Rosa Gnom Skrevet 17. oktober 2024 #41 Del Skrevet 17. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er et merkelig forum. Foreldre som vil gi barnet et lite glass coca cola når det har omgangssyke blir sablet ned, men å høre på satanisk voldsmusikk det er HELT greit. Anonymkode: 32120...b56 Men du kommer jo ikke med noen konkrete eksempler her. Det er jo bare svada. Hva er så farlig med satanisk voldsmusikk? Har du noen kilder å vise til? Noen artikler eller saker? Du skal få lov til å ha dine egne meninger,men da er det kanskje greit å holde de for seg selv når de er så utpå jordet som du er her. Du inviterer ikke til noe som helst diskusjon. Endret 17. oktober 2024 av Rosa Gnom 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. oktober 2024 #42 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oy, 1990 tallet ringte... Anonymkode: e1500...06b Nei, det var 1950-tallet som ringte., 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #43 Del Skrevet 17. oktober 2024 Rosa Gnom skrev (6 minutter siden): Men du kommer jo ikke med noen konkrete eksempler her. Det er jo bare svada. Hva er så farlig med satanisk voldsmusikk? Har du noen kilder å vise til? Noen artikler eller saker? Du skal få lov til å ha dine egne meninger,men da er det kanskje greit å holde de for seg selv når de er så utpå jordet som du er her. Du inviterer ikke til noe som helst diskusjon. Death Metal er basert på aggresjon, sinne og gudsbespottelse. Så Death Metal er ment å få deg til å føle noe (selv uten ord eller tekst) for å være voldelig. Så å kalle det kristent betyr egentlig ikke noe. Skriften er tydelig på at vi skal kaste av oss sinne og vrede. Efeserne 4:26 nevner et midlertidig sinne mot vår egen personlige synd for å overvinne den. Efeserne 4:26 handler ikke om et sinne som skal bo i våre hjerter, for noen vers nedenfor står det at vi skal legge av oss sinne og vrede fra våre liv. Jesus sa at vi skal elske våre fiender, be for dem og gjøre godt mot dem. Vi skal tilgi. Hvordan kan man tilgi hvis man også holder på hat i sitt hjerte? Anonymkode: 32120...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 17. oktober 2024 #44 Del Skrevet 17. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Death Metal er basert på aggresjon, sinne og gudsbespottelse. Så Death Metal er ment å få deg til å føle noe (selv uten ord eller tekst) for å være voldelig. Så å kalle det kristent betyr egentlig ikke noe. Skriften er tydelig på at vi skal kaste av oss sinne og vrede. Efeserne 4:26 nevner et midlertidig sinne mot vår egen personlige synd for å overvinne den. Efeserne 4:26 handler ikke om et sinne som skal bo i våre hjerter, for noen vers nedenfor står det at vi skal legge av oss sinne og vrede fra våre liv. Jesus sa at vi skal elske våre fiender, be for dem og gjøre godt mot dem. Vi skal tilgi. Hvordan kan man tilgi hvis man også holder på hat i sitt hjerte? Anonymkode: 32120...b56 Men det er bevist at det er sunt å få utløp for sinne. Har du ikke lært dette? Det er viktig å ikke holde følelsene sine innvendig. Og der kom poenget med tråden. Anbefaler at du starter med å preke om bibelen først i senere tråder du skal lage. Så slipper vi å kaste bort tid på å svare deg. Hvilken Jesus mener du ? Det finnes tusenvis som heter og har hatt navnet Jesus opp igjenom tidene. Vanskelig å vite hvilken av de du snakker om. Endret 17. oktober 2024 av Rosa Gnom 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 17. oktober 2024 #45 Del Skrevet 17. oktober 2024 Her tror jeg det er andre miljøer som er langt mer skadelig tenker særlig på kor, og spesielt på tensingmiljøene, her har du en gjeng som laller seg inn i en virkelighetsforståelse som ikke henger på greip i det hele tatt, aldri sett folk drekke, pule og sloss som disse folka bare de voksene ser bort en helg eller to, dessuten laller de seg inn i religiøs hjernevask som fordømmer andre på en skadelig måte både for seg selv og andre, Hallejula 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #46 Del Skrevet 17. oktober 2024 Nå må du slutte å røyke sokkene dine, ts. Anonymkode: 000ff...04a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 17. oktober 2024 #47 Del Skrevet 17. oktober 2024 Rosa Gnom skrev (1 time siden): Det der er ett heftig album. Kul cover art også. Problemet er bare at du er 23 år for sent ute. Dette albummet kom ut i 1991. Bare for å kaste litt bensin på bålet : Sjekk ut Mayhem - Dawn of the Black Hearts sitt cover. Jeg vil ikke poste det her da det er bilde av Per Yngve "Pelle" Ohlin etter han skjøt hodet av seg med en hagle. Litt usikker på om ekte gore er lov på kvinneguiden. Det er faktisk, dessverre, 33 år siden 1991, ikke 23. Tragisk men sant. *knirker litt i leddene, leter etter høreapparatet og rullatoren* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 17. oktober 2024 #48 Del Skrevet 17. oktober 2024 Ja men da kan vi vel fortsette med anbefalinger. Nevnte Kanonenfieber i stad, det er rykende fersk melodisk black/death metal fra Tyskland. Tematikken er 1. verdenskrig, og at krig er dårlig og nasjonalisme suger. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 17. oktober 2024 #49 Del Skrevet 17. oktober 2024 Leifr skrev (4 minutter siden): Det er faktisk, dessverre, 33 år siden 1991, ikke 23. Tragisk men sant. *knirker litt i leddene, leter etter høreapparatet og rullatoren* Haha,selvfølgelig er det det. Jeg må ha blingset litt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 17. oktober 2024 #50 Del Skrevet 17. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 13.37): https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ Anonymkode: 64999...48c Å nei. Nå er resten av kvelden ødelagt. 🙄 AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 17.04): Death Metal er basert på aggresjon, sinne og gudsbespottelse. Så Death Metal er ment å få deg til å føle noe (selv uten ord eller tekst) for å være voldelig. Så å kalle det kristent betyr egentlig ikke noe. Skriften er tydelig på at vi skal kaste av oss sinne og vrede. Efeserne 4:26 nevner et midlertidig sinne mot vår egen personlige synd for å overvinne den. Efeserne 4:26 handler ikke om et sinne som skal bo i våre hjerter, for noen vers nedenfor står det at vi skal legge av oss sinne og vrede fra våre liv. Jesus sa at vi skal elske våre fiender, be for dem og gjøre godt mot dem. Vi skal tilgi. Hvordan kan man tilgi hvis man også holder på hat i sitt hjerte? Anonymkode: 32120...b56 🤣 Ler så jeg hikster her. Tilkjennegi din gudstro neste gang du skal moralisere, så slipper vi å kaste bort tiden i slike tråder. Fjernet sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 20. oktober 2024 av Perelandra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #51 Del Skrevet 17. oktober 2024 Morsomt. Det finnes kanskje 1000 personer i Norge under 18 som vet forskjellen på en gitar og en PC. Resten tror at mennesker faktisk skal høres ut som roboter. De fire ungdommene som hører på death metal skal vi nok klare å håndtere. Tusenvis på tusenvis som tar koranen på alvor derimot, dét er gift for samfunnet. Anonymkode: 938a3...bb9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #52 Del Skrevet 17. oktober 2024 Perle skrev (3 timer siden): Kan ikke du/dere "Kjör debatt/diskuter" folkene, hvis dikter opp alle disse absurd fiktive problemstillingene, bare FINNE EN ANNEN HOBBY?! Atlstå, HVA er poenget med disse trådene? Dere er ikke smarte nok til å lage noe morsomt heller, det er bare dumt. Jeg registrerer at du ikke evner å debattere saken, i motsetning til mange andre her som har kommet med svært gode innlegg. Anonymkode: d5a6d...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #53 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er lei av at folk rundt meg avfeier advarslene om death metal som om det bare er en harmløs musikkstil! Er det virkelig ingen som ser hva som skjer her? Dette er musikk som glorifiserer vold, død og sataniske ideologier! Vi snakker om tekster som eksplisitt beskriver blodige mord, tortur og hat, presentert som en form for underholdning. Dette er ikke kunst – dette er ren fordervelse! Musikken ødelegger våre barn. Hvorfor godtar vi at tenåringene våre lytter til sanger som dyrker destruksjon og kaos? Det er ingen som kan overbevise meg om at det ikke påvirker dem. Ungdom er i en sårbar fase av livet, letende etter identitet og retning. Og når de fylles med denne mørke, nihilistiske musikken, hva slags fremtid bygger de da for seg selv? Hvorfor er vi overrasket når vi ser en økning i ungdomsvold, depresjon og manglende respekt for autoritet? Vi kan ikke ignorere hvordan death metal promoterer en usunn livsstil, ofte med sammenhenger til rusmisbruk og antisosial oppførsel. Dette er ikke en tilfeldig observasjon – det er et mønster. Dette er musikk laget for å sjokkere, for å bryte ned normer og regler. Og jo mer ungdommen eksponeres for dette, jo mer fjerner de seg fra det som er sunt, normalt og positivt. Dette handler ikke om sensur – det handler om å beskytte ungdommen vår fra krefter som trekker dem ned i mørket. Det handler om å ta ansvar som foreldre, lærere og som et samfunn. Vi må stoppe å late som om dette er bare "musikk" og innse at det har langt mer destruktive konsekvenser. Det er på tide at vi våkner opp og tar tak i dette problemet før en hel generasjon går til grunne! Diskuter! Anonymkode: 32120...b56 Kunne ikke vært mer enig. Stod en gang 2meter unna en muslim. Plutselig begynte jeg helt ut av det blå og tilbe Allah. Heldigvis kom det en hinduist forbi meg og nå tror jeg på et par hundre guder. Husker også en gang jeg gikk forbi en folkemusikant.. plutselig så jeg troll og hulder overalt.. riktig skremmende var det. Eller når jeg kom litt nærme veien når jeg skulle gå på butikken, plutselig kunne jeg kjøre bil gitt. Så nå går jeg aldri ut blant folk. Sitter inne på et hvitt lukket rom. Alt er jo skummelt, jeg ønsker bare være meg selv og ikke bli smittet av musikk eller religion. Hjelp. For nå ble jeg virkelig redd dette døde metall greiene. Tenk om djevelen plutselig dukker opp? Anonymkode: 8de74...9d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #54 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Oy, 1990 tallet ringte... Anonymkode: e1500...06b Ja spesielt 1995/96!!! 🤘🤘🤘 Anonymkode: 96d59...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #55 Del Skrevet 17. oktober 2024 Sant! Og om man har en LP-plate og snurrer den feil vei, så kan man høre hemmelige sataniske budskap. Savner plater med aldersgrense 🏳🏳🏳 Anonymkode: 5add7...f18 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 17. oktober 2024 #56 Del Skrevet 17. oktober 2024 Denne diskusjonen er du cirka 30 år for sent ute til... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 17. oktober 2024 #57 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg registrerer at du ikke evner å debattere saken, i motsetning til mange andre her som har kommet med svært gode innlegg. Anonymkode: d5a6d...c34 Jeg foretrekker å debattere faktiske saker, ikke fiksjon. Ok, å minne ts på at kvaliteten på tullballet er laber, og at det er VELDIG gjenomskubart. Registrer dog, at dette ikke så viktig for mange her inne (om det de legger tiden sin på er tull og troll), men hver så god, diskuter tullball til krampa tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #58 Del Skrevet 17. oktober 2024 Så det er bedre at ungdommen hører på russelåter? Der det ropes om knulling, jenter er horer, kokain forherliges og gutta ruler? Der voldtekt er normen, og alt skyldes på at gutter er gutter? Der hvite linskjorter og chinos er normen, og de som ikke har et klesbudsjett lik min månedslønn er ukule? Jeg er mamma til en ung metalgitarist. Han skriver tekster om død og fordervelse, og han brøler i mikken på scena. Han er med meg på konserter, og samler på bandTskjorter. Han har en nydelig kjæreste han behandler med stor respekt, han har gode verdier, et solid kvinnesyn og er et godt menneske. Jeg er innmari stolt av han! Jeg tror det er mange flere som hører på russemusikk som følger dens oppfordringer om festing, rulling og voldtekter enn det er metalheads som dreper folk og dyrker satan. Bare sånn at det er sagt. Anonymkode: f2e81...fee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #59 Del Skrevet 17. oktober 2024 Perle skrev (1 time siden): Jeg foretrekker å debattere faktiske saker, ikke fiksjon. Ok, å minne ts på at kvaliteten på tullballet er laber, og at det er VELDIG gjenomskubart. Registrer dog, at dette ikke så viktig for mange her inne (om det de legger tiden sin på er tull og troll), men hver så god, diskuter tullball til krampa tar. Black metal er en seriøs sak å debattere. Det er veldig åpenbart. Anonymkode: d5a6d...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 17. oktober 2024 #60 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror du mener 60 tallet da var the satanic panic begynte. Ts sine holdninger er så utdaterte at jeg blir litt paff. Jeg vokste opp som katolikk. Fikk høre på marilyn manson men ikke satyricon, men dette var på 90 tallet og jeg hadde sære foreldre. Anonymkode: bc96f...6a1 Njæ, det var på 80-tallet "the satanic panic" begrepet ble etablert. Det var på den tiden hysteriet blomstret mest, både i media og rettslokalene. Fascinasjonen for okkultisme, esoteriske livssyn og "satanisme" startet derimot noen tiår tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå