AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg er så møkka lei av å høre folk kalle Coldplay et "rockeband." La oss være ærlige, Coldplay er alt annet enn rock! De lager tannløs, kjedelig, middelmådig radiopop som blir pumpet ut til massene under dekke av å være "dypt" eller "emosjonelt." Det finnes INGEN energi i musikken deres. Ingen edge. Ingen av de rå følelsene som ekte rock formidler! Chris Martin? Fyren har jo en stemme som er så tam og kjedelig at jeg nesten sovner hver gang han åpner munnen. Han kan kanskje synge rent, men det mangler sjel! Han synger som om han akkurat har våknet fra en høneblund, og så skal resten av bandet liksom prøve å kompensere med sitt monotone, uinspirerte spill. Trommene høres ut som noen som banker på en pappeske, gitarene har null kraft, og melodiene? De er mer repetitive enn en alarmklokke som aldri gir seg! Og hva med tekstene? Alvorlig talt, hva er det de synger om? Ingenting! Bare masse tomme ord pakket inn i et teppe av pseudopoetisk svada. Det er som om de prøver å være dype, men alt de leverer er overfladisk pjatt som kun eksisterer for å få radiolyttere til å føle seg "følsomme." Coldplay er ikke et rockeband. De er et safe, kommersielt produkt designet for å aldri utfordre lytteren, aldri provosere, aldri gi deg den følelsen av at du har hørt på noe ekte. Hvis dette er fremtiden for "rock", så kan jeg bare si en ting: Vi er i trøbbel! Coldplay suger. Punktum. Her er et eksempel på GOD musikk ned NERVE. Anonymkode: c7f45...866 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Del Skrevet 16. oktober 2024 Hva er greia med masse tråder om gamle band? Coldplay har konserter fortsatt ja, men storhetstiden var for 20 år siden. Anonymkode: aeb97...6e1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Del Skrevet 16. oktober 2024 Før trollet begynner å kritisere anerkjente grupper som vet uendelig langt mer om musikk enn vedkommende, vil jeg anbefale å først lære at pønk skrives med ø. Disse trolletrådene begynner å bli rimelig hjernedøde. Anonymkode: e3377...eb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #4 Del Skrevet 16. oktober 2024 Oppskrytt? Synes de bare får drit slengt etter seg, så oppskrytt er vel ikke rett ord Anonymkode: fd0c6...dfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #5 Del Skrevet 16. oktober 2024 Elsker Coldplay ♥️ Anonymkode: d3086...4dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #6 Del Skrevet 16. oktober 2024 Og hva liker så du da? Som ikke er «oppskrytt»? Anonymkode: 2a983...820 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #7 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hva liker så du da? Som ikke er «oppskrytt»? Anonymkode: 2a983...820 Tangerine Dream. F.ex. Anonymkode: c7f45...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #8 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Før trollet begynner å kritisere anerkjente grupper som vet uendelig langt mer om musikk enn vedkommende, vil jeg anbefale å først lære at pønk skrives med ø. Anonymkode: e3377...eb9 Ekte punkere bruker ikke "ø". Anonymkode: c7f45...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #9 Del Skrevet 16. oktober 2024 Coldplay ønsket å bli så kommersielt suksessfulle som mulig. Som regel gjøres det ved å lage musikk ingen hater og det gjøres som regel ved å ikke lage noe veldig originalt. Det er som når man man skal lage mat alle liker, da bør man ha så lite original mat som mulig. Det betyr ikke at maten er dårlig. Pizza er godt det. Men det er mat man har smakt tusen ganger før. Og selv om ulike pizzaer smaker ulikt så skal det ekstremt mye til for at pizzaen man får servert er den beste man har smakt. Anonymkode: ac50c...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #10 Del Skrevet 16. oktober 2024 Om du troller eller ei, jeg er fullstendig enig med deg, TS😁! Parachutes var nytt og spennende da den kom, alt etterpå har bare vært en lang reise til samme gørrkjedelige, kommersielle holdeplass hvor du finner Swift og gjengen...zzzzzz Anonymkode: e651e...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #11 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Før trollet begynner å kritisere anerkjente grupper som vet uendelig langt mer om musikk enn vedkommende, vil jeg anbefale å først lære at pønk skrives med ø. Disse trolletrådene begynner å bli rimelig hjernedøde. Anonymkode: e3377...eb9 Kan du ikke heller diskutere det som er i HI, om du skal delta? Anonymkode: 1b48d...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #12 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Før trollet begynner å kritisere anerkjente grupper som vet uendelig langt mer om musikk enn vedkommende, vil jeg anbefale å først lære at pønk skrives med ø. Disse trolletrådene begynner å bli rimelig hjernedøde. Anonymkode: e3377...eb9 Igjen bommer du. Det er ikke trådstarteren som skriver om punk, det er det jeg som gjør, og jeg mener fortsatt hvert jævla ord..... Anonymkode: b17c1...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #13 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg liker ikke Coldplay selv, men det er direkte barnslig å ikke forstå at andre mennesker treffes emosjonelt på andre måter enn du selv gjør. Det er altså en lang rekke mennesker som treffes på fine måter av Chris Martins stemme og deres musikk, og annen kunst enn du liker. Unn dem den gleden. Anonymkode: 00064...5dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #14 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg liker Coldplay, men er enig i at de IKKE er et rockeband. Det er ukomplisett, kommersiell listepop for 35 +- Det er greit for meg Synest Nick Cave forøvrig er møkkakjedelig. Det er liksom så dypt og ekte. Zzznork. Anonymkode: 8d1c3...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 18. oktober 2024 #15 Del Skrevet 18. oktober 2024 Ikke mye rock igjen av Coldplay nei. De fire første skivene var jo flotte, spesielt de to første. A Rush of Blood to the Head fra 2002 er et meget bra album! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 19. oktober 2024 #16 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 13.33): Jeg er så møkka lei av å høre folk kalle Coldplay et "rockeband." La oss være ærlige, Coldplay er alt annet enn rock! De lager tannløs, kjedelig, middelmådig radiopop som blir pumpet ut til massene under dekke av å være "dypt" eller "emosjonelt." Det finnes INGEN energi i musikken deres. Ingen edge. Ingen av de rå følelsene som ekte rock formidler! Chris Martin? Fyren har jo en stemme som er så tam og kjedelig at jeg nesten sovner hver gang han åpner munnen. Han kan kanskje synge rent, men det mangler sjel! Han synger som om han akkurat har våknet fra en høneblund, og så skal resten av bandet liksom prøve å kompensere med sitt monotone, uinspirerte spill. Trommene høres ut som noen som banker på en pappeske, gitarene har null kraft, og melodiene? De er mer repetitive enn en alarmklokke som aldri gir seg! Og hva med tekstene? Alvorlig talt, hva er det de synger om? Ingenting! Bare masse tomme ord pakket inn i et teppe av pseudopoetisk svada. Det er som om de prøver å være dype, men alt de leverer er overfladisk pjatt som kun eksisterer for å få radiolyttere til å føle seg "følsomme." Coldplay er ikke et rockeband. De er et safe, kommersielt produkt designet for å aldri utfordre lytteren, aldri provosere, aldri gi deg den følelsen av at du har hørt på noe ekte. Hvis dette er fremtiden for "rock", så kan jeg bare si en ting: Vi er i trøbbel! Coldplay suger. Punktum. Her er et eksempel på GOD musikk ned NERVE. Anonymkode: c7f45...866 De er veldig kjedelige. Jeg ble dratt med på en konsert med Coldplay av en entusiast, og husker ingen ting. Bortsett fra at jeg var så søvnig at jeg hadde lyst til å legge meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #17 Del Skrevet 19. oktober 2024 Coldplay nå og Coldplay for 15-20 år siden er to forskjellige band. De første 4-5 albumene er nydelige, og veldig nyskapende for sin tid. Nå er de derimot blitt altfor kommersielle og ligner mer og mer på Ed Sheeran. De er kanskje det beste eksempelet på et utsøkt band som har tapt seg. Ingen kan si at låten under her ikke er magisk. Respekt for Coldplay. De har veldig respektabel katalog få artister kan måle seg med. Anonymkode: ab9a7...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #18 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg liker best de første albumene til Coldplay. Er enig i at de har tapt seg, men det gjør jo så godt som alle band og musikere etterhvert. Anonymkode: 0f218...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #19 Del Skrevet 19. oktober 2024 Here we go again. Skaff deg et liv, TS. Anonymkode: 98206...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #20 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingen kan si at låten under her ikke er magisk. Respekt for Coldplay. De har veldig respektabel katalog få artister kan måle seg med. Anonymkode: ab9a7...1b7 Jeg syntes den er forferdelig kjedelig. Anonymkode: c7f45...866 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå