Gå til innhold

Alle venninnene bare flyttet.....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på mye en ting for tiden, nemlig alle som plutselig flyttet, dette skjedde for lenge siden, men jeg sliter med å forstå hvorfor noen flytter vekk fra plassen de er omtrent født og oppvokst på for alltid...her har man jo som regel venner og nær familie...jeg skjønner at man plutselig kan få nne en type og flytter på en annen kant av landet , men så sitter jeg igjen med mange spørsmål, betydde ikke barndomsvenninnene noenting ? eller hva tror dere er grunner til at noen velger å flytte fra alt og alle....

Anonymkode: 0b12c...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange vil jo gjerne oppleve noe nytt, få nye perspektiv og andre muligheter? Det betyr ikke at det som var ikke betyr noe, men at man også vil ha mer. 
Husk at du også er ansvarlig for at relasjonene skal fungere, send meldinger eller ring? Vær interessert. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier, jobb, kjærligheten, ønsker nye omgivelser, ønsker en ny start. Listen er lang. Mener du at de skulle bli værende på grunn av deg ("betydde ikke barndomsvenninne noenting"?

Anonymkode: 3a2c4...d3b

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner betyr lite i hverdagslivet. Hvor man bor betyr mye. Jobb, samliv etc

Anonymkode: 359cb...7f2

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra et mindre sted. Ikke lite, er en by, men likevel. Hos meg var det vanlig at enten gikk en yrkesfag og ble da i byen ellers så flyttet de aller fleste andre bort for å studere. En kunne studere i samme by, eller pendle, men de fleste gjorde ikke det. En del av de som flyttet bort er som meg og har ikke flyttet tilbake. Kunne ikke tenkt meg det. For smått, og det er mer utviklingsmuligheter andre steder. 

Det er også en del som har flyttet tilbake når de selv fikk barn. Praktisk i forhold til barn, nærhet til familie og potensiell barnevakt (som flere er ærlige om er en del av grunnen) og billigere bolig. Har en hovedsaklig gode minner fra barndommen, og jobbmuligheter kan jeg se den, selv om det ikke var aktuelt for meg.

Det er nok ikke personlig, de ville bare noe annet, som andre alt har nevnt. 💚

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var det ikke noe større mareritt enn å skulle bli værende i barndsomsbyen.

Jeg hadde litt kontakt med barndomsvenner de første årene, men vi vokste fra hverandre og hadde svært lite til felles etter vi var ferdig med videregående.

Anonymkode: 48098...5f5

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet for å studere, men kom tilbake da jeg skulle bli mamma for å være nærmere familien min. Man må nesten "ut og oppleve verden" og så finne ut at man ønsker å flytte tilbake. 

Studier og jobb er nok de viktigste årsakene til at folk flytter. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 time siden):

Mange vil jo gjerne oppleve noe nytt, få nye perspektiv og andre muligheter? Det betyr ikke at det som var ikke betyr noe, men at man også vil ha mer. 
Husk at du også er ansvarlig for at relasjonene skal fungere, send meldinger eller ring? Vær interessert. 

Oppleve noe nytt? ha mer ? det kan man jo oppleve på ferier ? barndomsvenner kan jo ikke bety så mye om man vil bo 100 mil unna da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker på mye en ting for tiden, nemlig alle som plutselig flyttet, dette skjedde for lenge siden, men jeg sliter med å forstå hvorfor noen flytter vekk fra plassen de er omtrent født og oppvokst på for alltid...her har man jo som regel venner og nær familie...jeg skjønner at man plutselig kan få nne en type og flytter på en annen kant av landet , men så sitter jeg igjen med mange spørsmål, betydde ikke barndomsvenninnene noenting ? eller hva tror dere er grunner til at noen velger å flytte fra alt og alle....

Og jeg klarer ikke forstå at noen ønsker å bli boende på nøyaktig samme sted hele livet. Der alle har en formening om hvem man er og enhver handletur blir avbrutt av samtaler med tantes forrige nabo som spør om hvordan det går med brors kone.

Anonymkode: 1b445...f05

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise78 skrev (1 minutt siden):

Jeg flyttet for å studere, men kom tilbake da jeg skulle bli mamma for å være nærmere familien min. Man må nesten "ut og oppleve verden" og så finne ut at man ønsker å flytte tilbake. 

Studier og jobb er nok de viktigste årsakene til at folk flytter. 

Jeg tenker på de som aldri kommer tilbake ....når de kanskje har foreldre og nære venner der man er oppvokst...jeg skjønner det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker på de som aldri kommer tilbake ....når de kanskje har foreldre og nære venner der man er oppvokst...jeg skjønner det ikke...

Ikke sikkert de ønsker å bo nær sine foreldre. Alle gjør faktisk ikke det. Kan være mye vondt du ikke vet om, eller de hadde andre ønsker. Det er normalt å ønske å spre vingene litt. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De flytter kanskje for jobb og studier og finner seg en kjæreste og så blir de der? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For meg var det ikke noe større mareritt enn å skulle bli værende i barndsomsbyen.

Jeg hadde litt kontakt med barndomsvenner de første årene, men vi vokste fra hverandre og hadde svært lite til felles etter vi var ferdig med videregående.

Anonymkode: 48098...5f5

Samme her.

Er aldri på besøk der jeg vokste opp heller. Foreldrene mine har gått bort og den familien jeg har der utveksler jeg jule- og bursdagshilsener med. Har heller ikke barn, så behovet for et nettverk mtp det er ikke til stede for min del. Hadde uansett klart meg helt fint med nettverket jeg har her hvor jeg har bodd nå snart tjue år.

Anonymkode: 1167d...78a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i samme del av Oslo som jeg vokste opp i - men barndomsvenner har jeg ingen kontakt med. Derimot har jeg venner spredt rundt om i landet, fra studier og andre sammenhenger. Det er mange grunner til at vennskap opphører eller varer, og geografisk nærhet er bare en av dem (og mye mindre viktig i voksen alder).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oppleve noe nytt? ha mer ? det kan man jo oppleve på ferier ? barndomsvenner kan jo ikke bety så mye om man vil bo 100 mil unna da.....

Er du seriøs? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mange som vokser fra hverandre som venner, så om de hadde blitt boende er det ikke sagt at en har noe til felles med sine barndomsvenner i voksen alder.

Om en er riktig god venn med noen så spiller det ingen rolle om en bor en km fra hverandre eller 100 mil. En holder jo regelmessig kontakt og selv om ikke sees så ofte. Jeg har mange gode venner som bor langt unna, senest i går traff jeg en av de. Avstanden fra meg til henne er 30 mil.

Anonymkode: 126b5...b5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (4 minutter siden):

Er du seriøs? 

Tenkte det samme, men lar tvilen komme til gode. Er ikke alle som forstår dette med å spre vingene, inkludert mine foreldre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor gammel er du, TS? Og hvorfor virker du så bitter?

Anonymkode: 3a2c4...d3b

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du mener ikke på alvor at det er å forlange at venner blir boende fordi dere har vokst opp samme sted?! Hvorfor kan dere ikke venner selv om dere bor langt fra hverandre? Dette er en ganske egoistisk tankegang, hvorfor er du viktigere enn alt annet? 
For mange er ikke barndomsvenner viktige nei, jeg gir blaffen i de jeg vokste opp sammen med. Det er ikke en fasit på dette. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...