Gå til innhold

Trening ved sykdom.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei alle dere sprekinger😄 

Holder på med en livsstilsendring, og har den siste mnd vert syk med feber/forkjølelse, hodepine, øreverk, bihulebetennelse, tung pust osv.. har vert en skikkelig langvarig runde. Hvordan gjør dere som trener en del det ved sånne tilfeller? 

Kjører dere lette styrkeøvelser hjemme isteden for en "skikkelig" styrkeøkt feks? 

Jeg hoster til jeg brekker meg, 10 000 skritt har derfor utgått da jeg knapt kan gå til postkassen uten å bli andpusten..men litt utålmodig i å komme i gang igjen, var inne i en god flyt flr jeg ble syk. 

Så begynte jeg å tenke, er det dumt å ta en pause når man er syk? Er ikke sengeliggende syk liksom. 

Tips fra dere som føler dere har kontroll på livsstilen? ☺️

Anonymkode: fbf75...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta pause. Gå litt rolig tur når du kjenner deg i form til det. Kropp og sinn trenger den pausen. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører overhode ikke tyngre styrkeøkter når kroppen ikke henger med. 
Hvis jeg blir andpusten av å gå til postkassen, så er ikke kroppen klar for tyngre økter. 
Da går jeg rolig tur, og øker gradvis etter hvert som kroppen sier det er greit. 
Og jeg gjør mobilitetsøvelser hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du syk med feber osv skal du såklart ikke trene hardt. Forstår godt at det kan føles kjipt og måtte ta pause noen dager, men det trenger kroppen din. Beste du kan gjøre for egen kropp er å ta det rolig til du føler deg piggere. Hele poenget med en livsstilsendring er at det skal være en varig endring så at du må ta det rolig 1 uke eller 2 burde ikke være et problem, da må man bare komme inn i rutinen igjen når kroppen er klar for det. 

Anonymkode: 24e07...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...