Gå til innhold

Hjelpelærer som har veldig begrenset norsk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går på voksenopplæringen, og læreren vi har i norsk ansatte en av oss som hjelpelærern i norsk. Hun snakker dårlig norsk og skal hjelpe oss. Men hun går bare rundt og snakker arabisk og min norsk er heller ikke god. Men jeg kan ikke lære av noen som ikke kan gramatikk eller vil forholde seg til noen andre enn arabere. Jeg er polsk. Læreren går og hun blir der alene med ansvaret. Det er veldig viktig for meg å bli bedre. Dette er VGS1, ikke norskkurs. Kan jeg klage på det eller blir jeg urimelig? 

Anonymkode: d5253...63e

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må klage ja. Dessverre er det vanskelig å få noen til å gjøre noe med muslimer. Men, du må selvfølgelig prøve.

Anonymkode: 5499d...cda

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Går på voksenopplæringen, og læreren vi har i norsk ansatte en av oss som hjelpelærern i norsk. Hun snakker dårlig norsk og skal hjelpe oss. Men hun går bare rundt og snakker arabisk og min norsk er heller ikke god. Men jeg kan ikke lære av noen som ikke kan gramatikk eller vil forholde seg til noen andre enn arabere. Jeg er polsk. Læreren går og hun blir der alene med ansvaret. Det er veldig viktig for meg å bli bedre. Dette er VGS1, ikke norskkurs. Kan jeg klage på det eller blir jeg urimelig? 

Anonymkode: d5253...63e

Ta det først opp med skolen, rektor. Neste steg er kommunen, så statsforvalter

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må du klage på. Du får jo ikke den undervisningen du har krav på. 

Anonymkode: d18b4...49f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette må du klage på. Du får jo ikke den undervisningen du har krav på. 

Anonymkode: d18b4...49f

Hun sier at hun får betalt rett i lomma også. Så jeg tror ikke egentlig det blir konsekvenser på enne. Men jeg blir ikke likt etterpå. Så er litt redd for å klage. 

ts

Anonymkode: d5253...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hun sier at hun får betalt rett i lomma også. Så jeg tror ikke egentlig det blir konsekvenser for enne. Men jeg vil ikke bli likt etterpå. Så er litt redd for å klage. 

ts

Anonymkode: d5253...63e

Skjønner at du er redd for å bli mislikt, men hva er viktigst: å få nødvendig undervisning eller å gå et skoleår uten venner i klassen?

Dette går vel utover andre elever i klassen også? For det er vel ikke kun arabisktalende og du er eneste med et annet morsmål? Kan du gå sammen med de andre og skrive en felles klage? 

Anonymkode: d18b4...49f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...