Gå til innhold

Hvordan ta opp at jeg ønsker endringer i sexlivet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i 5 år, gar det fint sammen og har mye sex. Men jeg ønsker mer fokus på meg, lenger forplay og generelt bruke mer tid på å få meg tent.

Sexen vi har er god, så hvordan ta dette opp med han uten at det blir kritikk?

Hvordan ville du som mann tatt imot en sånn forespørsel?

Anonymkode: 7e62f...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har vært sammen i 5 år, gar det fint sammen og har mye sex. Men jeg ønsker mer fokus på meg, lenger forplay og generelt bruke mer tid på å få meg tent.

For meg er kos viktig også å gi kos så  med meg ville du ikke hatt det slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kritikk å foreslå noe nytt. Han kan da ikke være så hårsår rundt egne prestasjoner at han ikke tåler innspill til noe annet?

Ellers så kan du jo ta føringer selv i større grad. Og kommandere litt under akten. "Gjør [det]", "fortsett" osv. der du viser hva du ønsker der og da. Som regel ønsker en mann å tilfredsstille best mulig, så når du underveis gir en oppskrift på det, så burde han følge oppskriften naturlig. 

Men så spørs det hvilken type du egentlig har selv om standard-sexen er "god". Du får teste det ut ;) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han er interessert i at du skal ha så mye utbytte av sexen deres som mulig.

Da setter han bare pris på at du kommuniserer hva du ønsker, liker, ikke liker osv.

Om man er voksen nok til å ha sex, så er man voksen nok til å snakke om det også tenker jeg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (2 minutter siden):

Tipper han er interessert i at du skal ha så mye utbytte av sexen deres som mulig.

Da setter han bare pris på at du kommuniserer hva du ønsker, liker, ikke liker osv.

Om man er voksen nok til å ha sex, så er man voksen nok til å snakke om det også tenker jeg😊

Helt enig. Vi har eksperimentert mye og gjør det innimellom enda, men hverdagssexen er det jeg ønsker å endre på. Egentlig er problemet helt teit og jeg veit at det egentlig ikke er noen big deal å ta det opp. Utfordringen ligger i at jeg har et 20års forhold bak meg der sex var veldig skambelagt. Så selv om han jeg er sammen med nå har hjulpet meg med å bli mye tryggere så finner jeg det vanskelig å be om noe seksuelt. 

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Lurer på dette selv.. Dama tar lett kommunikasjon om forholdet som drama, så vet hun ville vært såret og tolket det i verst mulig måte om jeg prøvde ta det opp. Så for min del er det nok en tapt kamp. 

Men prøv å tenk på hvordan du ville ønsket en partner skulle tatt opp samme problemstilling med deg, hva ville du respondert bra på, og hva ville fått deg i forsvar? Alle er forskjellig, men den tankegangen kan hjelpe å si ting på en bedre måte 

Personlig ville jeg satt pris på tydelig beskjed om ønsker i sexlivet. Selv om sexen er bra, så kan den nå nye høyder om god kommunikasjon er tilstedet. Men det er kanskje lettere sagt enn gjort 

Anonymkode: 34362...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Vi har eksperimentert mye og gjør det innimellom enda, men hverdagssexen er det jeg ønsker å endre på. Egentlig er problemet helt teit og jeg veit at det egentlig ikke er noen big deal å ta det opp. Utfordringen ligger i at jeg har et 20års forhold bak meg der sex var veldig skambelagt. Så selv om han jeg er sammen med nå har hjulpet meg med å bli mye tryggere så finner jeg det vanskelig å be om noe seksuelt. 

Ts.

Skjønner. Du får prøve å tenke at erfaringer er erfaringer. Historie. Vann under brua.

Samtidig huske på at ha du er med nå faktisk allerede har hjulpet deg til å bli tryggere og at han er en solid fyr som tåler å snakke om sex😊

Føler meg ganske sikker på at han tåler deg og tåler å snakke om sex. Også når det gjelder forbedringspotensialet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste "episode" av podcasten Åpent forhold med Thomas og Inga Leikvoll handler om nettopp dette. Kanskje noen tips å hente der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex i et parforhold handler om å oppnå best mulig nytelse for begge parter. Da bør den andre parten også være interessert i å lytte til forslag og råd om å gjøre ting bedre. Hvis ikke er han en skikkelig egoist.

Anonymkode: cc3eb...5aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skal du ha endringer, så må det endringer til.. det er ganske enkelt å forstå, men ikke alltid like enkelt å ta opp..

Jeg ser andre fordeler med forspillet.. det er ikke bare for å tenne opp hverandre.. Men forspillet er en enorm  kjærlighetsbekreftelse❣️Det er jo det å føle seg elsket vi blir kåte av🥰

Jeg tipper alle menn som er dårlig, eller hopper over forspillet.. Er også dårlig  med kos og kyss i hverdagen, stemmer ikke dette TS eller andre?
En annen stor fordel med forspillet, er at vi begge blir mere utholdende i sexen🤗
Hvordan og når skal kvinnen få "belønning" for sexen og alt det gode hun gir i hverdagen, når kosen aldri blir gitt. Hvor henter kvinnene lysten fra?

Stemmer dette med typen din, da bør han ikke ta dette som kritikk.. I såfall har han fullstendig feilet som mann🤔

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...