AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #41 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hei TS. Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Si at du ikke hadde skjønt hva helsevurderingen innebar, men at du nå innser at du burde gitt flere opplysninger her. Så sier du at du derfor ønsker å trekke tilbake skadesaken og betale selv. Jeg vil tro forsikringsselskapet aksepterer det. Antagelig kansellerer de forsikringen din også. Bare vær ærlig og proaktiv herifra og ut, så går nok dette helt fint. Bortsett fra at di må betale psykologen selv da. Anonymkode: 5cbc5...e83 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #42 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet at der høres teit ut. Men jeg har virkelig aldri satt meg inn i hvordan forsikringer fungerer og jeg har aldri brukt forsikring. Har aldri meldt inn skadesaker. Dette er første gangen jeg har noe med en forsikring å gjøre. Og jeg visste ikke viktigheten i forhistorie osv. jeg var bare langt nede i den perioden og hadde behov for psykolog. Også var det en venn av meg som foreslo forsikring for meg. Anonymkode: e130e...681 Jeg er enig med de andre i tråden, her har du surret det til. Jeg mener ikke å være kjip her nå altså, men du sier at du aldri har satt deg inn i hvordan forsikringer fungerer, så må jeg spørre; du har innboforsikring, reiseforsikring og den slags? Anonymkode: d7db3...ed3 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #43 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei TS. Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Si at du ikke hadde skjønt hva helsevurderingen innebar, men at du nå innser at du burde gitt flere opplysninger her. Så sier du at du derfor ønsker å trekke tilbake skadesaken og betale selv. Jeg vil tro forsikringsselskapet aksepterer det. Antagelig kansellerer de forsikringen din også. Bare vær ærlig og proaktiv herifra og ut, så går nok dette helt fint. Bortsett fra at di må betale psykologen selv da. Anonymkode: 5cbc5...e83 Jeg har fortalt dem at jeg har betalt skylologtimen selv og at de kan avslutte skadesaken. Men da sa de at de likevel må ha flere opplysninger. Og det kommer nok av at de må ha disse opplysningene før jeg kan fortsette å ha forsikring hos dem. Eller så er det fordi de har rutine å politianmelde de som ikke har gitt riktige opplysninger. Anonymkode: e130e...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #44 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med de andre i tråden, her har du surret det til. Jeg mener ikke å være kjip her nå altså, men du sier at du aldri har satt deg inn i hvordan forsikringer fungerer, så må jeg spørre; du har innboforsikring, reiseforsikring og den slags? Anonymkode: d7db3...ed3 Jeg har først i fjor tegner innboforsikring og reiseforsikring i en alder av 33 år. Men som sagt har jeg aldri meldt inn skade dette er første gangen og min egen hjerne har selv vurdert hva som er viktig opplysning eller ikke. Det er utrolig dumt. Hvor dum går det an å bli ? Anonymkode: e130e...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #45 Del Skrevet 16. oktober 2024 Men hvordan greide du å mistolke helseskjemaet? Jeg fylte nettopp ut et slikt. Det var VELDIG spesifisert på hvert enkelt spørsmål. "Har du de siste 5 år vært i kontakt med følgende tjenester.." "Har du de siste 10 år hatt symptomer på.." osv. Har du svart ærlig på disse spørsmålene så har du ikke lurt dem, men å unngå å nevne historikk så sendt som 2018/2019 er jo litt rart. Spesielt siden du også skriver at du tegnet forsikring fordi du trengte psykolog. Anonymkode: 8359e...b3c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #46 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har først i fjor tegner innboforsikring og reiseforsikring i en alder av 33 år. Men som sagt har jeg aldri meldt inn skade dette er første gangen og min egen hjerne har selv vurdert hva som er viktig opplysning eller ikke. Det er utrolig dumt. Hvor dum går det an å bli ? Anonymkode: e130e...681 Skjønner. Bra du har fått det på plass nå. Jeg vil likevel oppfordre deg til å sette deg ned sammen med noen du stoler på og som har peiling og se på om du bør tegne andre forsikringer, spesielt med tanke på at du er alenemor. Men, først må du ordne opp i det du har gående nå. Anonymkode: d7db3...ed3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #47 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja det er greit. Jeg har gitt dem alt de ber om. Jeg er samarbeidsvillig. Problemet er at jeg ikke har gjort dette med vilje og jeg er livredd for å bli politianmeldt. Jeg har ikke fått utbetalt noe sum av dem og det er jeg utrolig glad for, ellers hadde dette blitt verre. Anonymkode: e130e...681 Seriøst, selvfølgelig har du gjort dette med vilje. Du tegnet forsikring fordi du skulle til privat psykolog. Mer med vilje går faktisk ikke an. Anonymkode: 2790b...953 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #48 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men jeg begynte å slite psykisk 2 mnd før jeg tegner forsikring. Men, merket det ikke før jeg fikk en knekk i sommer Dette skulle du selvsagt ha opplyst om da du tegnet forsikringen. Hvordan tror du forsikringer hadde fungert om alle ventet til en skade hadde oppstått før man tegnet forsikring? Du kommer ikke i fengsel, men ja, du har forsøkt å svindle forsikringsselskapet. Anonymkode: 72f22...19c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. oktober 2024 #49 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har fortalt dem at jeg har betalt skylologtimen selv og at de kan avslutte skadesaken. Men da sa de at de likevel må ha flere opplysninger. Og det kommer nok av at de må ha disse opplysningene før jeg kan fortsette å ha forsikring hos dem. Eller så er det fordi de har rutine å politianmelde de som ikke har gitt riktige opplysninger. Anonymkode: e130e...681 Ja ditt forsøk på svindel fremstår både som planlagt og forsøkt utført. Det er klart de ikke lar deg trekke deg nå, nå vil de mest trolig ta deg. Så en annen sa at de mest sannsynlig ville legge saken død om du pratet med de, men det tviler jeg på. Forsikringssvindel er svært alvorlig og de børster ikke slikt under teppet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. oktober 2024 #50 Del Skrevet 16. oktober 2024 Du må for all del ikke ta flere råd fra denne vennen din. Vedkommemde vet jo like lite som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #51 Del Skrevet 16. oktober 2024 ...du VILLE jo svindle dem ? Du tegnet forsikring i den hensikt å benytte den, fordi du allerede slet psykisk, skriver du jo. Anonymkode: 8359e...b3c 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 16. oktober 2024 #52 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Der sier du det. Det er flere her som mener at jeg bevisst prøvde å svindle forsikringen. Men det stemmer ikke. Jeg har egentlig ikke helt forstått poenget med forsikring og har bare fokusert på at jeg hadde stort behov for å gå til psykolog og at man kan ta det via forsikringen og ikke at all tidligere sykehistorie var relevant. Også veldig dumt av meg å bare anta at det de spør om ikke er relevant fordi det var så så mange år siden. Jeg er helt fra meg nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er med på å betale en bot og hva som helst for å gjøre opp for meg. Men jeg er så redd for at de tror at jeg har gjort dette med vilje . Og utifra opplysningene så ser det jo sånn ut. Jeg har dog ikke fått utbetalt noe sum fra dem og betalte selv de to timene på 3000kr Anonymkode: e130e...681 Her får du bare avslag. Verste fall oppsigelse men mest sannsynlig ny premie /forbehold om eksisterende lidelse. Så lenge de ikke taper på det så vil de heller ha deg som kunde er mitt stalltips 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 16. oktober 2024 #53 Del Skrevet 16. oktober 2024 (endret) Macro skrev (10 minutter siden): Ja ditt forsøk på svindel fremstår både som planlagt og forsøkt utført. Det er klart de ikke lar deg trekke deg nå, nå vil de mest trolig ta deg. Så en annen sa at de mest sannsynlig ville legge saken død om du pratet med de, men det tviler jeg på. Forsikringssvindel er svært alvorlig og de børster ikke slikt under teppet. Ikke for 3000 kroner er en fjerdedel av hva folk prøver med tapte telefoner. Blir ikke akkurat tatt hardt de. Endret 16. oktober 2024 av Eric_B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #54 Del Skrevet 16. oktober 2024 Straffen er bøter eller fengsel inntil to år, men inntil seks år dersom forsikringsbedrageriet regnes som grovt Du risikerer fengsel i de alvorligste sakene. Du kan få det på rullebladet ditt. Du kan få problemer med innreise til enkelte land. Du kommer kanskje ikke inn på den skolen du helst ønsker. Nå er ikke det mest alvorlige og de anmelder deg kanskje ikke. Men du blir mest sannsynlig svartelistet. Forsikringsselskaper har et felles register, så du kan ikke opprette samme type forsikirng et annet sted f.eks Anonymkode: 3db78...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. oktober 2024 #55 Del Skrevet 16. oktober 2024 Eric_B skrev (5 minutter siden): Ikke for 3000 kroner er en fjerdedel av hva folk prøver med tapte telefoner. Blir ikke akkurat tatt hardt de. De vil garantert komme til bunns i saken. Hadde jo blitt helt texas om de skulle oversett småskala-svindel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #56 Del Skrevet 16. oktober 2024 Du sier du ikke har peiling på forsikring. Men du hadde faktisk så god peiling på det at du meldte psykologtime som skade. Ikke alle vet det, selv om de har hatt forsikring i årevis. Så du visste nok hva du gjorde. Så å spille dum og late som du ikke forsto gjør det vel bare verre. Håper de svartelistet deg. Det er sånne som deg som gjør forsikringen dyrere for oss andre. Anonymkode: 3cd2f...b5d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 16. oktober 2024 #57 Del Skrevet 16. oktober 2024 Macro skrev (Akkurat nå): De vil garantert komme til bunns i saken. Hadde jo blitt helt texas om de skulle oversett småskala-svindel. Ja, men konsekvensen folk ramser opp her står ikke i forhold. Ser mer ut som folk skal overdrive å skremme mer enn å gi råd. Vansker med å tegne nye forsikringer og høyere premier er å forvente. I alle fall når saken vitner om uvitenhet ikke overlegg. Det brukes skjønn. Er derfor de ber om flere opplysninger også fordi de skal vurdere alvorlighet og evt ny dekning. Folk som bevisst driver omfattende småskalasvindel får bot, samfunnsstraff som maks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #58 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg vet at der høres teit ut. Men jeg har virkelig aldri satt meg inn i hvordan forsikringer fungerer og jeg har aldri brukt forsikring. Har aldri meldt inn skadesaker. Dette er første gangen jeg har noe med en forsikring å gjøre. Og jeg visste ikke viktigheten i forhistorie osv. jeg var bare langt nede i den perioden og hadde behov for psykolog. Også var det en venn av meg som foreslo forsikring for meg. Anonymkode: e130e...681 Ikke at det er relevant for trådens tema, men du har vel forsikring for barna dine..? Anonymkode: d2910...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. oktober 2024 #59 Del Skrevet 16. oktober 2024 Eric_B skrev (3 minutter siden): Ja, men konsekvensen folk ramser opp her står ikke i forhold. Ser mer ut som folk skal overdrive å skremme mer enn å gi råd. Vansker med å tegne nye forsikringer og høyere premier er å forvente. I alle fall når saken vitner om uvitenhet ikke overlegg. Det brukes skjønn. Er derfor de ber om flere opplysninger også fordi de skal vurdere alvorlighet og evt ny dekning. Folk som bevisst driver omfattende småskalasvindel får bot, samfunnsstraff som maks. Fengsel er det så vidt jeg har fått med meg kun TS som har nevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 16. oktober 2024 #60 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har først i fjor tegner innboforsikring og reiseforsikring i en alder av 33 år. Men som sagt har jeg aldri meldt inn skade dette er første gangen og min egen hjerne har selv vurdert hva som er viktig opplysning eller ikke. Det er utrolig dumt. Hvor dum går det an å bli ? Anonymkode: e130e...681 Dette er jo helt sykt?! Du har ikke hatt innboforsikring før i fjor?? Hva hadde du tenkt å gjøre dersom huset ditt brant ned og du sto der på gata med barna dine og ingen rettigheter?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå