AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Del Skrevet 17. oktober Denne uken har jeg vært på kurs i en annen by og har bodd hos mitt søskenbarn og hennes gutt på 3 år. Han har vært i barnehagen 7,5 time hver dag. Når han kommer hjem kl 16.30 så løper han rundt i leiligheten og leker til det er sengetid kl 19. Han sitter kun i ro når han må spise. Er dette normalt? Jeg har hørt flere venninner sier at barna deres er sliten etter barnehagen. Tanken på adhd har slått meg. Kan man ha adhd når de er så små? Anonymkode: 368ec...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #2 Del Skrevet 17. oktober Så små kan ha adhd ja, men det er ikke uvanlig med aktive barn selv etter en lang dag i barnehagen. De har mer energi enn oss voksne etter en dag på jobb, det er sikkert. Anonymkode: 4f770...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #3 Del Skrevet 17. oktober Så små barn kan være slitne uten at de vil sitte stille av den grunn. Man merker det heller på at de blir mer klengete, følsomme/kranglete osv. Min er snart 3 og leker også fra vi kommer hjem fra barnehagen til leggetid. Må gjerne innom lekeplassen på vei hjem. Sitter bare stille for å spise eller hvis vi leser bok for henne. Anonymkode: 1bd51...b09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne uken har jeg vært på kurs i en annen by og har bodd hos mitt søskenbarn og hennes gutt på 3 år. Han har vært i barnehagen 7,5 time hver dag. Når han kommer hjem kl 16.30 så løper han rundt i leiligheten og leker til det er sengetid kl 19. Han sitter kun i ro når han må spise. Er dette normalt? Jeg har hørt flere venninner sier at barna deres er sliten etter barnehagen. Tanken på adhd har slått meg. Kan man ha adhd når de er så små? Anonymkode: 368ec...99f Helt normalt Anonymkode: d3349...714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 17. oktober #5 Del Skrevet 17. oktober (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Denne uken har jeg vært på kurs i en annen by og har bodd hos mitt søskenbarn og hennes gutt på 3 år. Han har vært i barnehagen 7,5 time hver dag. Når han kommer hjem kl 16.30 så løper han rundt i leiligheten og leker til det er sengetid kl 19. Han sitter kun i ro når han må spise. Er dette normalt? Jeg har hørt flere venninner sier at barna deres er sliten etter barnehagen. Tanken på adhd har slått meg. Kan man ha adhd når de er så små? Anonymkode: 368ec...99f Herregud. Han er 3 år. Utrolig at han sitter i ro når han spiser! Jo mer "slitne" mine barn er, jo mer viltre er de. Sliter med reguleringen da. Endret 17. oktober av Mnjah 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #6 Del Skrevet 17. oktober Noen barn, særlig små barn, reagerer med å bli motorisk aktive når de er slitne. De kan fint løpe rundt, kanskje på en litt kaotisk måte som skaper en del rot og lyd, men ikke klare å sitte i ro og konsentrere seg om noe. Min eldste var slik som lite barn. Jeg kjenner også flere som har forsøkt å slite ut småbarn som tilsynelatende ikke er slitne etter en lang dag i barnehage, med besøk, aktiviteter, skogsturer osv., uten hell. Da har barnet gjerne ikke sovne særlig lett på kvelden etterpå heller. Og så har de til slutt har konkludert med at det er det motsatte som virker for at barnet skal bli roligere, å dra hjem og slappe helt av. Og noen barn er mer aktive enn andre, akkurat som noen voksne er mer aktive enn andre, uten at det er unormalt. Anonymkode: 1bc7e...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 17. oktober #7 Del Skrevet 17. oktober Hadde vært mer bekymret for diagnoser hvis - spesielt en gutt - på tre år ikke herja rundt hele ettermiddagen. Og spesielt rett før og ved leggetid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #8 Del Skrevet 18. oktober Noen barn har mer futt i kroppen enn andre - og spesielt i den alderen der er det veldig tydelig! Den 3-åringen høres helt normal ut, i mine øyne. I den alderen der hadde datteren min alltid masse energi som måtte ut, spesielt etter kveldsmat. Husker vi hadde besøk av en kamerat uten barn en kveld. Hun endte opp med å løpe og skråle rundt og rundt i huset (vi har sånt hus man kan løpe fra rom til rom i ring). Vi var helt upåvirket. Han så litt mer stressa ut 😅 Anonymkode: 22c88...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå