Gå til innhold

Hvorfor var folk lykkeligere før?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem satt med barna mens hun jobbet? Da hadde hun en omgangskrets. 

Anonymkode: 28fd8...c99

Hun flyttet alene til hovedstaden. Hun døde før jeg ble født, så jeg har ikke spurt om detaljer, men alle barna var jo ikke små. Jeg vet ikke, antar hun hadde barnevakt for de yngste de timene de eldste var på skolen. Generelt tror jeg det var lettere og få hjelp og å bygge omgangskrets for 100 år siden. Ikke utenkelig at hun fikk en nabo til og se til de yngste imens hun var på jobb? I dag er det mer forventet at det» offentlige « kommer med tilbud. 
for og sammenligne generasjonen etter, på farssiden, så vet jeg at naboen passet pappa og kusinene imens farmor og søsteren hennes var på jobb fra 1945.  Mor- mor jobbet hjemmefra til sine begynte på skolen. Jeg kommer visst fra en familie med usedvanlige selvstendige arbeidende kvinner. Ingen av søstrene  til mor- mor eller farmor som ikke jobbet. 

Anonymkode: 0b12a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

asterix skrev (23 minutter siden):

Vil vel ikke akkurat påstå at Tromsø var et lite sted når det kom til antall studenter i hvert fall.

Det var et spørsmål, ikke en påstand. Nei, Tromsø er ikke er lite sted når de kommer til studenter. Er det et lite sted når det kommer til barnehageplasser da? I Oslo var ikke dette et problem på 90- tallet, men jeg er åpen for at det finnes lokale ulikheter. 

Anonymkode: 0b12a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nix!! Borgerlønn er tingen! Da kan mødre være hjemme og far jobbe

Anonymkode: 814a4...c95

Eller far kan være hjemme, og mor kan jobbe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...