AnonymBruker Skrevet 17. oktober #21 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men TS… Nå svarer du et menneske som tilsynelatende har både selvinnsikt OG kontroll over eget følelsesliv, det er ikke noe du kan sammenligne deg med eller hente erfaring fra- skjerp deg. Klart du føler deg som next best thing når han klart og tydelig sier at du ikke en gang er på listen over alternativ! Det finnes null behov for å tolke; du kun er kun aktuell for å dekke fysiske behov og er jo nettopp ikke «god nok for forhold» (dine ord) med han- hvorfor skal du lure på det? Det er jo fakta! Betyr selvfølgelig ikke at du ikke er god nok for noen andre, men du må kutte ut å skulle tolke og vrenge og håpe når du får en tydelig beskjed fra en mann- det er regelrett selvskading det du driver med, har ingenting med dating å gjøre. Hadde ikke tenkt et sekund på noen skurring i hans oppfattelse av deg, han ser garantert rett gjennom deg (det er nemlig lett, og enda lettere for en mann som vil ligge) hvilket er grunnen til at han foreslår en slik løsning i det hele tatt. Så nei- det er ikke vanlig, skjer selvfølgelig men det er ikke en vanlig tilnærming å fornærme noen man vil ha noe fra. Du må derfor ha sendt noen signaler som gjør at han tenker det er greit å behandle deg sånn,igjen; det er ikke normalen og jeg og alle jeg kjenner hadde slettet, blokket og sikkert dratt til vedkommende før de kom til punktum.(uten at vi er perfekte noe sted men vi har i det minste det moralske kompasset i orden) Du kommer til å være en magnet for disse til du slutter med dette tullet. Hva tenker du om at datteren din skulle bli lik deg? Er du stolt mor om hun har så dårlig selvfølelse at hun vurderer å ligge med noen som sier rett ut at hun aldri blir mer enn et sted å bli kvitt litt seksuell spenning eller skammer du deg som faen for at du isåfall gikk foran å banet vei? Og ikke gidd å si at du bare er ute etter sex selv og jommen får like mye ut av det som han. Du kryper etter all form av validering og det minste lille halmstrået som kan tolkes som at noen kanskje muligens liker deg bitte litt om det blåser stiv kuling i øst, det blir skattelette for de med noen form av ambisjon og Charter Svein blir statsminister. På samme dag. Hva skal man egentlig si til deg for at du skal logge av KG og ta deg selv på alvor? Anonymkode: 871d7...d3a Behandle meg sånn?? Altså,herregud-Her dømmer fu nor og ned ALLE som har tilfeldog sex-og/eller sex utenfor forhold. OG du dømmer meg i samme slengen-Hahah-Dr rhar du ingen rett til:) Du må huske på at dette er innspill tips og råd,så tusen takk,men nei takk til slik bedømming! Jeg gidder ikke å lese alt annet du skriver,for her begynner du p bli skikkelig stygg,og prøver å shame.. 😌 Anonymkode: ed615...29f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #22 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke nødvendigvis noe galt med din personlighet, bare hvordan dere passer sammen. Flere burde tenkt på det før de inngår forhold i forelskelsesrus. Anonymkode: 386b9...9db Nja... jeg lurer på om man tar en slik tilnærming?? Men ja,jeg kanske litt for nærtaken til hvordan han ordlegger seg:) Viser seg at han gjør seg vanslelog/kostbar å snakke med-og da oppfyller han sin egen profeti,om å ikke passe sammen, uansett-Hadde han vært like imøtekommende som jeg tenkte/ trodde han var-Ville han ha vært enkel å snakke med:) Når han bli så avvisende og knapp,står det på han-Det er et valg han tar,fpr meg,ganske snevert og noe skurrer-om man ikke kan lytte-selv om du er uenig- Er du altfor barnslig for meg-Pg da snakker jeg ikke om tendenser her inne,med tips og råd,men som personer som skal ha det gøy og hyggelig sammen:) Anonymkode: ed615...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #23 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja... jeg lurer på om man tar en slik tilnærming?? Men ja,jeg kanske litt for nærtaken til hvordan han ordlegger seg:) Viser seg at han gjør seg vanslelog/kostbar å snakke med-og da oppfyller han sin egen profeti,om å ikke passe sammen, uansett-Hadde han vært like imøtekommende som jeg tenkte/ trodde han var-Ville han ha vært enkel å snakke med:) Når han bli så avvisende og knapp,står det på han-Det er et valg han tar,fpr meg,ganske snevert og noe skurrer-om man ikke kan lytte-selv om du er uenig- Er du altfor barnslig for meg-Pg da snakker jeg ikke om tendenser her inne,med tips og råd,men som personer som skal ha det gøy og hyggelig sammen:) Anonymkode: ed615...29f Snakker vi fortsatt om han du har chattet med, men aldri møtt, som i tillegg har blokket deg?? Dette er beyond psykt. Anonymkode: e8290...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #24 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja,altså med en slik tilnærming,reagerte jeg på måten å snakke på... Positivt og kompliment ar hans ynes jeg er fin,men å se rett ut av han ser etter andre egenskaper?? Får mrg til å føle meg som second next best thing. ... Foreløpig ikke akkurat en innertier,og blir jo lott usikker på om jeg bare skal fyre tilbake,haha Men alt i alt.. skjedde ikke.. Anonymkode: ed615...29f Hele poenget med sex uten følelser er at man ikke legger så mye i ordene, og man overtenker ikke alt som blir sagt. Hele poenget er at dere skal knulle til dere får orgasme, og sønske hverandre lykke til i datinglivet. Dere er ikke i forhold, dere har ingen romantiske følelser for hverandre, dere er bare kåte, dere er gjensidig enige om at dere ikke har følelser for hverandre og ikke vil være kjærester, og dermed heller ikke har behov for å være hverandres prioritet. Anonymkode: 9a6db...1a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #25 Del Skrevet 17. oktober Menn er villige til å pule hva som helst. Det samme er ikke tilfellet når det kommer til forhold. Anonymkode: a1e80...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #26 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hele poenget med sex uten følelser er at man ikke legger så mye i ordene, og man overtenker ikke alt som blir sagt. Hele poenget er at dere skal knulle til dere får orgasme, og sønske hverandre lykke til i datinglivet. Dere er ikke i forhold, dere har ingen romantiske følelser for hverandre, dere er bare kåte, dere er gjensidig enige om at dere ikke har følelser for hverandre og ikke vil være kjærester, og dermed heller ikke har behov for å være hverandres prioritet. Anonymkode: 9a6db...1a6 Jajaja Men er jo fremdeles ikke svar.. Jeg spør ikke om følelser her inne i det hele tatt.. Men jeg antar at jeg da har svaret indirekte i hva jeg sier.. Når du hører noen si at jeg vil ha sex, er det for meg ihvertfall viktig at man kan møtes på felles grunnlag av forståelse,og ikke gi inntrykk av at det ene parten gjør andre en tjeneste Så oppsummert for min del- Er en tilnærming av å melde hva du trenger,ønsker og mener-en for egoistisk og lite givende, for meg. Antar det er greit,sex relasjons messog, å nevne at jeg ikke liker deg, og du hsr missforstått x antall punkter og perspektiver i livet,slik jeg ser det-så derfor passer vi ikke sammen,og du har missforstått poenger og citkige konsepter i livet-men jeg kan pule deg;) Ja, jeg ser et kudos tegn-han synes jeg var digg-men hallois-Dum og deilig for the win🤪 Ellers takk Synd,for han er sykt kjekk.. ... Anonymkode: ed615...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #27 Del Skrevet 18. oktober Er det så rart å se etter forskjellige ting hos en sexvenn og en livspartner? Det er helt naturlig, spør du meg. Anonymkode: cab1c...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 18. oktober #28 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 16.51): Hei! For dere som har erfaring med sex uten følelser,ff friend osv Jeg har blott kontaktet av en gutt som ønsket dette,men synes tilnærmingen var litt merkelig, han sier <forhold er jeg ute etter andre egenskaper> Heg fikk litt sjokk,enn om hvor mye kudos han skal ha,for å være direkte,så følte jrg dette som et stikk. Altså,han setter grensen,premisser og i tillegg får jeg vite,at jeg ikke er god nok for forhold. Anonymkode: ed615...29f Han er ærlig, og tydelig. Jeg syns det er veldig bra. Han kunne fortsatt, brukt deg for sex uten å si at han ikke ser potensialet for forhold der, det hadde vært så mye verre. Og en ting til: At han ikke ser potensiale for forhold med deg, betyr IKKE at ikke du er god nok! Det betyr kun at du ikke er akkurat det HAN ser etter. Ingen av oss kan være perfekt for alle. Du er mer enn god nok, og en annen mann der ute vil elske deg akkurat som du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #29 Del Skrevet 18. oktober Han sier jo rett ut at dere kan ha sex, men at han ikke er interessert i et forhold med deg. Han nå selvrespekt nok til å ikke inngå i noe slikt.. Anonymkode: b5571...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #30 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (22 timer siden): Behandle meg sånn?? Altså,herregud-Her dømmer fu nor og ned ALLE som har tilfeldog sex-og/eller sex utenfor forhold. OG du dømmer meg i samme slengen-Hahah-Dr rhar du ingen rett til:) Du må huske på at dette er innspill tips og råd,så tusen takk,men nei takk til slik bedømming! Jeg gidder ikke å lese alt annet du skriver,for her begynner du p bli skikkelig stygg,og prøver å shame.. 😌 Anonymkode: ed615...29f AnonymBruker skrev (22 timer siden): Viser seg at han gjør seg vanslelog/kostbar å snakke med-og da oppfyller han sin egen profeti,om å ikke passe sammen, uansett-Hadde han vært like imøtekommende som jeg tenkte/ trodde han var-Ville han ha vært enkel å snakke med:) Tror du misforstår veldig, eller så er det bare din manglende forståelse av sosiale spilleregler (de som gjør at du havner i disse situasjonene in the first place) som er årsaken til at du skriver at jeg dømmer alle som har fysiske relasjoner. Det jeg skriver er at DU burde holde deg unna fordi du ikke forstår de usagte spillereglene i mellommenneskelige relasjoner, hell- du får jo ikke med deg de uttalte heller fordi du fullstendig ignorerer hva folk sier og tolker andres ord og handlinger istedenfor å bare akseptere det som er. Hva er dette surret med «egen profeti»? Hele utgangspunktet er jo at han har en plan og et mål og lever etter det. Når han deler den med deg kan du velge å akseptere den som da blir «ja, vi kan bare ligge og jeg mister da retten til å holde han ansvarlig for mine eventuelle følelser» eller ikke som da blir «nei, ettersom jeg ikke kan kontrollere meg selv og får følelser for alle som snakker til meg må jeg avstå» Anonymkode: 871d7...d3a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #31 Del Skrevet 18. oktober Behøver ikke å shame deg, det gjør du helt på egenhånd. Regner med at dette ble litt tøft å lese og at det da er lettere å hoppe over det: AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du kommer til å være en magnet for disse til du slutter med dette tullet. Hva tenker du om at datteren din skulle bli lik deg? Er du stolt mor om hun har så dårlig selvfølelse at hun vurderer å ligge med noen som sier rett ut at hun aldri blir mer enn et sted å bli kvitt litt seksuell spenning eller skammer du deg som faen for at du isåfall gikk foran å banet vei? Dette er sannsynligvis det viktigste i livet ditt og det du burde fokusere på. Om man stiller seg spørsmålet «Hva hadde jeg rådet min datter til i samme situasjon?» og lander på man er en dårlig forbilde må man justere. Om du oppriktig mener at du hadde vært ok med at hun gjorde som deg er din verdensoppfatning så lost at det ikke er noe vits i å be om råd i et forum, du er jo ikke klar for å endre kurs uansett. Og bare så det er sagt: på et forum ber man om råd og da får man svar basert på det du skriver, opplever du det dømmende er det fordi du gjør noe som er helt hinsides. (Og isåfall er det kanskje sunt å skamme seg litt) At mennesker til slutt snakker til deg med store bokstaver skyldes jo at du ikke tar til deg noe, starter tråd på tråd om samme emne og bare fortsetter den desillusjonerte og desperate greia. Du burde sette pris på de som ikke jatter med deg og ta det på alvor. Anonymkode: 871d7...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #32 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 1.59): Men TS… Nå svarer du et menneske som tilsynelatende har både selvinnsikt OG kontroll over eget følelsesliv, det er ikke noe du kan sammenligne deg med eller hente erfaring fra- skjerp deg. Klart du føler deg som next best thing når han klart og tydelig sier at du ikke en gang er på listen over alternativ! Det finnes null behov for å tolke; du kun er kun aktuell for å dekke fysiske behov og er jo nettopp ikke «god nok for forhold» (dine ord) med han- hvorfor skal du lure på det? Det er jo fakta! Betyr selvfølgelig ikke at du ikke er god nok for noen andre, men du må kutte ut å skulle tolke og vrenge og håpe når du får en tydelig beskjed fra en mann- det er regelrett selvskading det du driver med, har ingenting med dating å gjøre. Hadde ikke tenkt et sekund på noen skurring i hans oppfattelse av deg, han ser garantert rett gjennom deg (det er nemlig lett, og enda lettere for en mann som vil ligge) hvilket er grunnen til at han foreslår en slik løsning i det hele tatt. Så nei- det er ikke vanlig, skjer selvfølgelig men det er ikke en vanlig tilnærming å fornærme noen man vil ha noe fra. Du må derfor ha sendt noen signaler som gjør at han tenker det er greit å behandle deg sånn,igjen; det er ikke normalen og jeg og alle jeg kjenner hadde slettet, blokket og sikkert dratt til vedkommende før de kom til punktum.(uten at vi er perfekte noe sted men vi har i det minste det moralske kompasset i orden) Du kommer til å være en magnet for disse til du slutter med dette tullet. Hva tenker du om at datteren din skulle bli lik deg? Er du stolt mor om hun har så dårlig selvfølelse at hun vurderer å ligge med noen som sier rett ut at hun aldri blir mer enn et sted å bli kvitt litt seksuell spenning eller skammer du deg som faen for at du isåfall gikk foran å banet vei? Og ikke gidd å si at du bare er ute etter sex selv og jommen får like mye ut av det som han. Du kryper etter all form av validering og det minste lille halmstrået som kan tolkes som at noen kanskje muligens liker deg bitte litt om det blåser stiv kuling i øst, det blir skattelette for de med noen form av ambisjon og Charter Svein blir statsminister. På samme dag. Hva skal man egentlig si til deg for at du skal logge av KG og ta deg selv på alvor? Anonymkode: 871d7...d3a Oi da, dette var flaut å lese selv i KG samenheng. TS kryper for validering og må begyne å ta seg selv på alvor? Hvorfor har du behov for å være så ekel å nedlatende om det moralske kompase dit er så flot? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #33 Del Skrevet 18. oktober Pippi Lotta skrev (3 timer siden): Oi da, dette var flaut å lese selv i KG samenheng. TS kryper for validering og må begyne å ta seg selv på alvor? Hvorfor har du behov for å være så ekel å nedlatende om det moralske kompase dit er så flot? Det eneste som her flaut her er TS som ikke oppfører seg som en voksen, stabil variabel i noen av casene hun presenterer Og hvorfor! Fordi man har forsøkt på alle andre hyggelige måter først, les disse først så ser du hvorfor: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1800633-har-jeg-blitt-lurt-eller/#comments https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801989-jeg-tror-jeg-vil-treffe-han/#comment-35069549 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801519-daten-har-fått-kalde-føtter-er-det-noe-jeg-kan-gjøre/#comment-35065522 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801422-hvordan-unngå-å-bli-«hektet»/#comment-35054280 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801153-sorg-over-kortvarig-relasjon/#comment-35052878 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801059-hva-tenker-dere-om-en-sånn-mann/page/4/#comment-35045210 Anonymkode: 871d7...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #34 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det eneste som her flaut her er TS som ikke oppfører seg som en voksen, stabil variabel i noen av casene hun presenterer Og hvorfor! Fordi man har forsøkt på alle andre hyggelige måter først, les disse først så ser du hvorfor: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1800633-har-jeg-blitt-lurt-eller/#comments https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801989-jeg-tror-jeg-vil-treffe-han/#comment-35069549 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801519-daten-har-fått-kalde-føtter-er-det-noe-jeg-kan-gjøre/#comment-35065522 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801422-hvordan-unngå-å-bli-«hektet»/#comment-35054280 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801153-sorg-over-kortvarig-relasjon/#comment-35052878 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1801059-hva-tenker-dere-om-en-sånn-mann/page/4/#comment-35045210 Anonymkode: 871d7...d3a Du blander nok 2 stykker, det her er ikke frøken desperat, det er en annen gjenganger. Anonymkode: 96577...be8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #35 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jajaja Men er jo fremdeles ikke svar.. Jeg spør ikke om følelser her inne i det hele tatt.. Men jeg antar at jeg da har svaret indirekte i hva jeg sier.. Når du hører noen si at jeg vil ha sex, er det for meg ihvertfall viktig at man kan møtes på felles grunnlag av forståelse,og ikke gi inntrykk av at det ene parten gjør andre en tjeneste Så oppsummert for min del- Er en tilnærming av å melde hva du trenger,ønsker og mener-en for egoistisk og lite givende, for meg. Antar det er greit,sex relasjons messog, å nevne at jeg ikke liker deg, og du hsr missforstått x antall punkter og perspektiver i livet,slik jeg ser det-så derfor passer vi ikke sammen,og du har missforstått poenger og citkige konsepter i livet-men jeg kan pule deg;) Ja, jeg ser et kudos tegn-han synes jeg var digg-men hallois-Dum og deilig for the win🤪 Ellers takk Synd,for han er sykt kjekk.. ... Anonymkode: ed615...29f Når du vil ha sex med han, og du ikke vil ha forhold med han, så sier du selv nettopp at han ikke er det du er ute etter. Du sier det samme selv, bare i handling istedet for direkte tale. Hadde du ikke hatt følelser så hadde du ikke reagert så mye på den kommentaren. Dere møtes på felles grunnlag og forståelse, at dere ikke ønsker forhold med hverandre, dere begge ønsker kun knulling, uten følelser. Anonymkode: 9a6db...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #36 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 16.51): Hei! For dere som har erfaring med sex uten følelser,ff friend osv Jeg har blott kontaktet av en gutt som ønsket dette,men synes tilnærmingen var litt merkelig, han sier <forhold er jeg ute etter andre egenskaper> Heg fikk litt sjokk,enn om hvor mye kudos han skal ha,for å være direkte,så følte jrg dette som et stikk. Altså,han setter grensen,premisser og i tillegg får jeg vite,at jeg ikke er god nok for forhold. Synes han er fin,men jeg lurer på om dette er vanlig tilnærming,i et slikt tilfelle? Eller har jeg med en selvgod,selverklært gutt,som mener han gjør meg en kjempetjenseste? Jeg vet ikke helt hva jrg skal gjøre av det,egentlig,for det er jo både et kompliment,og en refs- samtidig som man må jo kreditere ærlighet,når du møter på det-men jeg lurer,for de som er mer vant enn meg-Hva sier dere? Er han en vanlig rett frem type,eller er det skurringer i måten han oppfatter meg på? På forhånd; Takk for innspill! Anonymkode: ed615...29f Si f off!!!! Dump han Anonymkode: bd1a8...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #37 Del Skrevet 20. oktober Ts, har du postet flere tråder om dette? Føler jeg har svart på dette og at du har fått masse svar før? Stemmer det? Anonymkode: 0ca4c...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #38 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts, har du postet flere tråder om dette? Føler jeg har svart på dette og at du har fått masse svar før? Stemmer det? Anonymkode: 0ca4c...8e1 Hun har postet om denne mannen i flere år.. Anonymkode: e8290...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #39 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 16.51): Hei! For dere som har erfaring med sex uten følelser,ff friend osv Jeg har blott kontaktet av en gutt som ønsket dette,men synes tilnærmingen var litt merkelig, han sier <forhold er jeg ute etter andre egenskaper> Heg fikk litt sjokk,enn om hvor mye kudos han skal ha,for å være direkte,så følte jrg dette som et stikk. Altså,han setter grensen,premisser og i tillegg får jeg vite,at jeg ikke er god nok for forhold. Synes han er fin,men jeg lurer på om dette er vanlig tilnærming,i et slikt tilfelle? Eller har jeg med en selvgod,selverklært gutt,som mener han gjør meg en kjempetjenseste? Jeg vet ikke helt hva jrg skal gjøre av det,egentlig,for det er jo både et kompliment,og en refs- samtidig som man må jo kreditere ærlighet,når du møter på det-men jeg lurer,for de som er mer vant enn meg-Hva sier dere? Er han en vanlig rett frem type,eller er det skurringer i måten han oppfatter meg på? På forhånd; Takk for innspill! Anonymkode: ed615...29f At noen vil ha sex er ikke noe kompliment av verdi. Det er ikke noe kompliment i det hele tatt i min verden, faktisk tvert imot. Noen ønsker å bare bruke meg, det er ikke noe kompliment.... Anonymkode: cdcef...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå