Gå til innhold

Hjelp😭 Skal på halvdags-utredning på DPS i morgen. Gruer meg så mye at jeg vil kaste opp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sovet ordentlig  på 2 dager pga problemet. Jeg er ekstra urolig og nervøs. Gråter mye og tror egentlig ikke at jeg kommer til å klare å si så mye i morgen. Det skal tas en lang og ordentlig sjekk sa de. Jeg sliter med mye med traumer fra krig, Alvorlig omskjæring (er kvinne)  og mye annet. Aldri klart å søke hjelp til mine problemer, men jeg postet et innlegg her i vår og klarte da å takke ja til hjelp. Dagen har kommet og jeg er helt stiv, både på kroppen og i sjela. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 
 

Dersom jeg kaster opp (planlegger ikke altså), kan jeg ta møte opp til timen eller må jeg vente i noen dager? De har satt av god tid og ressurs sa de. Jeg har derfor sykt dårlig samvittighet dersom jeg ikke drar. 
 

jeg er jo en voksen person på hele 27 år. Jobber 100% og er høy utdannet, så burde klart meg bedre. Men jeg er så ferdig i kropp og sjel. Føler meg så svak😭

Anonymkode: 77930...4f8

  • Hjerte 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er uvanlig å grue seg og du er ikke svak som gruer deg. Du er sterk som har klart å komme gjennom så mye og som har takke ja til hjelp.  :klem:

Anonymkode: a1b51...548

  • Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kaster opp fordi du er nervøs kan du fortsatt møte til time. DPS har nok sett mye forskjellig, så de har garantert hatt pasienter som har vært mye mer nervøs enn du er.

Har ikke så mye annet å bidra med dessverre, annet enn at jeg ønsker deg masse lykke til!

Anonymkode: c6dab...eae

  • Liker 6
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra dit, fortell hvor nervøs du er. De vurderer om dere gjennomfører eller venter. Tvi tvi! :hjerte:

Anonymkode: 2948b...4a5

  • Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker innlegget ditt fra i vår, og må bare si at jeg synes du er fantastisk sterk ❤️ Du har måttet oppleve mye grusomt, men husk at du skal til et sted som er helt trygt, der de garantert har sett alt. De vet hvordan de håndterer de vanskeligste tilfeller, og de vet hvordan de skal håndtere dine problemer også. Det er normalt, og helt lov å være nervøs. Er du åpen om det, så vil de ta hensyn og ta det i ditt tempo. Jeg har skikkelig stor tro på deg! ❤️

Anonymkode: 0b159...717

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at jobben din er å møte opp. Resten tar fagfolk seg av. 

Det er veldig forståelig at du er nervøs,  det er nok alle som skal dit. Kudos til deg for at du har bedt om hjelp!

Kaster du opp av nervøsitet så kan du fortsatt møte til timen. Trøtt kommer du nok til å være, men det går helt fint å være trøtt også.

Anonymkode: ce930...b1b

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dra selv om du kaster opp på grund av nærver. Er du red for å ikke greie å si noe der, kan du forberede en lap med stikord eller skrive ned et litte brev med ting du vill si. Det er veldig naturlig at du er red, så det kommer de til å ha forståelse for. Det kan du også si eller skrive til de, det blir kansje litt mindre skumelt om dere kan snake sammen om det. Du er sterk som tar i mot hjelp, og det blir bedre selv om det er vanskelig nå. Lykke til i morgen!!!

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempeimponert over at du har søkt om hjelp! Det var første steg. Neste steg er bare å møte opp. Ikke tenk på at du skal gjøre noe mer i morgen enn å gå ut døra hjemme, dra til DPS og gå inn døra der. Så tar de profesjonelle der over ansvaret.

Du har allerede vist at du er en sterk kvinne. Dette klarer du!

Lykke til og styrkeklem❤️

Anonymkode: 4d80b...3d5

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker deg fra i vår - jeg gråt da og jeg gråter igjen nå. Så bra du har bedt om hjelp! Og dagen i morgen kommer du til å greie - du er sterk. Jeg heier sånn på deg! ❤️

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tenk at jobben din er å møte opp. Resten tar fagfolk seg av. 

Dette. Det kommer til å gå 10 ganger bedre enn du tror, det lover jeg deg 😘

Anonymkode: 21b4b...e2f

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så tøff som gjør dette. Det er kanskje ikke noen trøst, men alt du kjenner på med nervøsitet, gråt og kvalme er helt normalt. Mange kaster også opp, og du kan dra selv om du kaster opp. (Siden det ikke er omgangssyke).

Vær åpen med hvor nervøs du er, og at du har gruet deg. Helsepersonellet er der for å ivareta deg. Masse lykke til! ❤️

Anonymkode: 3fed5...f3a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møt opp. Du kan risikere å ikke få hjelp igjen om du ikke tar imot det når du får det. Snakker av erfaring. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 52fe9...6ae

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer dette. Virkelig. Som en annen her skriver du trenger bare å møte opp, mennesker som er der bryr seg og hjelper deg. Stor klem ❤️ 

Anonymkode: 52fe9...6ae

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt trygg der og vil bli passet godt på. Hvis du ikke møter kan den bli lenge til neste mulighet. Håper du klarer å møte ❤️ Du er modig og sterk!

Anonymkode: 3a8af...b42

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ligger innlagt på DPS nå. Da jeg kom inn var jeg ett vrak, så nervøs og engstelig at jeg ikke klarte å se noen i øynene en gang. Men min erfaring er at de vil meg bare vell og det er ikke noe annet å være nervøs for, men å være forberedt på at man må fortelle og gå gjennom tidligere traumer det må man. Masse lykke til, jeg tror du kommer til å se anderledes på det når du bare får startet.

Anonymkode: 21be2...465

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre har svart deg fint, så jeg vil bare sende deg en liten 🌹 Du er ikke svak. Jeg heier på deg. 

Og så vil jeg legge til at jeg håper de utreder deg for dissosiasjon. Med alvorlig traumehistorikk er dissosiasjon veldig vanlig, men dps kartlegger det i veldig liten grad. 

Lykke til! 🍀

Anonymkode: 87f6e...64c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Tusen takk til dere alle. Veldig snille og motiverende svar, som jeg setter stor pris på. Jeg er på vei dit nå trøtt, trist, engstelig og nervøs. Det betyr egentlig bare at jeg er på vei til rett sted❤️

Ønsker dere alle en fin dag🌸

Anonymkode: 77930...4f8

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...