Gå til innhold

Ekstreme eggløsningsmerter


Amra2023

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i dag hatt helt ville eggløsningsmerter. Det er 100x verre enn mensensmerter. Er så varm, føles som jeg har feber. Smertestillende hjelper ikke. Hva annet kan jeg gjøre? Og hvorfor er det så ekstremt vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags smertestillende har du tatt? 

Dersom det er så vondt og dette er helt uvanlig for deg, bør du vurdere å ta kontakt med fastlegen din.

Anonymkode: 3c091...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva slags smertestillende har du tatt? 

Dersom det er så vondt og dette er helt uvanlig for deg, bør du vurdere å ta kontakt med fastlegen din.

Anonymkode: 3c091...d10

Tok bare paracet. Tenker å dra til gynekologen i morgen? Jeg skal har hatt i dag  eller skal ha eggløsning i morgen. Kan det være noe at egg ikke klarer å slippe på egenhånd? Går på letrozol og gonal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt værre eggløsningsmerter enn menssmerter, føler meg som en svær ballong, kan verken sitte eller gå oppreist på det værste. Jeg har pcos da og eggene sliter litt med å slippe, har tenkt det kan ha sammenheng. Men hvis dette er noe helt nytt for deg bør du ta kontakt med lege. Er det noen som helst sjangs for graviditet og slike smerter ringer du legevakt nå.

Anonymkode: b2115...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningen min er verre enn menssmerter og de er også vonde. Paracet hjelper ikke. 

Anonymkode: 6aad3...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amra2023 skrev (12 minutter siden):

Tok bare paracet. Tenker å dra til gynekologen i morgen? Jeg skal har hatt i dag  eller skal ha eggløsning i morgen. Kan det være noe at egg ikke klarer å slippe på egenhånd? Går på letrozol og gonal. 

Naproksen kan ha bedre effekt.

Det høres lurt ut å oppsøke lege.

Anonymkode: 3c091...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du går på letrozol! Jeg går selv på det og når jeg har eggløsning så har jeg også kraftige smerter. For meg så funker det med varm dusj og massasje på lår/mage :) Har hørt at smertene er kraftigere på letrozol.

Hvis smertene blir for ille så burde du ta en tur på legevakta da de kan gi deg bedre tips og råd enn folk som ikke er utdannet lege :) 

Anonymkode: 03991...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har alltid hatt værre eggløsningsmerter enn menssmerter, føler meg som en svær ballong, kan verken sitte eller gå oppreist på det værste. Jeg har pcos da og eggene sliter litt med å slippe, har tenkt det kan ha sammenheng. Men hvis dette er noe helt nytt for deg bør du ta kontakt med lege. Er det noen som helst sjangs for graviditet og slike smerter ringer du legevakt nå.

Anonymkode: b2115...35d

Jeg haf også pcos. Til vanlig pleier jeg å dra på kontroll rett før eggløsning men denne gangen var ikke det mulig. Jeg har traume fra legevakta så jeg venter til legesenteret åpner og drar heller dit. 
 

Vet du hvorfor egget sliter med å slippe? Jeg pleier å ha positiv test i flere dager? Da er det sikkert derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ser at du går på letrozol! Jeg går selv på det og når jeg har eggløsning så har jeg også kraftige smerter. For meg så funker det med varm dusj og massasje på lår/mage :) Har hørt at smertene er kraftigere på letrozol.

Hvis smertene blir for ille så burde du ta en tur på legevakta da de kan gi deg bedre tips og råd enn folk som ikke er utdannet lege :) 

Anonymkode: 03991...0a8

Jeg har hatt noen runder med letrozol nå men denne gangen er har vært ekstremt. Tok en varm dusj men det hjalp ikke no særlig. Smertene kommer som et kraftig trykk før det roer seg noen i minutter og så tilbake igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amra2023 skrev (7 timer siden):

Tok bare paracet. Tenker å dra til gynekologen i morgen? Jeg skal har hatt i dag  eller skal ha eggløsning i morgen. Kan det være noe at egg ikke klarer å slippe på egenhånd? Går på letrozol og gonal. 

Der har du svaret.

Jeg fikk gigacyste og eksplosjon av endometriose med tilhørende feberfølelse.

Måtte ta blodprøve på sykehus av hvite blodlegemer for å få frem betennelsestilstanden, vanlig crp viste det ikke. 
 

Er det cyste synes det på UL. Feberfølelse er ikke et positivt tegn iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...