Gå til innhold

Hva har dere i boliglån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

40 årene, 2.3 i inntekt, 2.3 i lån, nabokommune til oslo. Belåningsgrad på ca 30% av boligverdien (veldig konservativt anslått) 15 år løpetid igjen. Sparer like mye i fond pr mnd som avdraget er på lånet.

Vi fikk barn tidlig, så vi satser på å selge stor enebolig og flytte i mindre leilighet i sentrum om 6-8 år. Det betyr mest sannsynlig at vi må ta opp noe mer lån. Men det betyr også at utgiftene våre går ned da siden vi ikke har 3 barn boende hjemme, så vi er gjeldsfrie i god tid før pensjonsalder. Evt har mulighet til å hjelpe barna inn på boligmarkedet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lån på 17 mill. Det er mye, men vi har 5 utleieleiligheter. Vårt eget hus er verdt ca 12 mill. Vi har 1,5 mill i leieinntekter, og ellers inntekt utenom dette på ca 4 mill i året. Eget firma. 

Anonymkode: a10f8...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vil si dere er flinke! Unge, god inntekt og relativt lite lån.

Min anbefaling: Betal mer ned på boliglånet nå som dere er unge, er sikker på at (hvis dere går inn for det), så kan dere være gjeldsfrie om 7-8 år. Antar at dere ikke har barn?

Da blir det også mye enklere den dagen dere skal kjøpe større bolig, og dere vil starte da med et mye mindre lån (naturlig nok).

Anonymkode: 1e43e...902

Hvis det er meg du skriver til så har vi to barn ja. Det er både et behov og ønske om større bolig om ikke lenge. Vi sparer en del for å kunne få det til, men vurderer å betale mer på lånet ja, vet ikke hva banken foretrekker om vi skal kjøpe oss opp snart. Kan kanskje være lurt med litt fri kapital tilfelle vi må pusse opp? Selv om renta på lånet er høyere enn på høyrentekontoen.

ts

Anonymkode: c2da8...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene m/barn.

Betaler 11.500 i lån på mitt hus

Lån 2,5 mill

Huset taksert 4,6 

Klarer meg helt fint.

Anonymkode: 3f23e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40, alene med barn, og har 400.000 igjen på lånet på en enebolig. 

Anonymkode: b20e1...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde 2,2 mil til juli i år. Nå er det nedbetalt. 
Er K 47. 

Anonymkode: 06f43...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i 20 årene og har to små barn. Boliglån på 2.1 og betaler 14 000 i mnd. Kunne hatt høyere lån. Samlet årsinntekt er ca. 1.2-1.3.

Anonymkode: 044c0...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicktrip skrev (5 minutter siden):

Lån på 5 mill. (enebolig fra 2014)

17,500 i måneden. 48 år gamle, og har 1 år og 4 måneder igjen på lånet. Blir digg det.

Denne matematikken går jo ikke opp. Hvordan kan du betale ned et lån på 5'000'000 på 16 avdrag a 17'500? Selv med null rente er 17'500x16 bare 280'000kr..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og mannen 34. Vi eier 2 hus og en hytte. Samlet verdi på boligene ca 11 mill. Ca 7,5 mill i lån. Betaler vel sånn ca 37000 i lån per mnd med 5,3% rente. 15500 kr inn i leieinntekter. Så reelt så betaler vi vel 21/22000 i lån, men dobbelt av eiendomsskatt, forsikringer ++ 

Anonymkode: 30386...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et gift par i 30-årene. Har boliglån på 3 089 000 kr. Betaler 16 244 kr i mnd. Eier 5-roms leilighet øst i Oslo.

Anonymkode: daf7c...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 og 31 år. 2 barn. Samlet inntekt ca 1,5 mill i året. Har boliglån på 3 mill, betaler 21 tusen hver mnd, nedbetaling på 22 år. Kunne godt hatt mer i boliglån eller betalt mer hver mnd, men vi ønsker å ikke bo oss i hjel. Kommer til å fortsette å betale 21 hver mnd hvis renten går ned. 

Anonymkode: 33212...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34 og 36 år, tjener ca 1,5 mill til sammen. Har 6 mill i lån, boligkreditt.

Usikker på hva vi ville betalt med avdrag, men vi betaler 25k i renter. Hadde sikkert betalt 33k eller noe sånt hvis vi hadde hatt annuitetslån. 

Anonymkode: e5fd5...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sicktrip skrev (21 timer siden):

Ser den. At vi har kort tid igjen på lånet vet jeg stemmer, men skal få avklart "utgangspunktet" litt nærmere.

Er du usikker på utgangspunktet for eget lån? 

Anonymkode: d7a7e...9b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par i slutten av 30-årene. Samlet inntekt ca 1,1 mill. Huslån 1,7 mill, betaler 11000 i mnd. 3 barn.

Anonymkode: e9e62...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ung men har klart det alene.. har 400K Igjen. Kjøpte huset med eksen i 2011 og kjøpte han ut i 2013, da var versien 1,9 mill, nå er verdien 2,5.

Anonymkode: d02dd...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...