Gå til innhold

Kan muslim bruke på skjørt i jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en mulighet? Om man tar med selv og vasker i jobbe?

Anonymkode: 97433...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kan bruke skjørt på jobb? Det kommer jo helt an på jobben og et eventuelt uniformsreglememt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (7 minutter siden):

Om du kan bruke skjørt på jobb? Det kommer jo helt an på jobben og et eventuelt uniformsreglememt.

Helsefagarbeider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er uniformskrav, må du selvsagt bruke uniformen uavhengig av trostilbøyeligheter.

Hvis det ikke er uniformskrav, kan du gå i hva du vil. 

Her må du nesten spørre arbeidsgiver. 

Anonymkode: 8d52c...388

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kristen fikk bruke skjørt på jobb på sykehjem. Kjenner flere i samme miljøet som også jobber innen helse nå, og får bruke skjørt. Hjemmetjenesten er ofte lettere å få innvilget det enn sykehus. 

Anonymkode: c09f6...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helsefagarbeider

De fleste muslimer bruker vel bukser. Eneste personer jeg har vært borti som bruker skjørt er noen som tilhører norske religioner. Men arbeidsplassen har vel kanskje noen skjørt? Uansett, så skal du ikke bruke private klær på jobb i helsevesenet. Du kan jo også be arbeidsplassen om å bestille noen skjør. 

Anonymkode: b81df...98a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må du bruke vanlig uniform pga hygiene. Muslimene har fått lov til å gå med hvitt skaut.

Anonymkode: 87f34...11f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg som kristen fikk bruke skjørt på jobb på sykehjem. Kjenner flere i samme miljøet som også jobber innen helse nå, og får bruke skjørt. Hjemmetjenesten er ofte lettere å få innvilget det enn sykehus. 

Hvem religion er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem religion er du?

Tilhører en kristen frimenighet som finnes over hele verden, men ikke er så stor her i Norge, så vil ikke si eksakt hvilken. Kvinner bruker ikke bukser hos oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem religion er du?

Hvilken*

Anonymkode: 454d3...032

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tilhører en kristen frimenighet som finnes over hele verden, men ikke er så stor her i Norge, så vil ikke si eksakt hvilken. Kvinner bruker ikke bukser hos oss. 

Smiths venner :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elline skrev (Akkurat nå):

Faktisk ikke, men blir ofte tatt for å være både den og en annen kjent en. Er en form for pinse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke overdelen  som helsefagarbeidere bruker i en str større, så dekker den godt rumpen og et stykke nedenfor. Blir jo nesten som en kort kjole utenpå bukse. 

Anonymkode: 335f0...171

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elline skrev (2 timer siden):

Smiths er ikke en liten fri menighet her i Norge. Er jo ganske mange tusen av de. Men t.o.m mange av smittene bruker bukser idag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Smiths er ikke en liten fri menighet her i Norge. Er jo ganske mange tusen av de. Men t.o.m mange av smittene bruker bukser idag.

Naboene våre da jeg vokste opp var Smiths venner. De sa ingen bukser!  De brukte det aldri fordi det sto i den tykke boka. Men det er bare min erfaring. De bodde i et lite samfunn så hva skulle jeg tro. Godt gjetta etter min mening. Ikke at det er viktig. 

Syns forresten at man ikke har noe i helsevesenet å gjøre dersom man ikke kan kle seg korrekt. Lei av at man skal kompromisse hele tiden. Finn en annen jobb der du kan fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får lov til å bruke egne private skjørt må du passe på at de kan kokes.  Du kommer til å få avføring, urin, oppkast, blod, sårvæske, slim, spytt, mat og andre ting på benklærne dine.   Må vel også passe på at du har nok, kanskje 5 skjørt til skift hver dag. 

Anonymkode: 93561...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...