Gå til innhold

Personalleder svarer ikke, og sender ikke inntektsmelding til NAV

delripu

Anbefalte innlegg

Har vært sykemeldt i 5 uker. Har fått ny personalleder under sykemeldingen. Denne snakket jeg med for 10 dager siden, og vedkommende sa da at de skulle sende inntektsmelding til NAV for meg, med en gang. Jeg ringer til NAV, og får høre at de ikke har mottatt den. Jeg purrer på min nye personalleder på SMS, og får ikke svar. Sender ny melding dagen etter, får ikke svar. Får ikke svar på tlf heller. Nestleder sier han ikke kan hjelpe meg; men håper det løser seg (?!) og skal gi beskjed videre. Ingenting skjer. 

dette er vel ikke innafor på en arbeidsplass, eller? Tragisk for meg da, som skal gå SÅ lenge uten sykepenger, når behandlingstid på NAV fra de faktisk mottar dette er på 6 uker. NAV har også purret på arbeidsgiver, uten resultat foreløpig. 

hva gjør jeg da? Skal jeg måtte søke sosialhjelp på NAV fordi min arbeidsgiver ikke klarer sende dokumentasjon de skal? 

Erfaringer eller råd? Hva gjør man nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

delripu skrev (1 minutt siden):

Har vært sykemeldt i 5 uker. Har fått ny personalleder under sykemeldingen. Denne snakket jeg med for 10 dager siden, og vedkommende sa da at de skulle sende inntektsmelding til NAV for meg, med en gang. Jeg ringer til NAV, og får høre at de ikke har mottatt den. Jeg purrer på min nye personalleder på SMS, og får ikke svar. Sender ny melding dagen etter, får ikke svar. Får ikke svar på tlf heller. Nestleder sier han ikke kan hjelpe meg; men håper det løser seg (?!) og skal gi beskjed videre. Ingenting skjer. 

dette er vel ikke innafor på en arbeidsplass, eller? Tragisk for meg da, som skal gå SÅ lenge uten sykepenger, når behandlingstid på NAV fra de faktisk mottar dette er på 6 uker. NAV har også purret på arbeidsgiver, uten resultat foreløpig. 

hva gjør jeg da? Skal jeg måtte søke sosialhjelp på NAV fordi min arbeidsgiver ikke klarer sende dokumentasjon de skal? 

Erfaringer eller råd? Hva gjør man nå? 

Er det mulig å gå over hodet på personalleder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Er det mulig å gå over hodet på personalleder?

Ikke som jeg er kjent med, usikker på hvordan jeg eventuelt får tak i vedkommende. Merker jeg også begynner føle jeg «maser», selvom jeg har rett til det, og er redd for å skulle måtte brenne broer og lage dårlig stemning med en helt ny leder jeg skal forholde meg til fremover. Vet ikke hva som er innafor å gjøre? 

Endret av delripu
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ikke arbeidsgiver mens du er sykemeldt, og får tilbakebetalt i ettertid?

Anonymkode: c2928...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Betaler ikke arbeidsgiver mens du er sykemeldt, og får tilbakebetalt i ettertid?

Anonymkode: c2928...bed

Halvveis, kun for min faste stilling og ikke det jeg reelt jobber. Derfor jeg er avhengig av at de får dokumentasjon og kan gjennomsnittsberegne lønn for de siste 3 månedene for meg, som NAV sier jeg får direkte fra de. Akkurat derfor jeg synes det er så synd at vi har så få faste, 100% stillinger i helsevesenet. Jeg jobber 100%, og noen ganger mer, men har ikke fått 100% fast stilling foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke avdelingsleder? Seksjonsleder?

Send mail til personalleder, skriv at det nå har gått ti dager siden h'n skulle sende inntektsmelding, og at du har purret på sms ** dag og ** dag uten svar, og prøvd kontakte vedkommende på telefon uten svar eller tilbakering, og at at nav fortsatt ikke har mottatt inntektsmelding.

Så setter du den personen sin overordnede på kopi, og eventuelt tillitsvalgt og nav.

Kan være personalleder blir furten, men hvor lenge har du råd til å vente på sykepenger bare for å blidgjøre en ny personalleder som gir faen i deg?

Anonymkode: 52787...cf9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har dere ikke avdelingsleder? Seksjonsleder?

Send mail til personalleder, skriv at det nå har gått ti dager siden h'n skulle sende inntektsmelding, og at du har purret på sms ** dag og ** dag uten svar, og prøvd kontakte vedkommende på telefon uten svar eller tilbakering, og at at nav fortsatt ikke har mottatt inntektsmelding.

Så setter du den personen sin overordnede på kopi, og eventuelt tillitsvalgt og nav.

Kan være personalleder blir furten, men hvor lenge har du råd til å vente på sykepenger bare for å blidgjøre en ny personalleder som gir faen i deg?

Anonymkode: 52787...cf9

Tusen takk for godt svar. Det blir et siste forsøk på å ringe i morgen, uten svar går jeg veien du beskriver. Jeg er så konfliktsky, men du har rett i at jeg ikke kan vente så lenge og at denne personallederen ikke virker bry seg. 

trist førsteinntrykk av ny leder uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...