Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en mann som var 17 år eldre enn deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen min er 16 år eldre enn meg, vi har vært sammen i 22 år. Han er nok den eneste jeg kunne vært sammen med som er såpass mye eldre enn meg, han holder seg veldig godt, trener og tar vare på kropp og helse. I tillegg er han snill, hjelpsom, trofast og en god far for barna våre. Jeg er på mange måter «eldst» i forholdet vårt😅

Anonymkode: 143d8...628

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

På papiret ser aldersforskjellen jo alt for stor ut, og det kan jo ha sine praktiske utfordringer.

Jeg er snart 30, og generelt får jeg i økende grad problemer med å tiltrekkes menn jo nærmere de kommer 10 år over min egen alder. Etter det går det ganske raskt nedover med tiltrekningen for min del.

Men jeg har også møtt et par menn som var enda eldre og som har bare hadde noe ved seg, og vi hadde en helt spesiell type kjemi, som gjorde at jeg ble tiltrukket av dem og ikke la merke til alderen til noen av oss i det hele tatt. Det var noe tidløst mellom oss. Jeg hadde aldri droppet noen utelukkende pga alder, til det er ekte kjærlighet for meg alt for sjelden og dyrebar og gjør det meste annet til bagateller.

Anonymkode: 28abd...951

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg eldre enn deg, men jeg dater en på 58 (han er da 10 år eldre enn meg). Akkurat nå holder han seg veldig godt utseendemessig, vi ser vel ganske jevnaldrende ut, men han har jo noen vondter her og der (det har jeg også da 😄).

Spørsmålet er hvor mye lenger han vil holde seg så godt. Han er aktiv og ekstremt oppegående, ung i hodet, tipper han har minst 10-15 gode år igjen. Av oss to tror jeg jeg vil forfalle mer de neste årene. Likevel er jeg usikker, han kan pensjonere seg om 5 år om han går av tidlig, da har jeg enda minst 10 år igjen i arbeidslivet.

Jeg har gamle foreldre som trenger en del hjelp, vet ikke om jeg orker å gå rett fra å ta meg av dem til å ta meg av ham (vi blir gamle i min familie), kanskje med masse barnebarn på toppen (vi har fem barn totalt, alle rundt samme alder).

Jeg velger enn så lenge å ta det som det kommer. Jeg er ferdig med barn, så vi kan fint bare være kjærester som nyter hverandres selskap, det kan jo bli slutt av helt andre grunner lenge før alder blir et problem. 

Anonymkode: 52a89...b71

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Alt for ator aldersforskjell. Var samboer med en som var 8 år eldre enn meg og en del ganger var det som om vi var to ulike generasjoner. 

Anonymkode: 1bd55...cf9

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet om veldig mange spreke 60-åringer, så her ville det avgjørende vært hvilke følelser jeg hadde. Hvis han var en jeg ikke kunne tenke meg å leve uten, så ville jeg gått for det.

Det er selvsagt en ganske stor aldersforskjell, men når dere er såpass godt voksne begge to, blir det helt annerledes enn med folk som er i tjueårene og en som nærmer seg 40.

Anonymkode: c860e...ea4

Selvsagt  behøver ikke 60 å være et problem. Men man går vel inn i et forhold og tenker det skal vare. 53 og 70 er et problem.

Anonymkode: 14fff...458

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke, vedkommende ville vært født samme år som min mamma. 

Anonymkode: 61d82...f98

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som mange sier så er det individuelt. Mange holder seg unge lenge. Noen er gæmliser allerede etter 40. Andre er unge og lekne langt inn i pensjonsalder. 

Jeg er 54 og følte en stund jeg utviklet kjemi med ei på 40. Men jeg trakk meg litt unna for jeg følte det ble litt stor aldersforskjell. 

Anonymkode: 82688...f42

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel inget problem hvis dere liker hverandre? Dere skal vel ikke ha barn i lag så bare nyt hverandres selskap så lenge 

Anonymkode: 793e6...f50

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei på ingen måte. Min mann er 3 år eldre enn meg, uvanlig sprek, og begynner likevel å få gubbetendenser de siste årene. Inderlig godt jeg satte grensa på maks 5 år. Jeg er eldre enn deg, men kunne fremdeles ikke være sammen med en på 60 år. 

Anonymkode: cadb7...73f

Hva er det for noe, å absolutt påpeke at mann eller kone får gubbe eller kjerring tendenser ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i ett forhold med en mann som var 18 år eldre enn meg. Det fungerte ikke pga aldersforskjellen. Merket godt det. Aldri mer. Min kjæreste er 1 år eldre enn meg. Helt perfekt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei på ingen måte. Min mann er 3 år eldre enn meg, uvanlig sprek, og begynner likevel å få gubbetendenser de siste årene. Inderlig godt jeg satte grensa på maks 5 år. Jeg er eldre enn deg, men kunne fremdeles ikke være sammen med en på 60 år. 

Anonymkode: cadb7...73f

Hva består "gubbetendensene" i da?

Anonymkode: 8b0cc...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

På papiret ser aldersforskjellen jo alt for stor ut, og det kan jo ha sine praktiske utfordringer.

Jeg er snart 30, og generelt får jeg i økende grad problemer med å tiltrekkes menn jo nærmere de kommer 10 år over min egen alder. Etter det går det ganske raskt nedover med tiltrekningen for min del.

Men jeg har også møtt et par menn som var enda eldre og som har bare hadde noe ved seg, og vi hadde en helt spesiell type kjemi, som gjorde at jeg ble tiltrukket av dem og ikke la merke til alderen til noen av oss i det hele tatt. Det var noe tidløst mellom oss. Jeg hadde aldri droppet noen utelukkende pga alder, til det er ekte kjærlighet for meg alt for sjelden og dyrebar og gjør det meste annet til bagateller.

Anonymkode: 28abd...951

Merker det samme. Likte synet av 10 år eldre da de var 32, og så veldig opp til at det var en voksen mann. Men så ble jeg eldre, og de samme mennene ble mindre attraktive for meg. Å nå stresser jeg litt med menns attraktivitet, for det er ikke så alt for mange år fremover at jeg ikke føler noe. Samtidig håper jeg det vokser med min alder. Har gjort det med de yngste mennene, de ser alt for unge ut.

Kreves en spesiell person om han skal være eldre, har ikke opplevd det og ser ikke etter han, for kan jo finne mange på min alder. Men tror det samme gjelder meg. 

Anonymkode: 76021...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Han er 60 år, jeg 43 år.Er han litt for gammel?

Anonymkode: 03a43...9de

Jeg er 56 aldri livet gått for noen så mye eldre. Heller 17 år yngre mener nå jeg da. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Kjæresten er 7 år eldre og det er nok da jeg ikke vil leve uten han i mange år når vi kommer til stykket.

Anonymkode: 26bb2...2ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det kunne jeg ikke. Exmann er 7 år eldre å det føles som en hel generasjon. Det var ok  med noe opp i alder da jeg var 17 men ikke nå. Etter jeg ble singel har jeg kun datet min alder eller nedover i alder, en jeg møter nå er 9 år yngre å det er helt perfekt det. 

Anonymkode: d51a7...bf7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 20.59):

Kommer an på. Noen holder seg utrolig godt for alderen. Ref den norske mannen som har drept sin unge finske partner, 

Anonymkode: a7694...a79

Han gikk jo etter en førti år yngre tenåringsgutt, og er forhåpentligvis ikke representativ for noe normalt menneske. 

Anonymkode: 34235...f35

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 39. Kunne nok hatt en elsker på 15-20 år eldre om han var sprek og så bra ut. Men ikke noe mer. Vet om ei som fant seg en 22 år eldre fyr da hun selv var i 20-årene. De giftet seg og fikk barn. Så gikk han bort etter 25 år. Hun var da litt over 50. Da startet hun å feste, date og «leve livet» over natta. Folk kaller henne den glade enke. Jeg lurer på hvor skadet hun var før hun traff han og hvor skadet hun ble i ekteskapet, gitt oppførselen etter hans død. Noe sier meg at kvinner som lever i forhold med menn som kunne vært deres far har grunnleggende mangler. Det er unaturlig rett og slett. Sex og hygge der begge samtykker må være lov. Forhold der den ene er yrkesaktiv og ektefellen er på pleiehjem, ikke ok.

Anonymkode: 62e20...b43

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har arbeidet på sykehjem, og svaret er definitivt nei! Hvis jeg hadde vurdert det, hadde jeg oppsøkt noen personer som er ti år eldre enn den jeg vurderte å date, bare for å få et innblikk i fremtiden. De 17 årene blir fort veldig mange når alderen innhenter en! 

Anonymkode: 96fb6...d99

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har arbeidet på sykehjem, og svaret er definitivt nei! Hvis jeg hadde vurdert det, hadde jeg oppsøkt noen personer som er ti år eldre enn den jeg vurderte å date, bare for å få et innblikk i fremtiden. De 17 årene blir fort veldig mange når alderen innhenter en! 

Anonymkode: 96fb6...d99

Problemet er at det er veldig individuelt når man havner på pleiehjem. Noen bor hjemme til de har passert 100, andre havner på pleiehjem allerede i 50-årene. Så en jevnaldrende kjæreste er ingen garanti for at hen ikke havner på pleiehjem før du har gått av med pensjon dessverre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...