AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Del Skrevet 16. oktober 2024 Er det lett å få venner på Fontenehuset? Noen med erfaring? Anonymkode: 1bfa6...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg lurte på det samme ... Anonymkode: df64d...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #3 Del Skrevet 17. oktober 2024 Har hørt det er mye rus og psykiatri. Anonymkode: cc70a...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Del Skrevet 17. oktober 2024 Venner? Der er det så mye ustabile mennesker, rus og tung psykiatri. Gjør deg enda sykere. Oppsøk heller steder med "friske" mennesker, tiltak i kommunen etc. Hold deg unna dårlige miljøer. Anonymkode: f8e32...54d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Venner? Der er det så mye ustabile mennesker, rus og tung psykiatri. Gjør deg enda sykere. Oppsøk heller steder med "friske" mennesker, tiltak i kommunen etc. Hold deg unna dårlige miljøer. Anonymkode: f8e32...54d Er det ikkje veldig skilnad frå by til by? Anonymkode: dda6c...55f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #6 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det ikkje veldig skilnad frå by til by? Anonymkode: dda6c...55f Det får du finne ut av selv. Men søk her inne og på google. Anonymkode: f8e32...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #7 Del Skrevet 18. oktober 2024 Fontenehuset er for de med PU, alvorlige psykiske diagnoser, svært lav eller manglende boevne, alvorlige rusproblemer. Anonymkode: f8378...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #8 Del Skrevet 18. oktober 2024 Jeg fikk tilbud om å dra på Fortenehuset her jeg bor Jeg takket nei. Jeg er ikke så psykisk syk, men psykisk nok syk til å være på Aap. Men jeg tror jeg ikke blir bedre av å være sammen med andre psykisk syke, som nok er verre enn meg, eller rusmisbrukere. Hva jeg trenger er å henge ut med friske folk, og ha noen å strekke meg etter. Anonymkode: da749...b2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #9 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 22.12): Er det lett å få venner på Fontenehuset? Noen med erfaring? Anonymkode: 1bfa6...dcc Fontenehuset i Tromsø er bra, ellers vet jeg ikke. Har hørt mye rart om husene lenger sør i landet. Anonymkode: bbb0d...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #10 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk tilbud om å dra på Fortenehuset her jeg bor Jeg takket nei. Jeg er ikke så psykisk syk, men psykisk nok syk til å være på Aap. Men jeg tror jeg ikke blir bedre av å være sammen med andre psykisk syke, som nok er verre enn meg, eller rusmisbrukere. Hva jeg trenger er å henge ut med friske folk, og ha noen å strekke meg etter. Anonymkode: da749...b2a Godt forklart Anonymkode: f8e32...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #11 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 22.12): Er det lett å få venner på Fontenehuset? Noen med erfaring? Anonymkode: 1bfa6...dcc Nei. Anonymkode: 086c8...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #12 Del Skrevet 24. oktober 2024 Men har ikke de mye sosialt som skjer? Anonymkode: 1bfa6...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #13 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men har ikke de mye sosialt som skjer? Anonymkode: 1bfa6...dcc Nei, alle som er der er stort sett sosialt tilbakestående. Store psykiske problemer, interne konflikter, rus etc. Anonymkode: f8e32...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #14 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg kjenner bare en person som har vært på fonetenehuset. Hun har (hatt?) psykiske problemer. Men hun er smart. Smartere enn meg, vi gikk på en videregående skole med høye karakterkrav. Hun har ingen problemer med rus, og hun er veldig snill. Jeg vet ikke hva dine utfordringer er, ts, men får du en venn som henne så er du heldig. Bare prøv, vel? Det er jo ikke de samme folkene som går der hele tiden, så kommer vel an på hvem som er der når du er der. Anonymkode: 84964...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #15 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 14.20): Nei, alle som er der er stort sett sosialt tilbakestående. Store psykiske problemer, interne konflikter, rus etc. Anonymkode: f8e32...54d Sosialt tilbakestående? Er ikke Fontenehuset ment for de som sliter med mild angst eller mild depresjon? Og som ønsker å bli kjent med nye mennesker? Anonymkode: 1bfa6...dcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #16 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sosialt tilbakestående? Er ikke Fontenehuset ment for de som sliter med mild angst eller mild depresjon? Og som ønsker å bli kjent med nye mennesker? Anonymkode: 1bfa6...dcc Ikke meg du siterer. Jeg skal heller ikke late som jeg er ekspert på Fontenehuset for jeg har kun vært på ett av de i Oslo 1 gang. Mitt inntrykk var at det er for de som sliter såpass tungt psykisk og eller med rus at de ikke kan jobbe. Så jeg vil si det er mer enn kun milde problemer. Det finnes helt sikkert hyggelige folk der og man kan jo være oppegående selv om man ikke er i stand til å jobbe. Men man har mer enn milde problemer om man ikke kan jobbe. Jeg vet også at de som driver Fontenehuset sier de prøver å hjelpe folk inn i arbeidslivet. Men mitt inntrykk er at det da er å hjelpe folk som ikke ønsker å jobbe fulltid, men som kanskje kunne tenke seg å jobbe 1 dag i uka og som synes selv det å jobbe 1 dag i uka kan virke for krevende. Anonymkode: 12917...c3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå