Gå til innhold

Har jeg lungebetennelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta kontakt med lege uansett for å forhøre, men ønsker å høre om dette er lungebetennelse! 

Jeg har vært forkjøla i snart 3 uker. De første 2 måtte jeg snyte meg hele tiden, nesen rant, nøys hele tiden, vondt i bihulene. 

De siste dagene nå har jeg hatt store plager med hoste. Jeg hoster til det gjør vondt i brystet og i tillegg til jeg hoster opp noe gul/grønt slim. Føler meg slapp, muskelverk, følt meg varm, men jeg har ikke hatt noe feber. 
 

Jeg har ikke noe matlyst heller

Anonymkode: 86c69...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler en tur til legen. Det kan godt hende du har det. Kan selvfølgelig hende at du ikke har det også, men å bli lyttet på og en crp høres ut som en god plan (jeg har hatt MYE lungetrøbbel opp gjennom).

Anonymkode: 230be...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal ta kontakt med lege uansett for å forhøre, men ønsker å høre om dette er lungebetennelse! 

Jeg har vært forkjøla i snart 3 uker. De første 2 måtte jeg snyte meg hele tiden, nesen rant, nøys hele tiden, vondt i bihulene. 

De siste dagene nå har jeg hatt store plager med hoste. Jeg hoster til det gjør vondt i brystet og i tillegg til jeg hoster opp noe gul/grønt slim. Føler meg slapp, muskelverk, følt meg varm, men jeg har ikke hatt noe feber. 
 

Jeg har ikke noe matlyst heller

Anonymkode: 86c69...b27

Du må ta blodprøver og lyttes på med stetoskop. Kan være kikhoste og kan være mycoplasma, eller bare bronkitt.

Anonymkode: 994f4...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mycoplasma. Har det selv på 6. uka. 

Anonymkode: a5dd5...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke vi vite. Vi har ikke lov å diagnostisere folk.

Anonymkode: 06fdb...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det hørtes sånn ut, men alle er forskjellig. Ikke feber, brystsmerter eller tungpustet?

Anonymkode: 4e315...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lungebetennelse flere ganger og det som gjør at jeg selv kjenner disse er ekstrem tørrhoste som går langt ned i brystet og press på brystet, når jeg ligger kjennes det ut som om bikkja ligger på brystet mitt. I tillegg er selvfølgelig formen elendig og jeg blir utslitt etter få meter.

Anonymkode: 5fa68...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 18.48):

Høres ut som mycoplasma. Har det selv på 6. uka. 

Anonymkode: a5dd5...c87

Jeg har også vært syk i 6 uker nå. Kan man få medisiner som hjelper mot mycoplasma, eller må man bare vente til det går over av seg selv?

Anonymkode: 591a6...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også vært syk i 6 uker nå. Kan man få medisiner som hjelper mot mycoplasma, eller må man bare vente til det går over av seg selv?

Anonymkode: 591a6...a92

Antibiotika fungerer ikke på mycoplasma. 

Anonymkode: 6b425...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...