Gå til innhold

Til menn, hvaslags kvinne søker du egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sex utenfor forhold, ha forhold som man vet bare er midlertidig, flasher puppene på fester, har vært utro, halvnakne bilder på instagram osv.

Kunne aldri ha sett for meg et seriøst forhold med ei som har hatt ett onenight stand, en fwb eller whatever.

Anonymkode: 80f06...8a2

Det er greit, litt klassisk bedehus mentalitet.

Flott  holdning men du er nok da unntaket i dagens samfunn(>Type mindre enn 10% da kan du vel ikke regne å treffe en tilfeldig mann eller dame da du vil 90% bli skuffa ? kanskje finne deg en fra et minoritetsmiljø, kristent muslimsk etc, ihvertfall om du er over 25 år.

Anonymkode: cd8d1...542

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Midten av 40 årene her, og har et lang forhold bak meg og to barn. 

Ser etter en selvstendig dame, med god utdanning og/eller som har tilegnet seg refleksjon og læringsvilje gjennom jobb. Hun må trives i jobben sin og føle at hun leverer.  Og som har en lekenhet og egenart som hun vil ha med seg inn i et forhold. Vil ikke ha noe A4 menneske, og må sette pris på kunst, kultur, akitektur, god mat og drikke, og samtidig ha litt tid til meg. Jeg har vært med blonde og brunetter, høye og lave, så dette har ingen ting å si. Utseendemessig, så må hun ta vare på seg selv, like og bevege seg og ha litt treningspassion for å bli med meg litt ut i skog og mark. Hun trenger også helst en aktiv hobby og noe hun brenner for.

Alder er også fleksibel, men føler sjelden at de unge har så mye og komme med, så jeg har møtt damer fra 34 til 48 år, og merker at jeg har det best med de som er fra 40-45.  

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 år, og ser etter en utadvent dame med litt energi. Kan godt være introvert og åpen, eller en ambivert mot ekstrovert. Selv er jeg en ambivert, og har på det lille erfaringsgrunnlaget jeg har funnet ut at en fullblods ekstrovert blir for mye for meg, og en lukket introvert er for vanskelig for meg. En som deler de samme kjerneverdiene som meg, respekt, lojalitet, ærlighet (uansett hvor vanskelig). Hun jeg ser etter er familiekjær, romantisk, eventyrlysten og har en leken energi, varm, kjærlig og empatisk. Hun kan godt like en fest, men da er det en fest, ikke festing som en hobby. Da foretrekker jeg heller å finne på noe sammen hjemme. Autonomi er veldig viktig for meg, å kunne føle at jeg har kontrollen over mitt eget liv. Derfor vil jeg aldri, uansett hva, si at min partner ikke skal gjøre noe, eller nekte henne noe. Og slik må jeg føle det mot meg også. Jeg vil at hun som meg skal være støttende når det kommer til å følge drømmer og eventyrlyst/nyskjerrighet. Samtidig må hun være trygg på egne grenser, og være i stand til å kommunisere disse på en tydelig måte. Ellers, som en annen her skriver, så må hun ha de interessene og hobbyene hun vil, hva enn hun synes fyller dagene med noe positivt. Det viktigste er at hun har det bra og er fornøyd, og at det skinner igjennom. At hun har en jobb hun trives i, eller i alle fall vet å bytte jobb om hun ikke trives. At hun har kontroll på økonomien, tjener hun mindre enn meg - OK, tjener hun mer enn meg - OK. Jeg har et A4 liv som jeg gjør så spennende jeg bare kan og vil, så dette må jo selvsagt hun også trives med. Tja, det var vel det...

Anonymkode: 3460e...f16

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (11 timer siden):

Liker kåte damer med store pupper😀

Så enkel du er.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er greit, litt klassisk bedehus mentalitet.

Flott  holdning men du er nok da unntaket i dagens samfunn(>Type mindre enn 10% da kan du vel ikke regne å treffe en tilfeldig mann eller dame da du vil 90% bli skuffa ? kanskje finne deg en fra et minoritetsmiljø, kristent muslimsk etc, ihvertfall om du er over 25 år.

Anonymkode: cd8d1...542

Ah den klassiske shame/hersketeknikken når damer ikke liker det de leser 🙃

Anonymkode: dc2e8...a3a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Den er viktig nok til at du måtte nevne det, da er den viktig. Innrøm det. 
Beklager, men for meg er du som alle andre menn som det. Det er ingenting som skille deg fra dem. De vil ha yngre damer og tenker de er like unge selv, du vil ha ynre damer og tenker du kan tilby oss det våre menn kan. 

Du lever ditt liv og kan gå etter damer på min alder uansett om jeg sier jeg ikek liker det. Å jeg vil date menn rundt min alder, selv om mange syns jeg er for gammel til det sikkert og hører sammen med noen på din alder. Det er mest det som sårer, at dere gjør oss eldre for å gjøre dere selv yngre. Jeg vet ei på 30 vet hva hun vil, så jeg infantaliserer ikke damer som meg, så det er nevnt. Bare liker ikke det menn er evig unge, damer er gamle og får ikke like unge menn kampanjen. 

Anonymkode: f94b6...66d

Snakk om å kverulere.

Anonymkode: 6b6b8...c67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (3 minutter siden):

Så enkel du er.

Ofte det beste. Jeg ønsker ingen samtalepartner, samboer eller slikt i en kvinne. For meg er det et hyggelig og pent individ jeg kan ha sex med ofte.

Anonymkode: 6b6b8...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å være behagelig å være sammen med. Hun må være "chill". Ikke noe drama. Ikke noe mas. Noen som ikke tar seg selv høytidlig. Ei som fnyser av alle som jobber for et perfekt liv. En positiv kvinne som elsker livet like høyt som meg, og som ikke trenger materielle ting for å være lykkelig.

Anonymkode: a69bc...218

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en som liker meg, liker å være med meg, respekterer meg, er lykkelig og aldri noe drama

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Så enkel du er.

Svaret er en kopi av svaret Knut Lysts hadde i dagbladet på 80-tallet en gang der en del kjendiser fikk spørsmål om hvilke kvinner de liker.

Det er vel i grunnen et svar som indikerer at spørsmålet er idiotisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for å være ærlig når jeg leser på enkelte av disse kravene, har jeg ikke særlig lyst på noe mann...

Anonymkode: aef26...489

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter hun som nettopp satt ved siden av meg på kafeen. Hun smilte så fint til meg, men er jo helt umulig å vite om det er greit å si hei og slå av en prat av typen #villeIKKEbarepratelittfordijegsynesduerveldigtiltrekkende… Skulle ønske hun hadde lagt nummeret sitt på bordet mitt 😅😌

Anonymkode: 523e2...4bc

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52 her. Alder er ikke så viktig, 40-60 er innafor i hvert fall. Har heller ingen stor mengde utseendespesifikke krav, men normalvektig og gjerne litt sporty er et pluss. Det samme gjelder høyde, heller 185 enn 165 uten at det er et krav på noen måte. Personlighet er langt viktigere 

Jeg ser etter en åpen, leken og nysgjerrig dame. En som både liker å reise litt samt prøve nye ting, men som også trives på hytta. Bør være noenlunde selvstendig og ha ordnet økonomi (men inntektsnivå spiller ingen rolle). Hun må ikke være selvhøytidelig, det er en dealbreaker for min del. Må heller ikke være veldig opptatt av fasade, status og SoMe.

Seksuell fortid kunne ikke brydd meg mindre. 

Må ikke ønske seg flere barn eller ha barn i en alder der de ikke er selvstendige. 

Endret av -jk-
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kan du si noe om din alder og hva du egentlig søker i en kvinne du vil kalle kjæreste? 

Hva er det som får deg til å trekke deg fra noe som holder på å utvikle seg? 

Anonymkode: aef26...489

58.

Først og fremst tre hull å putte pikken i med en viss hyppighet. 

Så ønsker man en venn; noen som er trivelig å være med, og som man kan kommunisere med.

I min alder blir man fort særboere, men ellers er det greit med en minimum boevne.

Når det gjelder å trekke meg, så er hverdagshygiene viktig. 

Jeg er for gammel til å se på bagasje, men konsekvensen med drama og needy er fort avskrekkende.

Anonymkode: 0bc5f...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (16 timer siden):

Jeg har elsket ubetinget,og ønsker henne alt godt,men har ingen forhold til henne i dag. Jeg ser ikke verdien i det. At du gjør dette er helt fair. 

Sier vel seg selv at om jeg finner ei på la oss si 30 da,så har jo også hun funnet meg. Så da er vel alderen min grei. Jeg prakker ikke meg selv på noen,å går heller ikke etter de yngste jeg kommer over. Men av de forholdene jeg har hatt i de seneste årene er det med såpass aldersforskjell. Jeg er heller ikke i mot eldre damer. Men eldre damer ser tydeligvis ikke min vei.  At noen synes det er ille i 2024 er jeg ikke overrasket over. Men det er jo heldigvis mitt liv.

Jeg er bare en vanlig fyr. Tilbyr helt vanlige ting. Er på ingen måte noe broiler,eller noe player som går etter yngst mulig osv. Føler jeg blir tolket som en person jeg ikke er. 

Ei dame på 44 er ikke "eldre dame". Dere må slutte å aldersshame kvinner, altså. Hadde du syntes det var fint å bli omtalt som "gammel mann"?

Anonymkode: 229b2...551

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eksen min er min beste venn. Det er over 20 år siden vi skilte lag, og det er null sjans for at jeg noen gang blir sammen med han igjen. Hvis en ny partner ikke takler det, så er han passe skjør i knollen. 

Anonymkode: 1ce39...249

Skjør fordi han ikke takler at eksen er din BESTE venn? De aller færreste hadde godtatt det.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ah den klassiske shame/hersketeknikken når damer ikke liker det de leser 🙃

Anonymkode: dc2e8...a3a

Når en mann mener at kvinner ikke kan ha "forhold som de vet er midlertidig", så er det bedehus. Man har null garantier for noe som helst, og alle forhold er i utgangspunktet midlertidige. Men enkelte ganger klarer vi å forlenge dem til vi dør.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

58.

Først og fremst tre hull å putte pikken i med en viss hyppighet. 

Så ønsker man en venn; noen som er trivelig å være med, og som man kan kommunisere med.

I min alder blir man fort særboere, men ellers er det greit med en minimum boevne.

Når det gjelder å trekke meg, så er hverdagshygiene viktig. 

Jeg er for gammel til å se på bagasje, men konsekvensen med drama og needy er fort avskrekkende.

Anonymkode: 0bc5f...1b8

De fleste damer godtar bare to, i hvert fall i din alder. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39år. Selvsikker og godt selvbilde er viktig, usikre damer er jeg ferdig med.

Følelsemessig stabil og god på å regulere følelsene er et krav. Empatisk og omsorgsfull.

Sist men ikke minst, spontan og høy sexlyst 

Anonymkode: 636dd...731

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjør fordi han ikke takler at eksen er din BESTE venn? De aller færreste hadde godtatt det.

Ja få ville likt det. Det at hun ville delt personlige ting om forholdet eller meg, som ikke er uvanlig med sin bestevenn, det er noe som ville vært totalt uakseptabelt, spesielt med en eks. Ser på sjansen for at noe slikt skulle skje er alt for stor. 

Å være venn med eks ser jeg ikke nødvendigvis på som noe galt, er det selv, men om eksen er den aller nærmeste vennen man er er veldig spesielt

Anonymkode: 636dd...731

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...