Gå til innhold

Tenner alle eldre menn på unge kvinner??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (8 minutter siden):

Ja der er retorikk fra troll på nettet, sammen med menn som helt faktisk er så knapp i hodet at de først og fremst tenker med pikken. Problemet er at dette er jevnt over hvordan unge kvinner får menn presentert, og lite annet, så til sjokk for meg er dette helt faktisk noe som nå påvirker hva stadig flere unge kvinner tenker og tror om menn. Det er jo dette de leser, og lite annet. Pluss på problemet som ikke er nytt, at de opplever at godt voksne menn sikler etter dem, så har totalen nå blitt til at mange unge kvinner faktisk ikke synes det er verdt å ha forhold og liv med menn. De har særdeles lite tillit til og tro på menn på grunn av dette. Er usikker på om det er verdt å utsette seg for dette. 

Unge kvinner som fremdeles har tillit og tro nok til å ønske en mann i livet leter nå etter de gode UNNTAKENE. Selv disse som tror at det finnes bra menn tenker at bra menn er unntakene, ikke regelen. 

Ser du utviklingen dette allerede har ført til? Jeg ser den altfor tydelig. 

Det er derimot ingenting nytt eller ukjent for kvinner at menn finner unge kvinner sexy. Det er ikke hva som nå har tippet noe vekt. 

Jeg er enig i at det er problematiske tendenser mellom kvinner og menn, men jeg er sterkt uenig i årsaken.
Momentene du nevner er ikke noe nytt og årsaken til å velge vekk partner er nok basert på samfunnsmessige endringer som eksempelvis uavhengighet.
Når stat og samfunn kan representere den ressurs og trygghet som kvinner ofte søker så vil følgelig behovet for partner reduseres.

Samtidig er det slik at den offentlige diskursen er verken objektiv eller rettferdig mot menn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gregarious skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig i at det er problematiske tendenser mellom kvinner og menn, men jeg er sterkt uenig i årsaken.
Momentene du nevner er ikke noe nytt og årsaken til å velge vekk partner er nok basert på samfunnsmessige endringer som eksempelvis uavhengighet.
Når stat og samfunn kan representere den ressurs og trygghet som kvinner ofte søker så vil følgelig behovet for partner reduseres.

Samtidig er det slik at den offentlige diskursen er verken objektiv eller rettferdig mot menn. 

Staten er ikke noe mer en resurs eller trygghet for kvinner enn den er for menn? Tror ikke egentlig vi må tas vare på i den graden gammeldags kultur har påstått. Tror det handlet mer om at tilgangen til kvinnen var ønsket, ikke at hun trengte den løsningen. 

Kvinner har jobb, menn har jobb(Foruten alle som ike har jobb såklart, men sånn generelt)

Anonymkode: 88442...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Staten er ikke noe mer en resurs eller trygghet for kvinner enn den er for menn? Tror ikke egentlig vi må tas vare på i den graden gammeldags kultur har påstått. Tror det handlet mer om at tilgangen til kvinnen var ønsket, ikke at hun trengte den løsningen. 

Kvinner har jobb, menn har jobb(Foruten alle som ike har jobb såklart, men sånn generelt)

Nå var ikke dette en diskusjon om for hvilket kjønn staten er størst resurs, ei heller at denne tryggheten totalt sett er negativ.
Det fremstår for meg logisk at til større ekstern utfordring/trussel til mer vil en søke en partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 minutt siden):

Nå var ikke dette en diskusjon om for hvilket kjønn staten er størst resurs, ei heller at denne tryggheten totalt sett er negativ.
Det fremstår for meg logisk at til større ekstern utfordring/trussel til mer vil en søke en partner. 

For meg virker det som at det i steder hvor kvinner er truet, partneren er en av de største truslene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Ikke tenker med pikken først og fremst- mennene. De snakker ublygt på vegne av alle menn for å normalisere sine egne primitive prioriteringer og "ressurser ". 

Hadde jeg vært en normalt oppegående mann hadde jeg vært fly forbanna på disse idiotene, men menn lar dem dessverre holde på, og vi kvinner er dem som oftest må forsvare menn. Det er ikke greit!

Lei for det, men er en "oppegående mann" som også blir vanvittig provosert av de mennene du snakker om. Men oppfatter det som et håpløst prosjekt å sette dem på plass. De er så dumme og utstudert ufordragelige at jeg ikke evner å møte dem på deres hjemmebane. De er så dumme at de ikke engang fatter hvor dumme de fremstiller seg selv som. De utøver jo en slags sosial selvskading. Så hvor skal man begynne? 

Responderer man til dem med at man har andre preferanser enn dem, verdsetter flere eller andre egenskaper ved en kvinne enn ungdommelighet og fast og stram kropp og såkalt (jeg spyr!!!) "attraktivitet" eller "markedsverdi", får man jo til svar at man "tar til takke", har "lave krav" og i det hele tatt er en taper.

Hele deres virkelighetsanskuelse handler om å rangere mennesker i et hierarki av nivåer, ligaer, av vinnere og tapere. Konsepter som den store kjærligheten eller å finne "den rette" forstår de ikke. De ser alt som en konkurranse mellom menn og en øvelse i å rangere mennesker etter et overfladisk sett av kriterier for "verdi". 

Ifølge dem er overfladiske krav i henhold til oppleste og vedtatte skjønnhets- og kroppsidealer er de eneste gyldige og forståelige krav en mann skal kunne ha til en kvinne. Sånn tenker disse MANNLIGE NEKENE, og det føles derfor nedverdigende for oppegående menn å forsøke å gå i dialog med dem. Jeg håper inderlig at de ikke makter å innynde seg hos kvinner, for de kan umulig være noe å samle på. 

For de evner ikke å forstå ikke noe annet enn sin egen tragikomiske overfladiskhet, som de latterlig nok opphøyer til et nobelt privilegium de prøver å skape inntrykk av at de ved sin egen (trolig mest innbilte)  "kvalitet" har gjort seg fortjent til.

Virkelig selvsikre menn har da ikke behov for å rakke ned på alt og alle på denne veldig påtagelige måten!? 

Altså, jeg må dessverre gi tapt. De fornærmer min intelligens på det groveste. Så hva skal man møte dem med? I tråd etter tråd etterlater de seg stinkende drittpuddinger bare "for the hell of it". Opplyste diskusjoner med disse ynkelige umodne guttene, hvilken alder de enn er i, fremstår som umulige.

De nekter jo å tro at "bra menn" er noe annet enn overfladiske kjøttmarkedskonsulenter med forståelse av menneskers "markedsverdi" og gulper repetitivt opp hva "studier viser" at menn finner attraktivt, og har fint lite annet å fare med. 

Jeg makter ikke å hamle opp med andre menn som har så lav hjerneaktivitet og menneskeforståelse. Eller så små, små og kalde hjerter, så liten evne til kjærlighet.

Jeg føler meg ikke, som mann, genetisk beslektet med dem engang.

Det er et problem for meg, seriøst.

Anonymkode: a5377...6ad

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KnekkeBørre skrev (3 minutter siden):

Har du hørt om a' Tøyen-Tulla"?

Nei. Fortell oss lille kakemann. Skynt deg før du blir neste, det er fredag og du kommer midt i godte frotsingen

😮🤏🍪

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Fortell oss lille kakemann. Skynt deg før du blir neste, det er fredag og du kommer midt i godte frotsingen

😮🤏🍪

Beklager på forhånd 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

😮🤏🍪

Milde persille! Serveres det godis før lørdag?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 timer siden):

Tror dere menn totalt misforstår hva vi kvinner reagerer på, men ok, om det er en fremtid der kvinner og menn ikke stifter par og familie lenger, fordi kvinner ikke har tilstrekkelig tillit og tro på menn til å våge dette, og menn ikke vil dette for å ha muligheten til å knulle nye/unge hele livet, så kjør på! Men kom da for pokker ikke og klag om ensomhet og ufrivillig barnløshet også! Dere får ikke både og. Kvinner klarer seg bra som single, og bedre enn menn. 

Ikke så rart, om man ser på utvalget på Kondomeriet!

Anonymkode: 8ecf7...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Lei for det, men er en "oppegående mann" som også blir vanvittig provosert av de mennene du snakker om. Men oppfatter det som et håpløst prosjekt å sette dem på plass. De er så dumme og utstudert ufordragelige at jeg ikke evner å møte dem på deres hjemmebane. De er så dumme at de ikke engang fatter hvor dumme de fremstiller seg selv som. De utøver jo en slags sosial selvskading. Så hvor skal man begynne? 

Responderer man til dem med at man har andre preferanser enn dem, verdsetter flere eller andre egenskaper ved en kvinne enn ungdommelighet og fast og stram kropp og såkalt (jeg spyr!!!) "attraktivitet" eller "markedsverdi", får man jo til svar at man "tar til takke", har "lave krav" og i det hele tatt er en taper.

Hele deres virkelighetsanskuelse handler om å rangere mennesker i et hierarki av nivåer, ligaer, av vinnere og tapere. Konsepter som den store kjærligheten eller å finne "den rette" forstår de ikke. De ser alt som en konkurranse mellom menn og en øvelse i å rangere mennesker etter et overfladisk sett av kriterier for "verdi". 

Ifølge dem er overfladiske krav i henhold til oppleste og vedtatte skjønnhets- og kroppsidealer er de eneste gyldige og forståelige krav en mann skal kunne ha til en kvinne. Sånn tenker disse MANNLIGE NEKENE, og det føles derfor nedverdigende for oppegående menn å forsøke å gå i dialog med dem. Jeg håper inderlig at de ikke makter å innynde seg hos kvinner, for de kan umulig være noe å samle på. 

For de evner ikke å forstå ikke noe annet enn sin egen tragikomiske overfladiskhet, som de latterlig nok opphøyer til et nobelt privilegium de prøver å skape inntrykk av at de ved sin egen (trolig mest innbilte)  "kvalitet" har gjort seg fortjent til.

Virkelig selvsikre menn har da ikke behov for å rakke ned på alt og alle på denne veldig påtagelige måten!? 

Altså, jeg må dessverre gi tapt. De fornærmer min intelligens på det groveste. Så hva skal man møte dem med? I tråd etter tråd etterlater de seg stinkende drittpuddinger bare "for the hell of it". Opplyste diskusjoner med disse ynkelige umodne guttene, hvilken alder de enn er i, fremstår som umulige.

De nekter jo å tro at "bra menn" er noe annet enn overfladiske kjøttmarkedskonsulenter med forståelse av menneskers "markedsverdi" og gulper repetitivt opp hva "studier viser" at menn finner attraktivt, og har fint lite annet å fare med. 

Jeg makter ikke å hamle opp med andre menn som har så lav hjerneaktivitet og menneskeforståelse. Eller så små, små og kalde hjerter, så liten evne til kjærlighet.

"Små kalde hjerner, nek, genetisk beslektet" 
Vanvittig høy hest du sitter på da. Er vel ikke akkurat så skarp som du tror du er, og prøver å fremstille deg selv som når du ikke en gang klarer å forholde deg til forskning. 

Anonymkode: e6fe7...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (43 minutter siden):

Ok, du kan mene hva du vil om det, men jeg lytter til hva de unge helt faktisk sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (På 17.10.2024 den 19.47):

Tja, en del av oss tenner ikke på noen kvinner så sant vi ikke har følelser for dem. Uavhengig av alder. 

Selv er jeg 52 og må snart ut på markedet for første gang på nesten 30 år, tenker å sette aldersspennet på 40-60. 

Lykke til💕

Anonymkode: 64508...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

❤️❤️❤️

Du trenger forsåvidt ikke å gå i dialog med dem, bare gjøre slik flere menn enn jeg noen gang tidligere har sett i denne tråden (❤️ til dere alle) å svare for seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ikke eneste kvinne som reagerte negativt på det din kone også ville blitt dypt såret (og usikker) av, men jeg personlig kan klare å velge å anse at du utrykket deg litt dumt, uten å være slem. Egentlig. Jeg anbefaler likevel menn generelt å ikke være tankeløse når de skriver på nettet, og skrive med hjertet og fornuft mer. Det man bidrar med på nettet blir samlet sett den presentasjonen unge kvinner får mest av angående hvordan menn er, tenker og prioriterer, og å trøste voksne kvinner med at unge kvinner ikke er en trussel fordi eldre menn ikke har sjansen på unge kvinner er en kommentar kvinner uansett alder tolker som noe helt annet enn noe positivt. 

Føler meg litt takknemlig for at jeg har en mann som helt faktisk har sjansen på mye yngre kvinner, og likevel velger meg. Så kan jeg i det minste være trygg for at han ikke bare tar til takke med meg i mangel på yngre alternativer. 😉

Jeg forstår ikke hva du mener med at min kone blir dypt såret (og usikker).  Hvis min kone blir usikker av en annen kvinnes nærvær så skyldes det at den andre kvinnen likner på henne. Det er fordi min kone vet at hun er den typen kvinne som er mest attraktiv for meg. Den mest attraktive kvinnen av den kvinnetypen som jeg gir uttrykk for er min favoritt, enten jeg er på nettet eller i private sammenhenger, deler jeg seng med hver eneste natt. Og det blir hun verken såret eller usikker av.

Endret av Village
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (21 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva du mener med at min kone blir dypt såret (og usikker).  Hvis min kone blir usikker av en annen kvinnes nærvær så skyldes det at den andre kvinnen likner på henne. Det er fordi min kone vet at hun er den typen kvinne som er mest attraktiv for meg. Den mest attraktive kvinnen av den kvinnetypen som jeg gir uttrykk for er min favoritt, enten jeg er på nettet eller i private sammenhenger, deler jeg seng med hver eneste natt. Og det blir hun verken såret eller usikker av.

Veldig fint å høre! 

Jeg tror nok din kone hadde reagert på "trøsten" du ga voksne kvinner om at de ikke burde anse unge kvinner som en trussel, fordi dere ikke har sjansen på dem. Jeg gir deg kreditt for det du nå skriver og tar det andre som en noe tankeløs måte å "være grei på". Som mange kvinner (dere menn skal være inderlig glad for det) ønsker jeg å tro at mange menn som kommer med dumme utsagn gjør det litt klønete istedenfor å egentlig mene noe vondt med det. Dette kommer imidlertid i tillegg til dem som  helt faktisk prøver å "jekke ned" kvinner. 

Jeg er reelt bekymret over hvordan synet på menn utvikler seg blant unge kvinner, på grunn av mengden dumme og tankeløse presentasjoner av menn, fra menn, på nettet. Det er ikke harmløst. Altså bedrifter betaler milloner for markedsføring fordi det virker, og "markedsføringen" menn har angående menn, for det meste, er forferdelig nedbrytende for relasjonen mellom kvinner og menn. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trolltunge skrev (14 minutter siden):

Veldig fint å høre! 

Jeg tror nok din kone hadde reagert på "trøsten" du ga voksne kvinner om at de ikke burde anse unge kvinner som en trussel, fordi dere ikke har sjansen på dem. Jeg gir deg kreditt for det du nå skriver og tar det andre som en noe tankeløs måte å "være grei på". Som mange kvinner (dere menn skal være inderlig glad for det) ønsker jeg å tro at mange menn som kommer med dumme utsagn gjør det litt klønete istedenfor å egentlig mene noe vondt med det. Dette kommer imidlertid i tillegg til dem som  helt faktisk prøver å "jekke ned" kvinner. 

Jeg er reelt bekymret over hvordan synet på menn utvikler seg blant unge kvinner, på grunn av mengden dumme og tankeløse presentasjoner av menn, fra menn, på nettet. Det er ikke harmløst. Altså bedrifter betaler milloner for markedsføring fordi det virker, og "markedsføringen" menn har angående menn, for det meste, er forferdelig nedbrytende for relasjonen mellom kvinner og menn. 

Feil ord skrevet er uthevet! Det skal være de. Jeg inkluderer ikke meg selv i den "trøsten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (1 time siden):

Feil ord skrevet er uthevet! Det skal være de. Jeg inkluderer ikke meg selv i den "trøsten".

Ok notert. Og jeg som nesten begynte å tenke at du helt sikkert er en hyggelig mann, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du kan mene hva du vil om det, men jeg lytter til hva de unge helt faktisk sier. 

En må gjøre mer en bare høre hva de unge sier, på samme måte som jeg/du ikke tar visse andre ting som blir hevdet av de unge for korrekt informasjon.

Den presentasjonen av menn du snakker om er KG et godt eksempel på, det males et kontinuerlig falsk bilde av menn. Der en liten minoritet av menn som ikke oppfører seg blir brukt som forklaringsmodell for alle.

"The more often a stupidity is repeated, the more it gets the appearance of wisdom."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (34 minutter siden):

Den presentasjonen av menn du snakker om er KG et godt eksempel på, det males et kontinuerlig falsk bilde av menn. Der en liten minoritet av menn som ikke oppfører seg blir brukt som forklaringsmodell for alle.

"The more often a stupidity is repeated, the more it gets the appearance of wisdom."

Dette er jo mitt poeng. Det er imidlertid MENN som i største grad maler dette bildet av menn. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...