AnonymBruker Skrevet 16. oktober #1 Del Skrevet 16. oktober Er det noen her som har erfaring med å jobbe på dagsenter for eldre, og som vil dele litt om arbeidsoppgaver, hvordan det er osv? Jeg er sykepleier, men er utbrent pga høy stressbelastning over mange, mange år (kombinasjon av jobb og privat). Jeg ser ikke for meg at jeg kan tilbake til en vanlig sykepleierstilling igjen, da jeg reagerer svært dårlig på stress. Kan heller ikke jobbe administrativt, da det kognitive er helt ute å kjøre. Er nå på AAP og regner med at jeg må ut i noe form for arbeidsutprøving snart, og vurderer å prøve å finne en plass på et dagsenter. Anonymkode: 24259...8e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #2 Del Skrevet 16. oktober Jeg hadde praksis på et dagsenter og fikk senere sommerjobb der. Kommer vel litt an på hvor man er. Jeg var på et dagsenter for relativt friske eldre. De hadde ikke utfordringer med hukommelse f.eks, men hadde behov for å komme seg ut litt på dagtid. En brukte rullator og trengte hjelp til toalettbesøk, men ellers var alle gående og selvstendige. Det var et eget dagtilbud for mennesker med demens i samme bygg, men det var helt adskilt og jeg kjenner ikke til hvordan de jobbet. Arbeidsdagen startet med å lage frokosten klar til de kom. Vi satt ut pålegg og brød, og så smurte de selv. Vi spiste sammen. Etterpå var det gjerne litt sosialt før vi gjennomførte aktiviteter. Det kunne være å få besøk av en barnehage vi samarbeidet med, felles trim/ bevegelse, steke vafler, bingo, sykling hvor det var plass til to brukere i en «kurv» foran (var el sykkel, gikk av seg selv😅), gå tur i nærmiljøet og lignende. Var en veldig koselig jobb! Og rolige dager. Vi fulgte de ut til en felles transport hvor de ble kjørt hjem. Det var ikke vi med på. Vi brukte siste tiden på å rydde opp og journalføre. Anonymkode: ce113...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #3 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde praksis på et dagsenter og fikk senere sommerjobb der. Kommer vel litt an på hvor man er. Jeg var på et dagsenter for relativt friske eldre. De hadde ikke utfordringer med hukommelse f.eks, men hadde behov for å komme seg ut litt på dagtid. En brukte rullator og trengte hjelp til toalettbesøk, men ellers var alle gående og selvstendige. Det var et eget dagtilbud for mennesker med demens i samme bygg, men det var helt adskilt og jeg kjenner ikke til hvordan de jobbet. Arbeidsdagen startet med å lage frokosten klar til de kom. Vi satt ut pålegg og brød, og så smurte de selv. Vi spiste sammen. Etterpå var det gjerne litt sosialt før vi gjennomførte aktiviteter. Det kunne være å få besøk av en barnehage vi samarbeidet med, felles trim/ bevegelse, steke vafler, bingo, sykling hvor det var plass til to brukere i en «kurv» foran (var el sykkel, gikk av seg selv😅), gå tur i nærmiljøet og lignende. Var en veldig koselig jobb! Og rolige dager. Vi fulgte de ut til en felles transport hvor de ble kjørt hjem. Det var ikke vi med på. Vi brukte siste tiden på å rydde opp og journalføre. Anonymkode: ce113...1ab Takk for svar! Det høres jo veldig greit og koselig ut 😃 en del av meg er redd for at det blir for «kjedelig», men det er vel akkurat det jeg trenger nå 😄 Anonymkode: 24259...8e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå