Gå til innhold

Prøve igjen etter spontanabort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, idag spontanaborterte jeg igjen for 5 gang på rad. Ønsker å prøve igjen umiddelbart, da jeg ser flere har god erfaring med å bare prøve til med en gang. Men er usikker på fremgangsmåte. Alle gangene vi har blitt gravide har vært “uplanlagt”, men ønsket. Jeg har en svært uregelmessig syklus, som jeg selv aldri er helt sikker på. Så når min neste eggløsning er, er veldig vanskelig for meg å vite.. Så jeg lurer på om vi bare bør begynne å prøve igjen så snart blødning har gitt seg og jeg føler meg klar, eller om det er best å benytte eggløsningstester for å se når min neste eggløsning blir? Sistenevnte virker som beste løsning for oss, men jeg vet ikke om resterende HcG i tisset kan være med å påvirke eggløsningstestene..

Anonymkode: a7d17...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HCG som du har igjen i kroppen vil påvirke eggløsningstestene nå. 

Jeg håper du får utredning for habituell abort. 

Anonymkode: 44b1a...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hei, idag spontanaborterte jeg igjen for 5 gang på rad. Ønsker å prøve igjen umiddelbart, da jeg ser flere har god erfaring med å bare prøve til med en gang. Men er usikker på fremgangsmåte. Alle gangene vi har blitt gravide har vært “uplanlagt”, men ønsket. Jeg har en svært uregelmessig syklus, som jeg selv aldri er helt sikker på. Så når min neste eggløsning er, er veldig vanskelig for meg å vite.. Så jeg lurer på om vi bare bør begynne å prøve igjen så snart blødning har gitt seg og jeg føler meg klar, eller om det er best å benytte eggløsningstester for å se når min neste eggløsning blir? Sistenevnte virker som beste løsning for oss, men jeg vet ikke om resterende HcG i tisset kan være med å påvirke eggløsningstestene..

Anonymkode: a7d17...a9e

Har du gått til legen for utredning for habituelle abort? Er det ikke best å gjøre det først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (26 minutter siden):

Har du gått til legen for utredning for habituelle abort? Er det ikke best å gjøre det først?

Har time til lege neste uke, men jeg ønsker uansett å prøve igjen. 

Anonymkode: a7d17...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har time til lege neste uke, men jeg ønsker uansett å prøve igjen. 

Anonymkode: a7d17...a9e

Du er tøff. Lykke til. Håpe det sitter denne gangen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde 3 SA, fikk en sønn etter 2. SA. Vi bare begynte på igjen, så snart jeg sluttet å blø etter mensen så prøvde vi ca annenhver dag frem til neste mens, på den måten var vi sikre på å treffe uansett. Men nå har jeg ganske regelmessig syklus da, kan variere litt mellom 23 og 30 dager, men har sånn ca peiling på når mensen skal komme. Har aldri brukt EL-tester, hos meg er det absolutt null tvil når jeg har EL 🙈

Anonymkode: dbdbf...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...