Gjest Gjest_Kine_* Skrevet 25. februar 2006 #1 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei! Det har seg sånn at det passer best for meg å trene på morgenen, men jeg klarer ikke trene før frokost, da blir jeg såpass slapp at treningen blir lite effektiv. Mitt morgenprogram er: *Oppvarming; rask gange på tredemølle *Spinning 45 min(klasse) *Roing 15 min *Nedtrapping; gange på tredemølle Tilsammen: kardio trening i 1t 20 min Målet med treningen: få bedre kondisjon og holde meg slank Hva er bra for meg å spise rett før en sånn økt? Jeg har prøvd meg litt frem; blant annet med noen glass melk eller frukt...melken fungerte ikke; jeg ble kvalm med en gang jeg begynte treningen. Bør jeg satse på mest proteiner eller karbohydrater før trening? Hva er lett å lage om morgenen og som ikke gir kvalme osv? Kan jeg f eks ta en proteinshake(på vann) og noe frukt? Er det nok(hvis jeg spiser en god frokost 1/2- 1 t etter trening)?? Jeg har egentlig ganske så lite peiling på dette...Noen tips? PS: Jeg spiser ca. 20 min før jeg treningen. Håper på noen gode tips! Mvh Kine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. februar 2006 #2 Del Skrevet 25. februar 2006 Du bør få i deg noen karbohydrater så du holder ut spinninga, i hvertfall. Jeg pleier å drikke litt juice før en morgenøkt, men jeg liker ikke å spise frokost først. Eller hva med yoghurt og kornblanding? Proteinene ville jeg ventet med til etter treningsøkta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 25. februar 2006 #3 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg er usikker på dette med maten før trening selv, så jeg må spørre; jeg har skjønt det slik at man skal få i seg proteiner før trening (og karbohydrater, men jeg vet ikke hvor store mengder), for ikke å miste muskler under trening. ETTER trening er det ikke like farlig med proteiner, så lenge man får i seg et proteinrikt måltid innen en time etter trening. Raske karbohydrater er derimot superviktig umiddelbart etter trening. Er det noen som kan rydde litt opp i dette? Hva er egentlig riktig? Mulig det jeg tenker på bare gjelder styrketrening, siden det er det jeg fokuserer mest på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 25. februar 2006 #4 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Folk sier så mye forskjellig ang. det å trene på tom mage osv. Vanskelig å vite hva man skal tro. Selv så spiser jeg gjerne litt (kesam/youghurt f.eks) en times tid før trening. Da yter jeg mer, og på den måten igjen så tror jeg da at man kanskje kan forbrenne mer ved å faktisk spise før trening, men jeg VET ikke. Tror virkelig ikke det spiller en så stort rolle. Kanskje mito kan titte innom en tur og oppklare dette for oss? Endret 25. februar 2006 av Seniorita_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 25. februar 2006 #5 Del Skrevet 25. februar 2006 Folk sier så mye forskjellig ang. det å trene på tom mage osv. Ja, men det kommer jo også veldig an på hva målene er. Jeg kan godt gå/jogge sakte en kortere tur før frokost, men blir det noe særlig mer, tar jeg litt proteiner først, for å ikke miste muskelmasse (det lille jeg har, da ). Tror virkelig ikke det spiller en så stort rolle. Her tror jeg også det kommer veldig an på målene; for meg, som vil holde på muskler, så spiller det nok en ganske betydelig rolle. For dem som bare vil bli/være tynne, tror jeg ikke det er så viktig. Kanskje mito kan titte innom en tur og oppklare dette for oss? ← Men han driver vel med styrketrening (?) - trådstarter er vel mer på kondis... Men JEG lurer på det uansett, så det kan han godt få lov til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 25. februar 2006 #6 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Her tror jeg også det kommer veldig an på målene; for meg, som vil holde på muskler, så spiller det nok en ganske betydelig rolle. For dem som bare vil bli/være tynne, tror jeg ikke det er så viktig. ← Ja, selvfølgelig. Formuleringsfeil fra min side. Mente at jeg tror ikke det spiller en rolle hvis man spiser før trening. Med tanke på både kardio og styrke. Altså, jeg tror godt at man kan spise først. Endret 25. februar 2006 av Seniorita_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 25. februar 2006 #7 Del Skrevet 25. februar 2006 Ja, selvfølgelig. Formuleringsfeil fra min side. Mente at jeg tror ikke det spiller en rolle hvis man spiser før trening. Med tanke på både kardio og styrke. Altså, jeg tror godt at man kan spise først. ← Ok! Ja, med mindre man skal forbrenne fett, da. Da er det jo noen som sier at man skal la være å spise, mens andre sier man skal spise prottis. Det skal ikke være lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #8 Del Skrevet 25. februar 2006 leste nettopp at man skal være forsiktig med å spise karbs rett før trening,for da kan kroppen bli avhengig av den sukkerstigningen,eller noe sånt...men ta gjerne en banan,eple eller gulerot med en gang etterpå.og et godt måltid ikke lenge etterpå der igjen. så var det frokosten da.yoghurt m musli ja.eller et lite knekkebrød med kjøtt eller fiskepålegg,eller ost,med tanke på proteiner.og et glass vann og juice.trenger jo ikke være så mye.men greit å ha noe innabords,du starter jo sikkert treningen gradvis,sånn at maten får synke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 25. februar 2006 #9 Del Skrevet 25. februar 2006 Å spise kun 20 min. før trening synes jeg er kort tid. Kroppen skal ha tid til å fordøye og nyttegjøre seg maten også. Jeg ville ha spist 1 time før. Selv sørger jeg alltid for at jeg har spist senest 1 time før trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå