Gå til innhold

Kunne du kjøpt en begravelsesbil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fått tilbud om å kjøpe en stasjonsvogn i god stand for en rimelig penge. Eneste problemet som holder meg tilbake er at den er brukt som begravelsesbil av et begravelsesbyrå. Er jeg lettskremt av meg eller flere her som hadde hatt samme reservasjon?

Anonymkode: 252d3...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde lett kjøpt den. Tror det er siste stedet noen kommer tilbake og spøker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som har en sånn, og det spøker iallefall ikke i den😊

Anonymkode: bb316...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner noen som har en sånn, og det spøker iallefall ikke i den😊

Anonymkode: bb316...862

Og jeg har til og med knullet bak i en (heltrekt med plysj)

Anonymkode: 5047f...6fe

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Kunne til og med kjørt rundt med kors på taket om bilen er rimelig og i god stand.

Tenk om man kunne fått en sånn gammeldags bårebil med gardiner, det hadde vært noe!

Endret av ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk ikke kjøpt den. Det hadde bydd meg skikkelig i mot, uten at jeg kan forklare hvorfor.

Anonymkode: fa322...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og jeg har til og med knullet bak i en (heltrekt med plysj)

Anonymkode: 5047f...6fe

That escalated quickly. 🤣

Anonymkode: a7d78...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er gjerne begravelsebiler bygget om eller modifisert til formålet. Noe slikt hadde jeg ikke villet kjøre rundt i. Men var den fremdeles en helt ordinær stasjonsvogn hadde jeg ikke brydd meg noe om hva den var brukt til før. 

Anonymkode: c03d0...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den kun bare vært brukt til å kjøre til og fra begravelser så hadde det vært ok tror jeg. Men problemet er at den også har vært brukt som likbil til å kjøre døde fra drapsåsteder og slikt. Det er ganske heavy 

Anonymkode: 252d3...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde den kun bare vært brukt til å kjøre til og fra begravelser så hadde det vært ok tror jeg. Men problemet er at den også har vært brukt som likbil til å kjøre døde fra drapsåsteder og slikt. Det er ganske heavy 

Anonymkode: 252d3...4fd

Det er sant, det tenkte jeg faktisk ikke på 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsesbiler er som regel godt vedlikeholdt - det er jo representasjonsbiler. Kjempefordel!

Tidligere hadde jeg selv veldig lyst på en Volvo 960 begravelsesbil. Med de gigantiske vinduene på siden kunne det ha vært en knall campingbil her oppe i nord. Parkere med utsikt...plass til alt, en svær skuff under senga som kan dras ut.

Vanskelig å slå disse mtp. kul form, masse plass, og god kjørefølelse på langtur med lang akselavstand.

Ulemper er jo høyt forbruk (høy vekt), vanskelig å skaffe sære reservedeler til karosseri og ruter ved behov, og at folk vil tro at du er sær.

Anonymkode: 2f640...493

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde den kun bare vært brukt til å kjøre til og fra begravelser så hadde det vært ok tror jeg. Men problemet er at den også har vært brukt som likbil til å kjøre døde fra drapsåsteder og slikt. Det er ganske heavy 

Anonymkode: 252d3...4fd

Hvorfor er det verre? 
Og vet du at den aktuelle bilen er brukt til å frakte drapsoffer? Eller antar du det? 

Anonymkode: ac838...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som fantastisk praktiske biler om man trenger litt plass. Med litt mener jeg mye. Ser det ligger en på Finn i nærområdet, men den er dyrere enn boligen min, så jeg er sjanseløs. Som andre nevner her, så har også jeg sett for meg å campe i en sånn. Knulle også, det hører litt med en campingtur spør du meg 😏 

Anonymkode: fe791...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde den kun bare vært brukt til å kjøre til og fra begravelser så hadde det vært ok tror jeg. Men problemet er at den også har vært brukt som likbil til å kjøre døde fra drapsåsteder og slikt. Det er ganske heavy 

Anonymkode: 252d3...4fd

På hvilken måte mener du det er verre /heavy? 

Anonymkode: bc08a...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde den kun bare vært brukt til å kjøre til og fra begravelser så hadde det vært ok tror jeg. Men problemet er at den også har vært brukt som likbil til å kjøre døde fra drapsåsteder og slikt. Det er ganske heavy 

Anonymkode: 252d3...4fd

Lik blir ikke slengt direkte inn bak i bilen liksom. Hvertfall ikke her i Norge. De blir henta i kiste. 

Anonymkode: e20a7...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis ghostbusters kan, så kan jeg og.

Anonymkode: 06603...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært rimelig rolige passasjerer i en sånn bil, heller det enn å kjøpe en utrangert taxi full av gammal spy og moro.

Anonymkode: 9fd01...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gammel impala likbil som isbil for noen år siden, skulle høgges uansett så jeg brukte den på isen 2 vintere på losna vannet. Helt tom inni, kun 2 seter og 4 punkt seler. Over 2 tonn bil og 16" lappi ishjul var en spesiell kombo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde den kun bare vært brukt til å kjøre til og fra begravelser så hadde det vært ok tror jeg. Men problemet er at den også har vært brukt som likbil til å kjøre døde fra drapsåsteder og slikt. Det er ganske heavy 

Anonymkode: 252d3...4fd

Er det noe værre en at bilen din kan bli fraktet bort av en bergingsbil hvor de omkomne enda er i vraket etter en stygg kollisjon? Det blir gjort, i stedet for å stå langs veien og gjøre det. Blir kjørt til et sted hvor de står innomhus.

Anonymkode: 814b7...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...