AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #101 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er du hyperaktiv? Høres ut som det Anonymkode: 3b4d3...779 Man er vel ikke hyperaktiv fordi man ikke vil leve et prematurt gammelmannsliv, vel? Høres umåtelig stusselig ut å leve livet i det tempoet som er tilpasset svakeste ledd, dvs eldste parten. Anonymkode: 2ace8...f52 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #102 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg er 40 og dater en som er 59. Han er den fineste mannen jeg noen gang har møtt. Alder betyr ikke alt. Anonymkode: b7d44...d4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #103 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du hyperaktiv? Høres ut som det Anonymkode: 3b4d3...779 Merkelig spørsmål. Jeg var 30 og 40 år vs å nå være 50 år. Nei. Jeg skriver bare om den naturlige prosessen ved å bli eldre. Greit å være på samme nivå i det. Anonymkode: cadb7...73f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #104 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Merkelig spørsmål. Jeg var 30 og 40 år vs å nå være 50 år. Nei. Jeg skriver bare om den naturlige prosessen ved å bli eldre. Greit å være på samme nivå i det. Anonymkode: cadb7...73f Ja, man blir eldre.Skjønner bare ikke hvorfor noen tenker så.mye over forskjellene på den perioden i livet versus en annen. Om jeg blir skikkelig gammel , håper jeg på å ta dag for dag, og ikke tenke tilbake på hvordan det hadde vært da jeg var 20. Syns den aldersdomstenkingen er litt over styr i samfunnet nå Anonymkode: 3b4d3...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #105 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man er vel ikke hyperaktiv fordi man ikke vil leve et prematurt gammelmannsliv, vel? Høres umåtelig stusselig ut å leve livet i det tempoet som er tilpasset svakeste ledd, dvs eldste parten. Anonymkode: 2ace8...f52 Jeg sa ikke at hun burde finne en som var mye eldre,det ville ikke jeg heller. Syns bare selve beskrivelsen var voldsom. Det gjør jo å si det svakeste ledd og. Høres nesten kriminelt ut å bli gammel i dag Anonymkode: 3b4d3...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #106 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg sa ikke at hun burde finne en som var mye eldre,det ville ikke jeg heller. Syns bare selve beskrivelsen var voldsom. Det gjør jo å si det svakeste ledd og. Høres nesten kriminelt ut å bli gammel i dag Anonymkode: 3b4d3...779 Når du er gammel bør du henge med andre gamle. Ikke noe galt i å være gammel, men du bør ikke dra andre med i dragsuget, de fortjener å leve i pakt med sin alder, ikke med din. Anonymkode: 2ace8...f52 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #107 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når du er gammel bør du henge med andre gamle. Ikke noe galt i å være gammel, men du bør ikke dra andre med i dragsuget, de fortjener å leve i pakt med sin alder, ikke med din. Anonymkode: 2ace8...f52 Så ikke venner I flere aldersgrupper, altså. Er i 30 rene , og selv om jeg ikke ville datet noen i 50 årene, har jeg venner som er i den alderen.Hvorfor skal alt være så svart hvit? Anonymkode: 3b4d3...779 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #108 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så ikke venner I flere aldersgrupper, altså. Er i 30 rene , og selv om jeg ikke ville datet noen i 50 årene, har jeg venner som er i den alderen.Hvorfor skal alt være så svart hvit? Anonymkode: 3b4d3...779 Man deler ikke liv på samme måten med venner som med kjærester. Aldersforskjell blir for et hinder når man bikker 50. Forøvrig er kvinner gjerne både mer vitale og mer langlivede enn menn, så det er bedre med eldre kvinne enn eldre mann i sånne aldersskjeve relasjoner. Anonymkode: 2ace8...f52 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #109 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man deler ikke liv på samme måten med venner som med kjærester. Aldersforskjell blir for et hinder når man bikker 50. Forøvrig er kvinner gjerne både mer vitale og mer langlivede enn menn, så det er bedre med eldre kvinne enn eldre mann i sånne aldersskjeve relasjoner. Anonymkode: 2ace8...f52 Samfunnet er jo helt skrudd i dag.Bøir man aldri lei av alder versus alder, og kjønn versus kjønn? Anonymkode: 3b4d3...779 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #110 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samfunnet er jo helt skrudd i dag.Bøir man aldri lei av alder versus alder, og kjønn versus kjønn? Anonymkode: 3b4d3...779 Det er mye å kritisere og rydde opp i. Samfunnet har så mange rare holdninger, så disse kranglete er et oppgjør med dem. Anonymkode: 76021...c22 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #111 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 15.02): Det er bare helt tragisk 😭 Tenk, hun fikk aldri oppleve en ung mann, hun gikk rett til dvask ølvom. Ikke minst så må hun være gratis hjemmesykepleier etter jobb hver dag fra hun fyller 50, og tilbringe absolutt hele pensjonisttilværelsen sin som enke. Høres utrolig deprimerende og vondt ut 😓 Anonymkode: a4d69...907 Ikke alle som vil ligge rundt og så slå seg ned når de er 30. Anonymkode: 3d173...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #112 Del Skrevet 20. oktober 2024 For meg ville det vært for gammelt, antagelig. Merker det også med mine yngre venner at det er visse ting vi ikke har til felles, for å si det slik. Pluss minus 5 år er mest komfortabelt. Anonymkode: ee0cf...40f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #113 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke alle som vil ligge rundt og så slå seg ned når de er 30. Anonymkode: 3d173...097 Handler ikke om det. Handler om kjærlighet og vennskap. Hun har ikke opplevd dem som ligner mest på henne. Hun spolte livet 20 år frem i tid og mistet de to 10 årene det skjer mest i. Anonymkode: 76021...c22 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #114 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Når du er gammel bør du henge med andre gamle. Ikke noe galt i å være gammel, men du bør ikke dra andre med i dragsuget, de fortjener å leve i pakt med sin alder, ikke med din. Anonymkode: 2ace8...f52 Signerer denne. Ingen har sagt at det er kriminelt å bli gammel. La de unge få være med de unge, og la de gamle få være med de gamle. Tenk deg en kvinne på 55 som liker vinkvelder med venninner, som har karriere og som ønsker å reise på storbyferier innimellom. Hun er imidlertid gift med en gubbe på 75, som har vært pensjonist i ti år og som bruker tissebleier pga forstørret prostata. Så derfor kan hun ikke dra. Ikke på storbyferier, og heller ikke ut med venninner da hun syns synd på den gamle som sitter alene hjemme i sofaen. Anonymkode: a4d69...907 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #115 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Handler ikke om det. Handler om kjærlighet og vennskap. Hun har ikke opplevd dem som ligner mest på henne. Hun spolte livet 20 år frem i tid og mistet de to 10 årene det skjer mest i. Anonymkode: 76021...c22 Signerer denne. Man velger å spole livet sitt 20 år fremover, og å tre inn i den aldrende verdenen til sin 17 år eldre partner. Anonymkode: a4d69...907 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #116 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 19.57): Han er 60 år, jeg 43 år.Er han litt for gammel? Anonymkode: 03a43...9de Dere er jevngamle. Alle over 40 er i praksis i samme fase av livet. Anonymkode: dce1b...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #117 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere er jevngamle. Alle over 40 er i praksis i samme fase av livet. Anonymkode: dce1b...c6c Det er en ignorant holdning. Anonymkode: 76021...c22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #118 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 19.57): Han er 60 år, jeg 43 år.Er han litt for gammel? Anonymkode: 03a43...9de Jeg er litt yngre enn deg og mitt svar er ikke faen om jeg hadde nedverdiget meg til det der 😂 for all del hyggelig for dem som syns det er fint, men jeg skal innrømme at jeg tenker at enten så er han rik eller så er det tomt i topplokket på henne.. Anonymkode: 0285f...2b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #119 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, man blir eldre.Skjønner bare ikke hvorfor noen tenker så.mye over forskjellene på den perioden i livet versus en annen. Om jeg blir skikkelig gammel , håper jeg på å ta dag for dag, og ikke tenke tilbake på hvordan det hadde vært da jeg var 20. Syns den aldersdomstenkingen er litt over styr i samfunnet nå Anonymkode: 3b4d3...779 Fordi det er da aldring begynner å skje. Ikke modning og utvikling, men å bli mer låst i sine mønstere og mindre fleksibel. Kroppen tiltar også å gi diverse utfordringer. Anonymkode: cadb7...73f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #120 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere er jevngamle. Alle over 40 er i praksis i samme fase av livet. Anonymkode: dce1b...c6c Ikke tale om. Som ung kan man kanskje anse det slik. I den alderen selv er ikke stor aldersforskjell noe som betyr mindre og mindre, men mer og mer. Som ung anså jeg ikke 10 år eldre menn som for gamle. Ved å se at samtlige forhold med 10+ år i aldersforskjell er dem som allerede har røket eller hvor det er størst problemer kun ut fra å være i ulik fase av livet (aldersforskjellen eskalerer i å bli tydelig), så er det umulig å tenke slik nå når jeg er 50. Utrolig forskjell på å være 40 og 50 allerede, og så bare øker det. Anonymkode: cadb7...73f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå