Gå til innhold

Hva har dere i boliglån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er 40 og 48, har 2 millioner i lån, betaler 25.000 i mnd. Husets verdi er 7 millioner, bor 30 min unna Bergen i enebolig. Klarer oss godt økonomisk, så målet er å være gjeldsfri innen 10år. 

Anonymkode: f39b6...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har litt over 7 millioner i lån, og samlet inntekt på ca 1,5-1,6 millioner.

Anonymkode: 6da15...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i slutten av 30-årene, ikke barn (ennå). Samlet inntekt på 1,9. Boliglån på 2,5. Det er ca 35% av estimert markedsverdi. Rente på 5.45, har 15 års nedbetalingstid. Betaler ca 21.000 i renter og nedbetaling. 

Vi klarer oss veldig fint med lånet slik det er nå og lurer på om vi skal kjøpe noe større. Men jeg vil ikke at alle penger skal gå til bolig. Vet ikke om jeg syns det er verdt hva det evt må gå på bekostning av. Feks ferier, jobbe redusert om vi får barn etterhvert, frihet til å slippe å tenke nøye gjennom alle kjøp, opplevelser osv.. 

Anonymkode: 23f02...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 og aleneforelder. Eier leilighet i borettslag, har ikke noe lån men rett under millionen i fellesgjeld. Hadde jeg solgt leiligheten hadde jeg hatt rundt 2.5 mil rett inn på konto, muligens 3 mil for det er et populært sted.  Regner med det er nedbetalt innen 10 år. Ca 13000 i måneden da går rundt 4500 til fellesutgifter. 

Anonymkode: 0c8d4...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,1 mill, boligverdi 8 mill. Betaler 24000,- i mnd i renter. Har rammelån så betaler 8-10000 i mnd i avdrag. 

40 og 50 år, inntekt 1,7 mill i inntekt. 3 barn. 

Anonymkode: 019a2...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 år, kjøpte min første leilighet for ca 3 år siden, ca 750k årslønn, boliglån på ca 1,2mill, 4,72% effektiv, betaler 6739 kr/mnd på lånet.

Er komfortabel med lånet, vil kunne tåle kriserente på 16-17% viss vi får en gjentakelse av 80-tallet. Tåler fint høyere lån slik renten er nå, men har ikke så lyst på mer lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er et par i 20-årene med to små barn og har samlet inntekt på 1.4 mill. Eier en liten, ny enebolig verdt 4.5 mill og har 3.3 i boliglån. Betaler 19.5k i mnd, nedbetalingstid på 30 år (29 igjen).

vi må etterhvert kjøpe større bolig, men det vil også bety større boliglån. Lurer på hva dere, spesielt dere unge/nyetablerte, har i boliglån og hva dere betaler i mnd? Ta gjerne med alder, nedbetalingstid og om dere er komfortable med lånet eller kunne hatt høyere lån.

Anonymkode: c2da8...b34

100% alene ,eier huset alene.

2,5 mill gjeld

Verdt 4,5-4,7 mill

Hus

Anonymkode: 3f23e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 9060 i mnd, 840 000 i lån, verdig på bolig ca 6 mill. 

Anonymkode: d7a7e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1,5 i lån og betaler 7500 i mnd med 25 års nedbetalingstid. Vi er 37 og 44🙂 Vi klarer oss og ønsker ikke høyere lån da målet er å bli gjeldsfri før vi blir 60 🙂

Anonymkode: 09e3c...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge 32 år med en samlet husholdningsinntekt på 1,7mill. Har boliglån på 6,4mill med 27 års nedbetaling igjen. Betaler 37.500kr/mnd på lånet, hvorav 8-10K er avdrag, resterende renter. Bor i enebolig med verdi på 9,2 mill, har to barn (en toåring og en som er 2 uker gammel), en hund og en elbil (23-modell) uten lån. 

Kunne lånt mer, men ønsker ikke å ha mer i lån, synes økonomien er trang nok som den er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46, alene, inntekt på 560k, rammelån på 600k, enebolig verdt 5mill. Gjeldfri hytte i Spania. Ingen andre lån, betaler akkurat nå bare 6k på rammen, og setter heller 5k på fond. 

Kommer til å selge boligen og gå over til langtidsleie når jeg velger å bli pensjonist, og satser på å dø med så nært null på konto som mulig. 

#arv
 

Anonymkode: d1dbe...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28, enslig. 2,5 millioner og 20 år igjen, betaler 18k i mnd.

Kunne hatt høyere avdrag i mnd, har betalt ned 500k siste året. Men 18 er innafor om jeg ikke jobber ekstra.

Anonymkode: 2771e...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 mill i lån. Har 3 mill i inntekt. Hus verdt 15 mill. Null i egenkapital. Betaler 90 I mnd pluss alt det andre. 

Anonymkode: 7945e...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Betaler 9060 i mnd, 840 000 i lån, verdig på bolig ca 6 mill. 

Anonymkode: d7a7e...9b9

Lang nedbetalingstid? Jeg har det dobbelte i lån, og betale 9100 i måneden. 

Anonymkode: 853c0...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 300 000 i lån og altfor lang nedbetalingstid 😅

Her heldigvis mulighet til å selge fond å betale ut lånet dersom det skulle bli behov for det, men enn så lenge så prioriterer jeg å spare mest mulig fremfor å øke nedbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor mye betaler du i måneden? Jeg er omtrent som deg, kun 12 år igjen men betaler 28.000-29.000 i måneden. Sykt mye. 

Anonymkode: 16f32...722

Betaler 18500 i mnd.

Anonymkode: 1c40b...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 36 begge to og har 1,7. Bor på bygda, så her er det ikke dyrt. To etasjes rekkehus.

Anonymkode: 717c7...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er 39 år, nedbetaling 25 år, lån på 1,1 mill. Betaler 9000 i mnd, pluss fellesutgifter på 5000 kr. Synes det er nok, da jeg har andre lån. Men hadde tålt mer.

Anonymkode: 183a5...767

1,1 mill over 25 år blir et veeeeldig dyrt lån!

Om du har mulighet til å betale litt ekstra inn på lånet i mnd vil det spare seg noe voldsomt i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si dere er flinke! Unge, god inntekt og relativt lite lån.

Min anbefaling: Betal mer ned på boliglånet nå som dere er unge, er sikker på at (hvis dere går inn for det), så kan dere være gjeldsfrie om 7-8 år. Antar at dere ikke har barn?

Da blir det også mye enklere den dagen dere skal kjøpe større bolig, og dere vil starte da med et mye mindre lån (naturlig nok).

Anonymkode: 1e43e...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...