Gå til innhold

Barna mine klarer ikke å spise spaghetti

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

De er 3 og 6 år gamle. De er mest glad i makaroni  eller annen type pasta som er enkelt å spise med gaffel. De klarer ikke å spise spaghetti fordi de ikke får den på gaffelen. I dag var vi på besøk og fikk servert spaghetti med kjøttsaus. Ufff så mye griseri barna mine lagde der. Var litt flaut også for meg. Må nesten lære dem å spise spaghetti 😅 hvordan er det med barna deres? Klarer de det? Eller foretrekker de også andre type pasta? :)

Anonymkode: 36167...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk kniv og gaffel og del opp i småbiter, kan da spises forholdsvis enkelt med gaffel 😊

Anonymkode: e30eb...efb

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt på 4 år klarer det nå, hadde ikke klart det som 3 åring. Vi klippet alltid opp spagetti.

Anonymkode: 33424...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg godt. Som voksen er spagetti det siste jeg velger. Ikke søler jeg, men ser virkelig ikke behovet.

Anonymkode: 83bc9...dbc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De er 3 og 6 år gamle. De er mest glad i makaroni  eller annen type pasta som er enkelt å spise med gaffel. De klarer ikke å spise spaghetti fordi de ikke får den på gaffelen. I dag var vi på besøk og fikk servert spaghetti med kjøttsaus. Ufff så mye griseri barna mine lagde der. Var litt flaut også for meg. Må nesten lære dem å spise spaghetti 😅 hvordan er det med barna deres? Klarer de det? Eller foretrekker de også andre type pasta? :)

Da ber du om kniv, og skjærer pastaen slik at den er grei å håndtere for små barn. 

Anonymkode: ff55b...548

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Prøv gaffel og skje metoden 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da ber du om kniv, og skjærer pastaen slik at den er grei å håndtere for små barn. 

En kutter kun opp spagetti om den skal i minestrone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forstår jeg godt. Som voksen er spagetti det siste jeg velger. Ikke søler jeg, men ser virkelig ikke behovet.

Prøv å bruke gaffel og skje evt surr rett på fatet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

For noe tull

Anonymkode: 129d8...1f6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skjærer opp 

Anonymkode: 129d8...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For et nyttig innlegg å vite hva du synes om spagetti.. 

Anonymkode: a0ad8...469

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme ville jeg brukt annen type pasta. Feks pastarør, pastaskruer, ravioli. 

I besøk ville jeg klippet opp i mindre biter og blandet med saus. Vår på 2år spiser spagetti med hendene eller skje om den er oppdelt i biter. Gaffel fungerer dårlig enda.

Verten tenkte sikkert at spagetti er barnevennlig. Smaken er jo det, men det er helst større barn som klarer å spise det ordentlig. 

Anonymkode: bd38d...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Spagetti til barn kan fint kuttes opp, for at de skal klare å få spagettien i seg uten å grise ned alt. 
Spagettien skal ned i magen og om den kommer inn i munnen i mindre biter eller i lage strimler er utgjør ingen forskjell for smak, metthet eller næringsinnhold. 
Så jo, man kan fint kutte opp spagetti, særlig til små barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjemme ville jeg brukt annen type pasta. Feks pastarør, pastaskruer, ravioli. 

I besøk ville jeg klippet opp i mindre biter og blandet med saus. Vår på 2år spiser spagetti med hendene eller skje om den er oppdelt i biter. Gaffel fungerer dårlig enda.

Verten tenkte sikkert at spagetti er barnevennlig. Smaken er jo det, men det er helst større barn som klarer å spise det ordentlig. 

Anonymkode: bd38d...4e9

Mine spiste det i 3 års alderen uten å søle så det er fullt mulig, inntil de klarte det skikkelig var det skje og gaffel teknikken

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelse gjør mester. Bare å begynne å servere det oftere så lærer de det snart. 

Anonymkode: ebe99...960

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Spagetti til barn kan fint kuttes opp, for at de skal klare å få spagettien i seg uten å grise ned alt. 
Spagettien skal ned i magen og om den kommer inn i munnen i mindre biter eller i lage strimler er utgjør ingen forskjell for smak, metthet eller næringsinnhold. 
Så jo, man kan fint kutte opp spagetti, særlig til små barn.

Aldri kuttet opp selv i småbarnsfasen, utenom minestrone, men har heller tatt meg tid til å lage det daglig i perioder slik at de har lært teknikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min likte ikke spagetti før han var 7, nå er han 8. Tror egentlig han likte det før også, men han syntes det var vanskelig å spise det. Selv om han er 8, så griser han og søler litt, men det har blitt bedre. 

Anonymkode: ba1c1...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere unngår spaghetti fordi dere ikke greier å spise det? Haha, ja det er jo orientalsk og ny mat så det er litt skummelt :P Det er jo bare å øve så spiser man snart spaghetti som en proff. 

Anonymkode: d77bd...502

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (44 minutter siden):

Aldri kuttet opp selv i småbarnsfasen, utenom minestrone, men har heller tatt meg tid til å lage det daglig i perioder slik at de har lært teknikkene.

Spagetti daglig ja. Sunt 

Anonymkode: 0fd1d...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte ofte en annen type pasta enn spaghetti til gutten vår pga alt sølet som fulgte. Men innså fort at da lærte han heller ikke å spise det på riktig måte. Så etter at vi begynte å spise spaghetti oftere, har 3 åringen blitt kjempeflink til å ikke søle. 

Så er bare å servere det oftere og tåle en del søl i mellomtiden, så løser problemet seg kjapt😊 

Anonymkode: fd2a9...486

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...