Gå til innhold

Er bachelor i psykologi pluss kandidatstudiet i DK jevngod med Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det flere og flere psykologer som søker lisens i Norge med denne kombinasjonen. De må jobbe to år på lisens for å få praktisere yrket i Norge.

Kan de som velger denne kombinasjonen like mye som psykologer utdannet i Norge?  Gir to år på lisens i Norge like mye klinisk praksis som  de som har gått seks år i Norge og hatt praksis gjennom studietiden? 

Anonymkode: 66a23...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke kan du vel konkludere med at danske psykologer er dårligere psykologer enn norske. Det tror jeg ikke er tingen, så da er det det samme. Pluss at du får erfaring med å bo i utlandet og klare deg selv.

Hva arbeidsgiverne tenker og om de bare ansetter folk fra samme skole som dem selv, det vet jeg ikke noe om.

Anonymkode: f77ee...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis ikke kan du vel konkludere med at danske psykologer er dårligere psykologer enn norske. Det tror jeg ikke er tingen, så da er det det samme. Pluss at du får erfaring med å bo i utlandet og klare deg selv.

Hva arbeidsgiverne tenker og om de bare ansetter folk fra samme skole som dem selv, det vet jeg ikke noe om.

Anonymkode: f77ee...5da

Jeg vet faktisk ikke når det gjelder danske psykologer. De må også jobbe to år på lisens etter studiet. Vil den lisensperioden garantere at de får forsøkt seg på alt som de som tar profesjonsstudiet må igjennom? Hvorfor fungerer det?

Anonymkode: 66a23...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...