AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #41 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg spiser omtrent lik middag i helg som i ukedag. Men blir mye større frokost i helgene, samt noen glass vin eller øl. Som oftest omelett til frokost. Sjeldent noe spesielt planlagt til mat, med mindre jeg skal lage større middager som fårikål, stek, eller annet som tar 2-5 timer lage. Da må jeg planlegge for å handle inn, og for å få trent ferdig før jeg starter på maten. Anonymkode: c7243...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #42 Del Skrevet 25. oktober 2024 Har kutta alkohol mens jeg er på cut, spiser det vi har til middag hver dag i mindre porsjoner, veldig påpasselig med å spise lite utenom middag, få i meg mye proteiner for jeg trener mye og kiloene bare renner av. Anonymkode: b7816...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #43 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 8.52): HI her Virker som problemet mitt er litt motsatt av det de fleste her opplever. Det er ikke mangel på tid som er problemet, mer at det blir for mye av det. Det handler ikke om ei pølse i farten eller en ferdigpizza for det er det man har tid til. Ikke en burger mc donalds heller (har hverken det eller burger king tilgjengelig. Har faktisk ingen sånn hurtigmatgreier i nærheten) Ungene er voksne og flytta ut. Hverdagene er hektiske med jobb og trening, så der er det ikke noe problem å passe måltidene. Faste måltider som planlegges. Spiser sunt og råvarebasert. Så kommer helgene med fritid. Da får jeg tid til å tenke på mat. Det blir fort tettere mellom måltidene. Og så er det vanen med at når det er helg så kan man unne seg litt ekstra god mat. Og litt vin på fredag blir fort litt vin på lørdag og. Snop spiser jeg bare litt av på fredagene, så det er neppe der problemet ligger. Har et håp om at det blir bedre nå når sesongen for fritidsaktivitet nr 1 starter, for da går lørdagene til det. Anonymkode: f6d6d...745 Sånn er det her også. I helgen er det masse tid. Er gjerne mer hjemme, og lett å «ta seg noe». Jeg er normalt oppe tidlig uansett så å stå opp før kl 6 og ha hele dagen tilgjengelig gjør at det potensielt kan bli mye småspising. Jeg løser det med å drøye litt på morgenen på lørdagen, og ikke dra å handle før nærmere 9. ja jeg vet det er tidlig for mange, men jeg dro gjerne å handlet kl 8 før. Lengre ut på dag, og flere timer går. Så prøver jeg å spise ordentlige måltider, og droppe småspising akkurat som ellers. Jeg går meg to lange turer, av og til tre. Ihvertfall en mellom lunsj og middag, og en på ettermiddag/kveld. Ofte så går jeg en lengre tur mens jeg tar handlerunden også. Å komme hjem litt senere på kvelden gjør at kvelden «i godstolen» ikke blir så lang, og det hjelper veldig på eventuelt ekstra på kvelden hele uken. Jeg har egentlig ikke så fokus på om det er hverdag eller helg. Prøver å ha kontinuitet i hva jeg spiser hele uken, og kan ta meg en bit sjokolade på en tirsdag også. Kvelden er det største problemet her, og det prøver jeg å løse med å gå tur. Anbefaler også at du bestemmer deg for hva du vil spise, og hvor mye, før du begynner å spise. Ikke sitt med en pose med smågodt, eller en stor skål med chips på bordet foran deg. Kanskje ha en regel om at du kan spise litt chips, men først må du spise ordentlig mat, og f.eks en frukt før chipsen. Er en mett så begrenser det seg litt. Jeg er veldig glad i fryste bær, samt druer og cherrytomater. Har gjerne det som kos hele uken. Når dere lager god helgemiddag, kan dere lage mer grønnsaker? Ovnsbakte med urter, og balsamicoeddik er godt. Fyll på med mer av det med mindre kalorier. Ha en plan for det. Da er det mindre plass til den ekstra sausen. Juster kanskje ned på mengdene, og se om dere kan lage noe godt, men mindre rikt. Er så mye en kan lage nå. Fasting går ikke her heller. Det er ikke for meg. Planlegging og bevisst forhold er det som hjelper best her. Lykke til 😊 Anonymkode: 3f564...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 25. oktober 2024 #44 Del Skrevet 25. oktober 2024 Personlig så behandler jeg helgedagene som en hverdag nå. Det eneste jeg skeier ut med er f.eks hvis jeg skal ut og spise med en venninne e.l. Da forsøker jeg å ligge litt lavere enn jeg pleier til frokost/lunsj, spiser middag ute (det jeg har lyst på), men dropper f.eks alkohol eller kaloriholdig drikke, også fortsetter jeg på vanlig kalorimål dagen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå