Gå til innhold

Farge på barnerommet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hengt opp ny tapet på gutterommet, som jeg trodde og håpet skulle passe med den gamle fargen, men det gjør den så absolutt ikke. Den lyse fargen er MYE blåere og sterkere enn den ser ut før den kom på veggen.

Finner ingen farger jeg tenker kan passe veggen - har noen noen gode idéer?

IMG_5579.jpeg

Anonymkode: 1d915...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den passer helt klart ikke nei. Jeg hadde vurdert hvitt. Enten samme som listene/vinduskarmene, eller en passende nyanse, gjerne da med blått i. Eller jeg hadde prøvd å finne en annen blåfarge, men ser du har prøvd. Har ikke noe konkret, men løfter posten med å svare, og det er mange flinke med fargekoder her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig skarp tapet. Jeg tror hvitt blir en veldig stor kontrast. Ville nok gjort det sånn du har tenkt ja, med den lyseste av tapetfargene. Du burde vel aller helst ta med en tapetbit til en fargehandler som kan lese av. Lys gjør mye fra og til, og det kan bli feil via mobilskjerm også.

Umiddelbart tenkte jeg Soft Teal, men jeg ville nok ikke sjanset på det selv.

Anonymkode: 6dbec...e42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok vanskelig å få til å passe med noe som helst på et barnerom, så ville vurdert å legge tapetfornyer over igjen, faktisk... Hvis ikke ville jeg nok gått for en lysere blå enn den lyseblå på tapetet, som noen er inne på. Har du en link eller noe til tapetet så man får sett fargen bedre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (2 timer siden):

Sjøsmaragd valgte jeg. De har på jernia

Det er sjøsmaragd på veggene fra før. Den er egentlig kjempefin:)

Anonymkode: 1d915...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marimma skrev (1 time siden):

Den er nok vanskelig å få til å passe med noe som helst på et barnerom, så ville vurdert å legge tapetfornyer over igjen, faktisk... Hvis ikke ville jeg nok gått for en lysere blå enn den lyseblå på tapetet, som noen er inne på. Har du en link eller noe til tapetet så man får sett fargen bedre?

Lurer på å bare plukke ned tapeten igjen ja.. det er denne: https://ohpopsi.com/products/bloc-stripe-22?srsltid=AfmBOop6u4JE5_oJZLxFk7pMxMEh9gUJexAK6y1nhHSP7UjS_acTb6pT og her ser den mer grønn ut, derfor jeg trodde det skulle gå bedre enn det gjorde.

Anonymkode: 1d915...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sjøsmaragd på veggene fra før. Den er egentlig kjempefin:)

Anonymkode: 1d915...24e

Så den var lik. Misforsto hi. Skal du male veggen til å passe tapeten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (3 minutter siden):

Så den var lik. Misforsto hi. Skal du male veggen til å passe tapeten? 

Ja, må enten male veggen eller ta ned tapeten. Har sett litt på denne «Havis» - fargen, men heller mot å rive tapeten.

IMG_5588.png

Anonymkode: 1d915...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør jotun sin fargeekspert på hjemmesiden deres, de er rask å svare😄 jeg fikk hjelp til alle barnerommene og er veldig fornøyd! Du legger bare med bilde av tapet og evt møbler, så sier hun hva som passer

Anonymkode: 030e6...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...