bok ni, men antok at det kom senere. Men på fansider på nettet leser jeg at folk blir helt sjokkert over den siste vendingen. Var det virkelig så mange som ikke så dette komme etter å ha lest bok ni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men hvordan visste hun av sangen? Claire var jo ikke der å synge den når hun var større… 

Noen andre må ha lært henne den?

Spoiler

Forklaringen er sikkert at M Raymond og hun nonna byttet ut et levende barn med et dødfødt, uvisst av hvilken grunn. 
Slik at Faith faktisk er mora til hvertfall en av de to jentene, sannsynligvis yngste. Sliter litt med å skjønne poenget med den storylinja, men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bacteria skrev (Akkurat nå):

Noen andre må ha lært henne den?

Skjul innhold

Forklaringen er sikkert at M Raymond og hun nonna byttet ut et levende barn med et dødfødt, uvisst av hvilken grunn. 
Slik at Faith faktisk er mora til hvertfall en av de to jentene, sannsynligvis yngste. Sliter litt med å skjønne poenget med den storylinja, men men

Spoiler

Hun er nok moren til begge, ellers ville de neppe gjort så stort poeng av å finne Briannas dobbeltgjenger til rollen som Jane. Har en følelse av at Jane vil gjenoppstå også, men vi får se. Var en del om overnaturlige krefter og denslags i den siste boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra serie så den mye på sykehjemmet med pappa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlig cliffhanger! Resten får stå som spoiler:

Spoiler

Jeg har ikke lest alle bøkene (er bare på bok to), men har lest at bøkene og serien ikke nødvendigvis vil slutte på samme måte, så det er ikke gitt at Faith vil overleve i bøkene. Uansett tipper jeg det kommer til en twist - eller flere! 
Hun som spilte Jane er en 100x bedre skuespiller enn Brianna, det er synd hun ikke ble castet som Brianna i stedet. Nå skal det sies at Brianna har kommet seg - i starten var hun som en tredukke - jeg har aldri skjønt hvorfor hun fikk den rollen, de har stort sett castet kjempebra i Outlander. Og så bommer de så totalt i denne viktige rollen. 
Uansett, det er bare å glede seg til siste sesong!  Sesong 7 synes jeg har vært et stort steg opp fra sesong 4-6, og det er ikke så vanlig i TV-serier, så det er kjempebra! 

Anonymkode: e89ab...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spoiler

Tenker dette med Faith kan forklares på flere mulige måter. Er ikke sikkert babyen Claire fikk i armene faktisk var Faith, kanskje hun ble byttet ut med en annen dødfødt baby. Claire var jo bevisstløs en stund under/etter fødsel. Men lurer i så fall på hvordan de forklarer dette med sangen. Noen må jo ha lært den bort til Faith om hun faktisk overlevde. Og William da som eventuelt forelsket seg i sin egen niese...

Anonymkode: 89e31...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skjul innhold

Jeg har ikke lest alle bøkene (er bare på bok to), men har lest at bøkene og serien ikke nødvendigvis vil slutte på samme måte, så det er ikke gitt at Faith vil overleve i bøkene. 

Spoiler

Men så lenge scenen med medaljongen er med i boken, er det vel ganske garantert at dette går i samme retning begge steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 23.42):

Det kan hun jo faktisk også ha vært, siden hun er en tidsreisende 😅 så her kan alt skje.

Gleder meg forøvrig veldig til spinoffen med foreldrene til Claire og Jamie, hadde vært moro om foreldrene til Claire traff foreldrene til Jamie, noe som jo også kan skje siden tidsreisegenet går i arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan hun jo faktisk også ha vært, siden hun er en tidsreisende 😅 så her kan alt skje.

Gleder meg forøvrig veldig til spinoffen med foreldrene til Claire og Jamie, hadde vært moro om foreldrene til Claire traff foreldrene til Jamie, noe som jo også kan skje siden tidsreisegenet går i arv.

Jeg tenker at et eller annet i den retningen må skje. Det må være noe som binder historien sammen, annet enn at ungene dine en dag skal gifte seg. Det gir ikke noen mening å ha to helt separate historier i samme TV-serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje, men jeg har lest så mye rart på nettet om hva Diana Gabaldon har sagt og ikke sagt…. Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at et eller annet i den retningen må skje. Det må være noe som binder historien sammen, annet enn at ungene dine en dag skal gifte seg. Det gir ikke noen mening å ha to helt separate historier i samme TV-serie. 

Ungene *deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):
  Skjul innhold

Tenker dette med Faith kan forklares på flere mulige måter. Er ikke sikkert babyen Claire fikk i armene faktisk var Faith, kanskje hun ble byttet ut med en annen dødfødt baby. Claire var jo bevisstløs en stund under/etter fødsel. Men lurer i så fall på hvordan de forklarer dette med sangen. Noen må jo ha lært den bort til Faith om hun faktisk overlevde. Og William da som eventuelt forelsket seg i sin egen niese...

Anonymkode: 89e31...bd2

Spoiler

Sangen må forklares uansett. Nyfødte babyer lærer ikke sanger.

Anonymkode: 49360...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Sangen må forklares uansett. Nyfødte babyer lærer ikke sanger.

Anonymkode: 49360...432

Spoiler

Denne sangen var vel fra Claires tid også. Ingen kan ha memorert den etter å eventuelt så vidt ha hørt henne nynne på den, for så å lære den bort til Faith. Det gir ikke mening.

Anonymkode: 7ad3e...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...