Gå til innhold

Hvordan kan menn respektere kvinner når kvinner ikke respekterer hverandre?


askjiir

Anbefalte innlegg

askjiir skrev (Akkurat nå):

Det gjaldt aldri meg, liker ikke denne unnskyldningen. 

Det var ikke ment som en unnskyldning, men det er hormoner i galopp den tiden, samtidig som man skal finne seg selv og peile ut sin fremtid. Det er en tøff tid for mange, og å ha det tøft selv medfører dessverre ofte at det går utover folk rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

askjiir skrev (4 minutter siden):

Jeg regnet med en mer detaljert forklaring fra deg.

Jeg vet ikke hvorfor evolusjonen har skapt oss slik. Det var dumt av den. 

PS! Godt mulig evolusjonen er betydelig smartere enn meg som mener at dette er dumt. Vi mennesker er flokkdyr, skapt for å fungere sammen med andre mennesker. Derfor er det mulig det er klokt at det er de negative anmerkninger vi vektlegger, fordi det er angående dem vi muligens trenger å tilpasse oss bedre, mens det som er bra er bra, og egentlig lite å tenke over og utvikle seg angående. Dette slår likevel dumt ut mange ganger. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor evolusjonen har skapt oss slik. Det var dumt av den. 

Kom igjen da Trolltunge... Du pleier alltid å komme med så lange og detaljerte svar 🤷‍♂️

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (Akkurat nå):

Kom igjen da Trolltunge... Du pleier alltid å komme med så lange og detaljerte svar.

Jeg redigerte noe inn, men jeg er ingen allvitende klok guru. Jeg er klok nok til å vite at det er mye jeg ikke vet. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Det var ikke ment som en unnskyldning, men det er hormoner i galopp den tiden, samtidig som man skal finne seg selv og peile ut sin fremtid. Det er en tøff tid for mange, og å ha det tøft selv medfører dessverre ofte at det går utover folk rundt. 

Ikke alle tenåringer er drittsekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Ikke alle tenåringer er drittsekker. 

Det har jeg heller ikke påstått. Noen er til og med selvutslettende grei. At puberteten er år hvor det er mer indre kaos enn senere, og at det kan gi mer utslag på ytre kaos da enn senere, er likevel et fakta. Det er mye som skjer i kroppen da. Jeg vil ikke kalle det å være drittsekk, og tenåringer finnes også i mange ulike varianter. Det er mennesker vi diskuterer. Mennesker kommer bestandig i mange svært ulike varianter. Jeg har hatt tre barn gjennom tenårene. De var (er) ikke like, verken før, under eller etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ikke kalle det å være drittsekk

En drittsekk er en drittsekk uansett alder, men nok om tenåringer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (Akkurat nå):

En drittsekk er en drittsekk uansett alder, men nok om tenåringer.  

Å ikke bestandig være stabil og/eller perfekt er ikke nødvendigvis å være drittsekk, uansett alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Å ikke bestandig være stabil og/eller perfekt er ikke nødvendigvis å være drittsekk, uansett alder. 

Når man gjør skikkelig fæle ting mot andre er man en drittsekk. Jeg var aldri i stand til å gjøre det i tenårene og det var det andre som heller ikke var, men nok om tenåringer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Når man gjør skikkelig fæle ting mot andre er man en drittsekk. Jeg var aldri i stand til å gjøre det i tenårene og det var det andre som heller ikke var, men nok om tenåringer,

Vi har nok alle såret eller skuffet noen, bevisst eller ubevisst, så om vi mennesker skal dømmes etter det verste vi har gjort mot noen er vi alle forkastelige drittsekker. 

Spørsmålet ditt er uansett om kvinner generelt er fæle mennesker menn ikke bør respektere, og mitt svar er nei. De fleste mennesker prøver oppriktig på å være bra mennesker. Det er unntak de som digger å være slem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Vi har nok alle såret eller skuffet noen, bevisst eller ubevisst, så om vi mennesker skal dømmes etter det verste vi har gjort mot noen er vi alle forkastelige drittsekker.

Noen gjør fæle ting mer enn andre og det er disse menneskene vi kaller drittsekker, det burde være lett å forstå, men nok om det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (Akkurat nå):

Noen gjør fæle ting mer enn andre og det er disse menneskene vi kaller drittsekker, det burde være lett å forstå, men nok om det.  

Ikke uenig i det, men selv gode mennesker kan bli kalt drittsekk av noen de bevisst eller ubevisst har såret. Noen ganger er det til og med nødvendig å såre noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Ikke uenig i det, men selv gode mennesker kan bli kalt drittsekk av noen de bevisst eller ubevisst har såret. Noen ganger er det til og med nødvendig å såre noen. 

Pleide du å mobbe folk på ungdomskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

askjiir skrev (Akkurat nå):

Pleide du å mobbe folk på ungdomskolen?

Nei, men jeg fikk en aha opplevelse da jeg i starten av 20- årene traff igjen en klassekamerat. Han takket meg for at jeg hadde vært en av dem som aldri mobbet ham. Til da hadde jeg aldri skjønt at han følte seg mobbet, men da han sa det forsto jeg også hvorfor han hadde følt det. Spøk i klassen var ofte på hans bekostning, og jeg vedkjenner å ha ledd jeg også, men uten å forstå det at han selv lo med bare på lat. Litt mer moden skjønte jeg hvordan dette må ha vært for ham, det å alltid være den man spøkte om. Veldig trist, for sannheten var at han var den gutten nesten alle jentene var forelsket i etter tur, og gutta var litt misunnelig på, fordi han var svært sterk og god i sport. 

Årsaken til at han takket meg var at jeg også pratet skikkelig med ham, men jeg vet at jeg også ofte lo av spøk på hans bekostning. Jeg forsto, som de fleste antagelig, ikke hvordan dette såret ham. Jeg trodde at han likte oppmerksomheten. Som voksen er det åpenbart for meg at dette ikke var ok, og jeg skulle ønske jeg kunne skrudd tiden tilbake og vært bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (9 minutter siden):

Noen ganger er det til og med nødvendig å såre noen. 

Når er det nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (Akkurat nå):

Når er det nødvendig?

For eksempel når noen vil ha deg, men det ikke er gjensidig. Man kan ikke bli med noen uten at det er ønsket begge veier. 

Å sette nødvendige grenser kan innimellom også såre den andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

askjiir skrev (4 minutter siden):

Når er det nødvendig?

Du sårer jo oss ved å ha et ekspriment for å ikke generalisere damer. For meg er det ekstremt at du må tenke deg om, istede for å bare vite at ja vi ekisterer og det på lik linje med menn. Kunne ønske du ikke følte du måtte finne ut mer, vi er ikke en ukjent art, vi er bare mennesker vi også.

Anonymkode: 688b9...69a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sårer jo oss ved å ha et ekspriment for å ikke generalisere damer. For meg er det ekstremt at du må tenke deg om, istede for å bare vite at ja vi ekisterer og det på lik linje med menn. Kunne ønske du ikke følte du måtte finne ut mer, vi er ikke en ukjent art, vi er bare mennesker vi også.

Anonymkode: 688b9...69a

Ja, men dette burde være unødvendig. Det burde være så selvfølgelig at vi kvinner også blir ansett som individer, og som stort sett ok mennesker, at å skape tråder for å generalisere oss og fremstille oss som dårlige burde være helt unødvendig. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du sårer jo oss ved å ha et ekspriment for å ikke generalisere damer. For meg er det ekstremt at du må tenke deg om, istede for å bare vite at ja vi ekisterer og det på lik linje med menn. Kunne ønske du ikke følte du måtte finne ut mer, vi er ikke en ukjent art, vi er bare mennesker vi også.

Anonymkode: 688b9...69a

Jeg leser og hører om så mye ting at jeg må spørre, jeg trenger mer informasjon. 

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (9 minutter siden):

Jeg leser og hører om så mye ting at jeg må spørre, jeg trenger mer informasjon. 

Du får bedre informasjon om du vinkler det hyggeligere. Du stiller spørsmål på måter som er svært fornærmede, generaliserende og ugreit, og da vil flesteparten av kvinner i utgangspunktet bli så såret/fornærmet/forbanna at det vil påvirke viljen til å gi deg gode svar. Man får jo mest lyst til å være frekk mot mennesker som er frekk mot deg, og du er frekk mot oss kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...