AnonymBruker Skrevet 16. oktober #1 Del Skrevet 16. oktober Hei jeg er ei ung forvirret dame. Jeg har et stort ønske om å gjøre noe nytt med arbeidssituasjonen min. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at der jeg jobber i dag, blir for hardt. Jeg har lenge vurdert å stare eget men markedet er hardt. Har du noen tips? noen nettsider som gjør det enklere å forstå seg på dette.? Kan også si at jeg vurdere å utdanne meg som saksbehandler, men usikker på jobbmuligheter og om det går an å starte noe eget med dette? Er det noen snille sjeler der ute som vil komme med tips og råd? Anonymkode: 028ef...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #2 Del Skrevet 16. oktober https://info.altinn.no/starte-og-drive/starte/ Anonymkode: 4b3c6...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #3 Del Skrevet 16. oktober Hvilket marked er det du snakker om, som er hardt? Anonymkode: daf5d...527 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #4 Del Skrevet 16. oktober Hvis du ikke engang har en tanke om hva du vil starte opp med, så tror jeg du har en veldig lang vei å gå før du vil ha noen suksess som gründer. Vanligvis er dette noe av det tøffeste man kan gjøre og med dårlig helse, blir det neppe noe lettere. Men hva ser du for deg du vil starte opp med, da? Anonymkode: b8215...6e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #5 Del Skrevet 16. oktober Tanken har alltid vært rekrutterings firma eller saksbehandler firma Anonymkode: 028ef...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #6 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke engang har en tanke om hva du vil starte opp med, så tror jeg du har en veldig lang vei å gå før du vil ha noen suksess som gründer. Vanligvis er dette noe av det tøffeste man kan gjøre og med dårlig helse, blir det neppe noe lettere. Men hva ser du for deg du vil starte opp med, da? Anonymkode: b8215...6e3 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket marked er det du snakker om, som er hardt? Anonymkode: daf5d...527 Jobber per nå i butikk Anonymkode: 028ef...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 16. oktober #7 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tanken har alltid vært rekrutterings firma eller saksbehandler firma Anonymkode: 028ef...58c Saksbehandler firma? Hva er det for noe? Hvilke saker skal du behandle? Å drive for seg selv er helt topp, men du må være ettertraktet og kvalifisert slik at noen faktisk velger å bruke deg, og det må være etterspørsel for der du gjør Men om du er mye syk eller har dårlig helse så ville jeg revurdert det. I starten er det MYE arbeid, og blir du syk må du ha gode forsikringer eller dekke sykefraværet selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #8 Del Skrevet 17. oktober Jeg tror ikke du har helt grep på hva en saksbehandler er. Det er ikke noe du utdanner deg som og så begynner du å "behandle saker". Du må gjerne ha et fagfelt i bunn. Om du har byggteknisk utdanning og bakgrunn kan du behandle byggsaker i kommunen, og du er helsepersonell kan du kanskje behandle saker og søknader hos helseforetak. Dog kan det være rift om disse jobbene, så de plukker de folka med relevant utdanning og erfaring å vise til. Utdanning er nok det lureste. Om du f.eks blir regnskapsfører eller noe slikt, kan det være mulighet for å starte for seg selv etter hvert. Anonymkode: 147c1...522 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #9 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tanken har alltid vært rekrutterings firma eller saksbehandler firma Anonymkode: 028ef...58c For å drive rekrutteringsbyrå bør du ha god erfaring, og helst utdanning, innenfor HR, eller lignende. Du bør også ha ett bredt nettverk innenfor bransjene du ønsker rekruttere til, i tillegg til god kjennskap til de ulike bransjene. Har du selv gjennomført mange ansettelser? Hvordan er din erfaring i å foreta intervjuer til forskjellige stillinger? Hvor godt kan du regelverket for hva du kan spørre om på ett jobbintervju? Det samme gjelder saksbehandling. Du bør ha svært god kjennskap til bransjen du ønsker jobbe innenfor, og gode kontakter. Du bør ha solide referanser, og en portefølje som viser resultater. Dette er typisk tjenester hvor du ikke vil ha sjanse til å selge inn dine tjenester uten å ha gode kontakter og noe konkret å vise til. Du må kunne vise til hvorfor akkurat DU leverer bedre kvalitet på disse tjenestene enn andre aktører. Anonymkode: 69d62...84a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #10 Del Skrevet 17. oktober Dette tror jeg bør skrinlegges jo før jo heller.... Anonymkode: daf5d...527 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #11 Del Skrevet 17. oktober Det å starte for seg selv er noe av det hardeste en kan gjøre. Min far gjorde det, og han jobbet 24/7 hele min barndom. Snakk om 16-timers arbeidsdag, 6 dager i uken, i en 10-års periode, før firmaet tok av. Om du synes vanlig jobb er for hardt, ville jeg ikke startet egen bedrift. Anonymkode: 8aa36...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå