Gå til innhold

Forsikringsselskap tror jeg ville svindle dem. Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Petra200 skrev (2 minutter siden):

Dette er jo helt sykt?! Du har ikke hatt innboforsikring før i fjor?? Hva hadde du tenkt å gjøre dersom huset ditt brant ned og du sto der på gata med barna dine og ingen rettigheter??

Jeg tror ikke TS forstår (har kanskje skjønt nå) konseptet "forsikring". Det er derfor jeg råder henne til å få hjelp til å gå gjennom det hun allerede har og om hun bør ha noe mer.

Anonymkode: d7db3...ed3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tror ikke TS forstår (har kanskje skjønt nå) konseptet "forsikring". Det er derfor jeg råder henne til å få hjelp til å gå gjennom det hun allerede har og om hun bør ha noe mer.

Åpenbart. Men her er det også uskyldige barn involvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du snakke med forsikringsselskapet. Å legge deg flat. Men du har ansvar for å gi riktige opplysninger.

En venn gjorde det samme og fikk 4 måneder med fotlenke/fengsel. Hen svarte ikke riktig på spørsmålene. Hen ble brukt som skrekkeksempel for neste person som ikke gjorde jobben sin ved å lese. Stod i avisene. Fikk stor oppmerksomhet 👍

Anonymkode: 0f7bf...a8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du har fått forsikring og prøvd å få dette betalt ut på feil grunnlag og det er svindel. Sannsynligvis ikke fengsel, men som ett voksent menneske kan du da ikke ha trodd at du kunne tegne forsikring ETTER at du hadde behov for noe. Hadde du krasjet bilen og så skaffet deg forsikringen etterpå? Er tråden en spøk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sier du ikke har peiling på forsikring. Men du hadde faktisk så god peiling på det at du meldte psykologtime som skade. Ikke alle vet det, selv om de har hatt forsikring i årevis. Så du visste nok hva du gjorde.

Så å spille dum og late som du ikke forsto gjør det vel bare verre. Håper de svartelistet deg. Det er sånne som deg som gjør forsikringen dyrere for oss andre.

Anonymkode: 3cd2f...b5d

Ts her. Jeg sier at jeg aldri før har meldt en skade. Dette er første gangen. Jeg har ikke peiling på hvordan en forsikring fungerer. Ellers hadde ikke dette her skjedd. Jeg har trodd at man kan tegne en forsikring også hvis man har behov for psykologtime så går man til psykolog og får dekket det via forsikringen så lenge man betaler forsikring. Og at jeg har slitt psykisk og vært hos psykolog  i 2019 ikke har noe å si.  At jeg sliter med søvn og har hatt problemer med xen betyr ikke at jeg sliter psykisk. Så fikk jeg en knekk i Juni i år. Da sa en venninne til meg at jeg kan gå til psykolog via forsikringen. 
Så jeg trodde at det var sånn en forsikring fungerte. At man betaler for forsikringen også får man dekket psykologtime når man trenger det. 

Anonymkode: e130e...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har trodd at man kan tegne en forsikring også hvis man har behov for psykologtime så går man til psykolog og får dekket det via forsikringen så lenge man betaler forsikringen

Seriøst? Trodde du virkelig det? Har du bodd under en stein?  

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Petra200 skrev (1 time siden):

Åpenbart. Men her er det også uskyldige barn involvert 

Hva mener du med "men"? Alle vet at TS har et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Seriøst? Trodde du virkelig det? Har du bodd under en stein?  

Det virker ikke som at TS er super ressurssterk. Hun bør få hjelp med forsikringer og liknende av noen hun stoler på og noen med peiling (ikke den vennen som er litt nevnt tidligere).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med "men"? Alle vet at TS har et barn.

Jo, men det virker jo som hun tar lett på å ha levd uforsikret med barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra200 skrev (1 minutt siden):

Jo, men det virker jo som hun tar lett på å ha levd uforsikret med barna

Det kan du si, men det virker jo ikke som hun har forstått konseptet. Derfor bør hun få hjelp med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kan du si, men det virker jo ikke som hun har forstått konseptet. Derfor bør hun få hjelp med dette.

Ja, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holar skrev (5 timer siden):

De har vel spurt om du tidligere har...

Ikke om du de siste fire år har...

Ser du forskjellen?

Jo, noen spør om man har de siste 3-5-6 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du sier du ikke har peiling på forsikring. Men du hadde faktisk så god peiling på det at du meldte psykologtime som skade. Ikke alle vet det, selv om de har hatt forsikring i årevis. Så du visste nok hva du gjorde.

Så å spille dum og late som du ikke forsto gjør det vel bare verre. Håper de svartelistet deg. Det er sånne som deg som gjør forsikringen dyrere for oss andre.

Jeg visste ikke at dette gikk an heller. Jeg har livs og uføreforsikring. Vil det si at forsikringen kunne dekket psykologtimer privat? Et visst antall da kanskje? 

Uten at det igjen påvirker senere forsikring negativt? 

Anonymkode: 24599...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katties skrev (23 minutter siden):

Jo, noen spør om man har de siste 3-5-6 årene

TS slet psykisk 2 måneder før hun tegnet forsikring 

Anonymkode: 9e34d...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS slet psykisk 2 måneder før hun tegnet forsikring 

Anonymkode: 9e34d...399

Ja, da skal det jo godt gjøres å  svare feil her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Melus skrev (12 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvordan det går an å gjøre denne feilen ubevisst. 

Når hun har tatt så feil om hva forsikringer innebærer i utgangspunktet er det vel ikke så vanskelig. Men overraskende at noen på den alderen ikke har forstått det før. 

Anonymkode: 75f1f...2b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Nå har jeg pratet med min arbeidsgiver om dette. Han har masse forsikringer og har mye peiling på dette. Han sier at jeg ikke har noe å bekymre meg for og at de enten vil kansellere saken eller at jeg i værstefall får en bot eller ikke lov til å ha forsikring hos dem. Jeg betaler bot med glede og vil gjøre opp for meg. Fordi dette var virkelig ubehagelig og jeg har nå lært at sånne viktige ting som dette må jeg sette meg godt inn og gi de faktiske opplysninger og ikke hva jeg selv tror er viktig eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til. Forsikringsselskapet tror du ville svindle dem. Bare fordi du prøvde å svindle dem. Så råttent av dem...

Anonymkode: 08833...2b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ts her. Jeg sier at jeg aldri før har meldt en skade. Dette er første gangen. Jeg har ikke peiling på hvordan en forsikring fungerer. Ellers hadde ikke dette her skjedd. Jeg har trodd at man kan tegne en forsikring også hvis man har behov for psykologtime så går man til psykolog og får dekket det via forsikringen så lenge man betaler forsikring. Og at jeg har slitt psykisk og vært hos psykolog  i 2019 ikke har noe å si.  At jeg sliter med søvn og har hatt problemer med xen betyr ikke at jeg sliter psykisk. Så fikk jeg en knekk i Juni i år. Da sa en venninne til meg at jeg kan gå til psykolog via forsikringen. 
Så jeg trodde at det var sånn en forsikring fungerte. At man betaler for forsikringen også får man dekket psykologtime når man trenger det. 

Det fungerer slik, men bare når det gjelder behov som oppstår etter at man tegner forsikringen. Det er jo der hele incentivet til forsikring ligger. Om man venter til behovet oppstår vil jo ingen betale inn mer enn de får utbetalt. 

Forsikring fungerer kort forklart slik: En gruppe mennesker betaler inn regelmessige beløp mot at man kan få utbetalinger om man skulle være uheldig. For de fleste er dette et tap, men en forutsigbar og overkommelig utgift. Gevinsten er at man slipper å få en uforutsigbar og uoverkommelig utgift om uhellet er ute. 

Så er det slik at enkelte har større risiko enn andre for å få disse uforutsigbare og uoverkommelige utgiftene. I kollektive avtaler er det enige om at man bærer hverandres risiko og alle betaler likt. I individuelle avtaler opererer man med egenrapportering slik at selskapet kan beregne den individuelle risikoen og fastsette forsikringspremier og unntaksvilkår basert på denne. Å ikke gi alle relevante opplysninger er forsikringssvindel. 

Og på samme måte som man ikke kan forsikre bilen når den allerede er skadet kan man ikke kjøpe helseforsikring fordi man trenger psykolog. Det er svindel.

Anonymkode: 08833...2b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...