Gå til innhold

4 åring snakker om tissen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 åringen vår er veldig opptatt av tissen.

"Du tok nesten på tissen min"

"Jeg så på tissen til mannen" (på butikken feks)

"Jeg tok litt på tissen"...

Osv, prater endel om det.

Vi har ikke reagert så mye på dette og tenkt det er normalt og vil gå over.

Hun viser ingen tegn på at det har skjedd henne noe, blid og sosial jente.

Men bhg har nevnt det endel i det siste, at hun er opptatt av sin og andres tiss. Og jeg begynner å bli stresset over at de tenker noe unormalt har skjedd henne.

Og at det kanskje ikke er normalt for en 4 åring å være opptatt av dette?

Hva tenker dere?

Anonymkode: 1eb1d...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert normalt. Ta det opp med bhg evt helsestasjonen.. bedre enn å ta det opp her

Anonymkode: 22b60...517

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker dere?

At dere har en helt normal 4 åring😊

Anonymkode: d2e46...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at de snakker om det som opptar de og nå høres det ut til at det er tiden for tiss.

Normaliser og ufarliggjør det, og snakk om grenser som hun kan forstå og bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun har oppdaget tissen. Helt normalt. Hvis dere er redd for at hun har blitt utsatt for overgrep eller lignende så må du bare kontakte de rette instansene,men det er ikke unormalt for en fire åring å snakke om tiss og bæsj. Min var også slik,men da satte vi bare grenser for henne. At det finnes ting som heter privatliv. Det er helt greit og ok og snakke om kjønnsorgan og ta på det,men ikke blant folk. Ville nok tatt en prat med henne om at det er helt normalt,men at slikt skal være privat. På en god og fin måte.Hun må ikke føle på skam knyttet til dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får snakke med henne om dette, og finne ut hva som ligger bak. Om det er noen andre som er opptatt av tissen hennes? Hun må jo få vite at vi ikke snakker om tissen på butikken o.l. 

Anonymkode: a6c36...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke vanlig å være så opphengt i egen og andres tiss på den alderen, men ikke direkte unormalt heller. Jeg tror for sikkerhets skyld jeg hadde undersøkt litt forsiktig om det var grunn til uro, om hun har opplevd noe ubehagelig, og hvis ikke så går nok denne interessen over etter hvert.

Anonymkode: f6923...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket mye med henne om at det er hennes kropp og at det er hun som bestemmer over den. Good touch / bad touch etc... Jeg lurer på om det er dette som har gjort henne ekstra fiksert på det. Hvor hennes og andres grenser går feks.

"Jeg så på tissen til mannen, er det greit?" Feks... At hun lurer på om hun da gikk over grensen til mannen🤷‍♀️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har snakket mye med henne om at det er hennes kropp og at det er hun som bestemmer over den. Good touch / bad touch etc... Jeg lurer på om det er dette som har gjort henne ekstra fiksert på det. Hvor hennes og andres grenser går feks.

"Jeg så på tissen til mannen, er det greit?" Feks... At hun lurer på om hun da gikk over grensen til mannen🤷‍♀️

Snakket MYE med en fire-åring at det er hennes kropp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snakket MYE med en fire-åring at det er hennes kropp??

Tja, vi har jo egentlig det. Ikke at vi har tatt initiativ, men vi har snakket med henne om det når hun har tatt det opp.

De har jo i perioder vært veldig interesserte i hverandres tisser i bhg og da har hun tatt det opp hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt å være nysgjerrig på kroppen sin. 

Trenger absolutt ikke være noe som ligger bak. 

Anonymkode: 959b7...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt normalt å være nysgjerrig på kroppen sin. 

Trenger absolutt ikke være noe som ligger bak. 

Anonymkode: 959b7...ee6

Selvsagt ikke, men når interessen blir såpass stor, hadde i hvertfall jeg sjekket litt forsiktig om det kunne ligge noe uheldig bak. 

Anonymkode: f6923...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...