Gå til innhold

Hva har du i nistepakka di?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som jobber et sted uten kantine. 
Hva har du med deg? 
Tips til hvordan holde maten fersk? Kjøleelement..? 

Småspiser du utenom lunsjpausen?

Anonymkode: 8b3c3...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knekkebrød. Spiser ikke utenom lunsj nei

Anonymkode: 35037...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte å ha fancy quinoasalater med bønner og urter og grønnsaker.

Nå har jeg brød og smørepålegg. Én gulrot og én frukt. Har knekkebrød og peanøttsmør på jobb om jeg glemmer ferskt brød. 

Anonymkode: 13e55...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsrester eller brødskiver. Har ikke et fast tidspunkt for pause, så har alltid med noe snacks i tilfelle jeg blir sulten til "feil" tidspunkt. Typisk oppskjært frukt og nøtter så jeg bare kan hive noe i munnen imens jeg løper.

Anonymkode: 5505f...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En avokado, en banan og noen brødskiver.

Anonymkode: ec6bf...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøleskap tilgjengelig. Har enten hjemmebakt brød med egg, eggerøre etc. Ellers chiagrøt :)

Anonymkode: 25ee3...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du som jobber et sted uten kantine. 
Hva har du med deg? 
Tips til hvordan holde maten fersk? Kjøleelement..? 

Småspiser du utenom lunsjpausen?

Anonymkode: 8b3c3...4a1

Jobber ikke slik at jeg trenger matpakke hver dag, men i perioder har jeg lange arbeidsdager borte fra hjemmet. Da har jeg med to brødskiver med pålegg. Pålegg varierer, men ofte ost og skinke, makrell i tomat, kokt egg eller leverpostei. De to brødskivene holder til to måltider. Når jeg jobber slik, jobber jeg ofte fra 8 om morgenen til 21 om kvelden. Da spiser jeg ei brødskive kl 12 og ei klokka 16. Så blir det litt skikkelig mat når jeg kommer hjem.

Har ingen problemer med at maten ikke kan spises utover dagen, selv etter mange timer i romtemperatur. Nå er ikke jeg så veldig kresen på at alt må være ferskt, så jeg kan godt spise brødskiver som har ligget ei uke eller to i kjøleskapet i tett plastpose slik at de ikke tørker. Man kaster jo ikke spiselig mat, så jeg spiser den så lenge den ikke har mugnet.

Anonymkode: 190cc...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskiver, frukt eller havregraut. Har alltid nokre poser havregraut ståande på kontoret, saman med knekkebrød. Skulle ønske eg hadde displin og kreativitet nok til fancy salater osv. Orkar ikkje middagsrester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sltid brødskive med brunost og en med gulost, og evn en frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matboks med kjøleelement i toppen, eller lite kjøleelement ved siden av hjelper godt på. Ikke all mat trenger det da. Mattermos er jeg også veldig glad i. Brukes mest til rester av suppe, og lapskaus, eller havregrøt. Foretrekker en suppe som er litt tykk, og gjerne mer som en gryte, så det er litt mat i, og mindre søl å spise. 

Jeg er generelt glad i havregrøt så går en del av det i matpakken. Har revet gulrot/squash, chiafrø, proteinpulver, havrekli eller fiber, og fryst banan i, samt soyamelk, søtning, og godt med kanel. Da føler jeg den metter godt. Cottage cheese er noe mange liker i både kald og varm grøt, og metter godt. Jeg tåler ikke melk selv, men hørt folk sier det er godt. 

Om jeg spiser noe utenom så er det typisk druer, cherrytomater, røkt tofu, tørket frukt, eller for eksempel en liten Roobar. Mest de to første. 

Er mye wraps en kan lage seg som holder helt fint i timene frem til lunsj uten kjøleelement. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 polarbrød med forskjellig pålegg, kanskje en frukt hvis jeg vet at det blir en lang dag på jobb. Bruker en helt vanlig matboks uten noe fancy kjøleelement e.l. Smører polarbrødene mens de ennå er litt frosne, og de holder seg fint fra 07.15 til rundt 13.30. Begynner på jobb klokka 8 og har ikke mulighet til å ta pause eller spise noe før 13.30.

Anonymkode: 5544a...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...