Gå til innhold

Kontor klær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du sitter på kontor hele dagen og ikke svetter, hvor mange av plaggene kan du bruke en dag til (eller flere) uten å vaske de? Fra innerst til ytterst.

Anonymkode: 0d5b8...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på klærne. 

Bukser kan jeg fint bruke 5-7 dager. Ullgenser og hettegenser bruker jeg 2-5 dager kanskje. 
Singletter, t-skjorter og tettsittende gensere brukes kun en dag. 
Cardigans vaskes sjeldent. 

Men sjekker selvsagt for flekker og lukt da, før jeg eventuelt bruker klær igjen. 

Anonymkode: caa49...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på klærne, egentlig. Noen klær trenger enkelt og greit hyppigere vask enn andre.

Undertøy byttes hver dag. 

T-skjorter og andre ting som ligge "oppi armhulen" byttes også daglig. 
Singlet og gensere som ikke kommer "oppi armhulen" kan brukes flere dager før de vaskes. (2-4 dager, avhengig av vær og vind og når de begynner å ta lukt.) 

Har mye ren ull, særlig gensere, som ikke vaskes så ofte. Men de må rulleres på, og ikke brukes to dager på rad. Men luftes minst en dag før de brukes igjen. Da brukes de til de blir skitne. 

Mens om jeg bruker gensere/topper i polyester, bomull eller viskose, så må de normalt vaskes etter en dags bruk. (polyester kan måtte vaskes etter 4 timers bruk, for der sitter gammel svettelukt godt.) 

Bukser/jeans kan jeg bruke en uke i strekk. 

Anonymkode: bc453...b7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg bytter daglig er t-skjorte, underbukse, og sokker.

En genser eller skjorte kan jeg bruke uten å vaske, men ikke to dager på rad. Det er mest for syns skyld, men også litt for å la de "puste". :)

Anonymkode: e3231...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelliken

Alt innerst mot kroppen skiftes hver dag, bortsett fra bukser og kjoler. 
Jeg bruker mye skjørt og kjoler på jobb og da har jeg alltid en singlet under som skifter daglig. Kjoler henger jeg til lufting og vasker etter noen dagers bruk. 

Må legge til at jeg skifter klær straks jeg kommer hjem fra jobb. 

Endret av Nelliken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truser og t-skjorte/bluse: hver dag 

BH og genser i bomull: 2-3 dager. 

Bukse: 3-5 dager, skifter gjerne bukse når jeg kommer hjem 

Ullgenser: vaskes etter behov. Luftes etter bruk. (Bruker alltid t-skjorte under ullgenser)

Anonymkode: 5609c...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nelliken skrev (2 timer siden):

Alt innerst mot kroppen skiftes hver dag, bortsett fra bukser og kjoler. 
Jeg bruker mye skjørt og kjoler på jobb og da har jeg alltid en singlet under som skifter daglig. Kjoler henger jeg til lufting og vasker etter noen dagers bruk. 

Må legge til at jeg skifter klær straks jeg kommer hjem fra jobb. 

Samme her, men da jeg ikke svetter, kan jeg fint bruke samme bh i noen dager, og strømpebukse går fint an å bruke vertfall to dager. Blir slitasje og stygge av for mye vask også, men merkes det lukt går det selvfølgelig i vasken.

Anonymkode: 0d5b8...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...