AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #1 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg er som låst fast på ei vekt nå over flere uker. Vekta rikker seg ikke ned. Mistenker at det er helgene som utgjør mest her. Hverdagene har sine faste rutiner, så det går greit. Men helgene blir mer « ta det som det kommer» og da er det vanskeligere å holde styr på måltidene. Jeg får lyst å kose meg litt. Mye sitter i hodet og det tar tid å endre vaner. Hvordan løser dere det med mat i helgene? Anonymkode: f6d6d...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Del Skrevet 17. oktober 2024 Når vekta ikke vil ned, så er du nok på det som er idealvekt for kroppen din. Dessverre har nordmenn et sykelig syn på kropp og vekt, hvor man skal sulte seg til undervekt for å være sunn. Triste greier. Anonymkode: c97f5...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #3 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når vekta ikke vil ned, så er du nok på det som er idealvekt for kroppen din. Dessverre har nordmenn et sykelig syn på kropp og vekt, hvor man skal sulte seg til undervekt for å være sunn. Triste greier. Anonymkode: c97f5...8e1 Nordmenn generelt har et overvekts problem så det der er piss! Anonymkode: d1727...3e7 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Del Skrevet 17. oktober 2024 Du skriver jo sjøl hva problemet er: du tar helgene som de kommer. Du må planlegge måltidene dine også i helger hvis du vil ned. Anonymkode: ef387...f4b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er som låst fast på ei vekt nå over flere uker. Vekta rikker seg ikke ned. Mistenker at det er helgene som utgjør mest her. Hverdagene har sine faste rutiner, så det går greit. Men helgene blir mer « ta det som det kommer» og da er det vanskeligere å holde styr på måltidene. Jeg får lyst å kose meg litt. Mye sitter i hodet og det tar tid å endre vaner. Hvordan løser dere det med mat i helgene? Anonymkode: f6d6d...745 Har nok et godt stykke å gå før jeg blir undervektig😂 Anonymkode: f6d6d...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #6 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver jo sjøl hva problemet er: du tar helgene som de kommer. Du må planlegge måltidene dine også i helger hvis du vil ned. Anonymkode: ef387...f4b Ja, vet hvor hovedproblemet ligger. Spør ikke om hjelp til å identifisere det. Spør hvordan andre takler helgene. Er ute etter gode tips til å løse problemet. Anonymkode: f6d6d...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #7 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har nok et godt stykke å gå før jeg blir undervektig😂 Anonymkode: f6d6d...745 Siterte meg selv feil her. Skulle sitere anonym f4b Anonymkode: f6d6d...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #8 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siterte meg selv feil her. Skulle sitere anonym f4b Anonymkode: f6d6d...745 Anonym 8e1 mener jeg. Ble mye surr her nå🙈😂 Anonymkode: f6d6d...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 17. oktober 2024 #9 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg har plan om at de første 4 ukene skal jeg holde meg til planen i helgen også. Er bedre at du har en kjeks når du ønsker si på mandag enn å spise hele kjekspakken på lørdag. Jeg har gått ned 2 kg på 1 uke, ingen «jukse» dager med kos i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #10 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, vet hvor hovedproblemet ligger. Spør ikke om hjelp til å identifisere det. Spør hvordan andre takler helgene. Er ute etter gode tips til å løse problemet. Anonymkode: f6d6d...745 Men det er jo tipset? Planlegg helgen!!! Jeg har unger og kaos i helgene, og kunne ALDRI gjort det uten en matplan ellers hadde det endt opp med pølse på bensern på vei til cup eller vaffel i hallen og alt mulig som bremser meg i vektnedgangen min. Nå tenker jeg jo ikke over lenger at jeg planlegger maten, har blitt en god vane. Anonymkode: ef387...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #11 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skriver jo sjøl hva problemet er: du tar helgene som de kommer. Du må planlegge måltidene dine også i helger hvis du vil ned. Anonymkode: ef387...f4b Planlegger måltidene både helg og ukedager. Var ikke det jeg mente med «ta det som det kommer». Det var ment som at dagene ikke har den samme strukturen i helgene som på ukedagene. Da blir det vanskeligere å holde seg til det planlagte. Anonymkode: f6d6d...745 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. oktober 2024 #12 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg unner meg litt ekstra god mat i helgene (i hvert fall lørdager), da jeg stort sett spiser variert i ukedagene. Litt sjokolade spiser jeg også. Det har ikke påvirket vekten min i stor grad og jeg har klart å gå ned 18 kg uten bruk av hjelpemidler. På snart to år. Jeg kan fint ha sjokolade liggende her i ukesvis (kjøper ofte litt, når det er på tilbud), uten at jeg spiser det. Fordi jeg vet at det ikke er lov på annet enn lørdager/søndager. Potetgull spiste jeg en del av før(sammen med sjokolade i helgene), men det synes jeg ikke er like godt lenger. For min del handler det om viljestyrke og at jeg kjenner meg selv godt. Og at jeg vet hva som fungerer for meg 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #13 Del Skrevet 17. oktober 2024 jeg er rigid på rutinene mine både hverdag og helg fordi jeg vet at jeg må, sklir det ut så sklir det fullstendig og det orker jeg ikke.. Anonymkode: 2d2b4...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 17. oktober 2024 #14 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg har gått ned til sammen 15 kg i løpet av 2024, og det beste tipset jeg har er å ha 1 fast dag i uken hvor det er lov med litt kos. Hold deg til planen resten av tiden. Jeg føler det er lettere å ikke gå fullstendig av hengslene denne ene dagen også, for det er begrenset med hvor mye man klarer å trykke i seg på kort tid. Lykke til, jeg heier på deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #15 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er som låst fast på ei vekt nå over flere uker. Vekta rikker seg ikke ned. Mistenker at det er helgene som utgjør mest her. Hverdagene har sine faste rutiner, så det går greit. Men helgene blir mer « ta det som det kommer» og da er det vanskeligere å holde styr på måltidene. Jeg får lyst å kose meg litt. Mye sitter i hodet og det tar tid å endre vaner. Hvordan løser dere det med mat i helgene? Anonymkode: f6d6d...745 Jeg har slitt med overvekt i 40 år. Prøvd det meste, men aldri fått det til på egen hånd. I kortere perioder, har jeg klart å kjempe meg ned i vekt. Rekorden var å sulte meg ned 25 kg på et halvt år. Men så ryker det, fordi jeg ikke orker å telle kalorier og tenke diett 24 timer i døgnet mens jeg kjemper mot sulten. Nå har jeg fått hjelp av slankemedisin, og det er en helt annen verden for meg. Plutselig er det ganske enkelt å gå ned i vekt med normale mengder disiplin og selvkontroll. Anonymkode: a3eec...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #16 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg er som låst fast på ei vekt nå over flere uker. Vekta rikker seg ikke ned. Mistenker at det er helgene som utgjør mest her. Hverdagene har sine faste rutiner, så det går greit. Men helgene blir mer « ta det som det kommer» og da er det vanskeligere å holde styr på måltidene. Jeg får lyst å kose meg litt. Mye sitter i hodet og det tar tid å endre vaner. Hvordan løser dere det med mat i helgene? Anonymkode: f6d6d...745 Egentlig litt motsatt. Helgene er nok de dagene som bidrar mest for min del. Er mer fysisk aktiv i helgene en på hverdagene. Da har jeg tid til å gå de virkelig lange turene med bikkja på formiddagen og samtidig en god treningsøkt på kvelden. I helgene har jeg også tid til bedre planlegging av mat. I hverdagen kan det bli enklere/raskere løsninger som ikke alltid er så bra. Anonymkode: eda66...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #17 Del Skrevet 17. oktober 2024 planlegging, men det gjelder hele uka. når jeg handler inn til helgen har jeg på forhånd planlagt hva jeg skal spise, spiser samme til frokost, kvelds og lunsj hele uken, inkludert helgene. middag er gjerne mer forseggjort i helgene, men uansett sunt og innenfor kaloribudsjettet når jeg bytter ut noe av karbohydrater og saus med mer grønnsaker. i helgene lager jeg en sukkerfri sjokolademousse, bær med sukkerfri vaniljesaus eller noe tilsvarende som jeg spiser i tillegg til vanlig mat. på denne måten spiser jeg alltid sammen med ungene, men med justeringer når det gjelder "lørdagsgodt" eller dessert. når vi er ute i helgene på forskjellige opplevelser har jeg med matpakker til alle, og kan på den måten spise som vanlig. det kan jo alltid skje noe uforutsett, men jeg venter heller et par timer til neste måltid enn å kjøpe en overprisa pølse på veien. Anonymkode: d155d...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #18 Del Skrevet 17. oktober 2024 Prøver å holde helgene så "nøytrale" som mulig. Legger fra meg tanken om at helga er ment for kos. Jeg kan godt unne meg en liten sjokolade, men da blir det med den. Ikke noe kake, chips, smågodt eller sånt i tillegg. Så planlegger jeg måltidene på samme måte som i ukedagene. Anonymkode: a8d57...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dellen Skrevet 17. oktober 2024 #19 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jag räknar kalorier i veckan, men lördagar äter jag vad jag vill och hur mycket jag vill. Men jag orkar aldrig äta allt jag har planlagt för blir mätt fortare och mätt längre , söndagar får jag lov och äta bröd och vad jag vill till middag men godis, brus, chips och allt sånt är bara lov på lördagen. Det har funkat för mig och jag har gått ner 7.5 kilo sen 2 september, och 10 cm i midjan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #20 Del Skrevet 17. oktober 2024 I helgen har vi ofte en sen og god frokost, noe jeg sjeldent spiser i ukedagene. Litt ekstra god middag og annen kos hører også med for meg. Har gått ned litt over 30 kg siden jul i fjor, og det er nok fordi jeg ligger såpass lavt i ukedagene at helgene ikke nuller ut hele jobben. Jeg går heller ikke helt bananas i helgene. Fører ikke regnskap over kalorier, men vil tippe jeg kanskje spiser dagsbehovet eller litt mer, så da går det jo nedover hvis resten av uken er i underskudd. Anonymkode: 06fab...4df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå