AnonymBruker Skrevet 17. oktober #61 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er påfallende hvor mye negativitet de omgir seg med. Absolutt alt er bare helt forferdelig. Anonymkode: 5763f...308 Det er jo du som er negativ, og mener at alle overforbruker og lever i luksus. Så sitter du og godter deg over at mange vil få dårligere råd. Er det morsomt at barnefattigdommen i Norge blir enda større enn i dag? Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #62 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og det er veldig bra. Da utgår mye overforbruk og luksus, rett og slett fordi det ikke er midler til det. Jeg minner igjen om at vi bruker 3.5 jordkloder i året. Men beleilig nok blir ikke dette nevnt av andre enn meg her. Anonymkode: 5763f...308 Det er ikke de fattigste gruppene som bidrar til dette overforbruket, gitt. Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #63 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel. Det er litt vanskelig å få ned mye av forbruket i et iskaldt land med masse drittvær og dårlig utbygget kollektivtilbud. Det er KALDT. Jeg nekter å sitte og fryse i mitt eget hjem 9 måneder i året. Jeg nekter også å sitte inne hele vinteren fordi jeg "ikke ønsker å kjøpe luksus" som da er dyre vinterklær. Produsenter av klær VET at folk må ha vinterdresser, votter, luer osv av kvalitet for å kunne drive med friluftsliv om vinteren (som i store deler av Norge varer i 7-8 måneder værmessig sett). Strømmen er dyr. Flere steder er det forbudt med vedfyring. Vintersko koster flesk. Forsikringer er dyre. Så hva skal man liksom kutte ut som "luksus"? Anonymkode: 0ace8...b8f Dette klarer du fint. Mulig du må skippe en sydentur eller 2, men det gjør mindre enn ingenting. Forøvrig er det det store bildet som gjelder her. Anonymkode: 5763f...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #64 Del Skrevet 17. oktober For min del så kommer jeg til å ta det meste av handelen i Sverige og Finland fra nå av. Så kan de bare øke disse prisene sine hvor mye de vil. Veldig synd på dem som bor for langt fra grensa, da. Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #65 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke de fattigste gruppene som bidrar til dette overforbruket, gitt. Anonymkode: 0ace8...b8f Det tror jeg er nevnt 4-5 ganger allerede. Anonymkode: 5763f...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #66 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette klarer du fint. Mulig du må skippe en sydentur eller 2, men det gjør mindre enn ingenting. Forøvrig er det det store bildet som gjelder her. Anonymkode: 5763f...308 Jeg har aldri vært i Syden i løpet av mitt 42 år gamle liv. Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #67 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For min del så kommer jeg til å ta det meste av handelen i Sverige og Finland fra nå av. Så kan de bare øke disse prisene sine hvor mye de vil. Veldig synd på dem som bor for langt fra grensa, da. Anonymkode: 0ace8...b8f Ja, hold forbruket på max. Fordi du kan. Slik er det man tenker. Anonymkode: 5763f...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #68 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri vært i Syden i løpet av mitt 42 år gamle liv. Anonymkode: 0ace8...b8f Bra. Anonymkode: 5763f...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #69 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette klarer du fint. Mulig du må skippe en sydentur eller 2, men det gjør mindre enn ingenting. Forøvrig er det det store bildet som gjelder her. Anonymkode: 5763f...308 Og her har du et fragment av det store bildet: https://www.nrk.no/buskerud/forsker-frykter-eldre-vil-do-nar-de-sparer-pa-strommen-1.16176130 Enda ett: https://www.forskning.no/ntb-penger-og-privatokonomi-okonomi/matkoene-oker-forskere-peker-pa-ny-type-fattigdom-i-norge/2282729 Og enda ett: https://www.nrk.no/nyheter/barnefattigdom-i-norge-1.11632636 Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #70 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo du som er negativ, og mener at alle overforbruker og lever i luksus. Så sitter du og godter deg over at mange vil få dårligere råd. Er det morsomt at barnefattigdommen i Norge blir enda større enn i dag? Anonymkode: 0ace8...b8f Jeg er nok ikke negativ, men vil ha ned overforbruket totalt. Jeg sa jo at folk ikke kommer til å like det. Anonymkode: 5763f...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #71 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og her har du et fragment av det store bildet: https://www.nrk.no/buskerud/forsker-frykter-eldre-vil-do-nar-de-sparer-pa-strommen-1.16176130 Enda ett: https://www.forskning.no/ntb-penger-og-privatokonomi-okonomi/matkoene-oker-forskere-peker-pa-ny-type-fattigdom-i-norge/2282729 Og enda ett: https://www.nrk.no/nyheter/barnefattigdom-i-norge-1.11632636 Anonymkode: 0ace8...b8f Det er alltid sørgelige tilfeller. Anonymkode: 5763f...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #72 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, hold forbruket på max. Fordi du kan. Slik er det man tenker. Anonymkode: 5763f...308 Hold forbruket på max? Du mener at vi skal sulte i stedet? Som sagt, vår familie har svært lite matsvinn. Vi spiser til vi er mette, så bruker vi rester av middag, salater osv i matboksen dagen etter, eventuelt fryser ned og bruker i nye retter. Men vi spiser KVALITETSMAT. Det er ikke overforbruk å spise 200 gram fisk og 300 gram grønnsaker i stedet for 500 gram pizza, kjære deg. Men bare fortsett å spise søppel, du. Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #73 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bra. Anonymkode: 5763f...308 Så hvilke sydenturer skal jeg kutte ut, sa du? Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 17. oktober #74 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, og det er veldig bra. Da utgår mye overforbruk og luksus, rett og slett fordi det ikke er midler til det. Jeg minner igjen om at vi bruker 3.5 jordkloder i året. Men beleilig nok blir ikke dette nevnt av andre enn meg her. Anonymkode: 5763f...308 Da spør jeg hvilket overforbruk og luksus du mener at de fleste driver med nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #75 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er alltid sørgelige tilfeller. Anonymkode: 5763f...308 Så du synes det er GLEDELIG at matkøene skal øke enda mer, enda flere eldre fryser i hjel, og enda flere barn blir ekskludert fra fellesskapet grunnet økonomi? Hvorfor gleder du deg over andres ulykke? Er du psykopat? Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #76 Del Skrevet 17. oktober Perine skrev (Akkurat nå): Da spør jeg hvilket overforbruk og luksus du mener at de fleste driver med nå? Sikkert det at jeg spiser kjøtt og fisk i stedet for linser og bønner, og slipper å pådra med fordøyelsesproblemer Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #77 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hold forbruket på max? Du mener at vi skal sulte i stedet? Som sagt, vår familie har svært lite matsvinn. Vi spiser til vi er mette, så bruker vi rester av middag, salater osv i matboksen dagen etter, eventuelt fryser ned og bruker i nye retter. Men vi spiser KVALITETSMAT. Det er ikke overforbruk å spise 200 gram fisk og 300 gram grønnsaker i stedet for 500 gram pizza, kjære deg. Men bare fortsett å spise søppel, du. Anonymkode: 0ace8...b8f Nei, det mener jeg ikke. Og om du får inntrykk av at jeg spiser søppel etter disse tiradene, er det lite jeg kan gjøre for deg videre. Anonymkode: 5763f...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #78 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvilke sydenturer skal jeg kutte ut, sa du? Anonymkode: 0ace8...b8f Du har allerede kuttet dem, som sagt veldig bra. Anonymkode: 5763f...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #79 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det mener jeg ikke. Og om du får inntrykk av at jeg spiser søppel etter disse tiradene, er det lite jeg kan gjøre for deg videre. Anonymkode: 5763f...308 Du mener at jeg holder overforbruket på max. Da må du spesifisere hva konkret jeg overforbruker ved å kjøpe mat billigere i Finland og Sverige, for å kunne opprettholde sunt kosthold. Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #80 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har allerede kuttet dem, som sagt veldig bra. Anonymkode: 5763f...308 Man kan ikke kutte noe man ikke gjør, vet du. Anonymkode: 0ace8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå