Gå til innhold

The Apprentice (filmen om Trump)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, sannsynligvis ikke. Filmen later til å hvile i den nå etterhvert så komfortable biopic-sjangeren, som er i ferd med å overta marvelfilmenes kommersielle posisjon som garantert inntektsbringende massemedium. Ergo er det ikke uforlatelig å anta at filmen ikke på noe som helst vis ønsker å utfordre sjangerens konvensjoner eller filmmediets kunstområde, som jo må kunne kalles et minimumskrav for at en film skal være god. En film som følger sin sjangers konvensjoner blindt er verdiløs og burde aldri vært laget.

Det som også gjør denne filmen problematisk er at den portretterer en levende person, hvilket betyr at den må legge bånd på sin kunstneriske integritet for ikke å havne i klammeri med den portretterte (i henværende tilfelle tidligere president Trump). Biografiske filmer burde omhandle døde eller fiktive mennesker.

Så alt i alt er konklusjonen min at jeg vil unnvære å se filmen grunnet dens kommersielle natur og problematiske innhold.

Anonymkode: 2c1f3...ce4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så den på hemmelig «før-premiere» hos Odeon sist uke. Var grei nok den, hadde nok ikke sett den på kino om ikke jeg fikk gratisbilletter. 

Anonymkode: 768e5...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den på hemmelig visning, ville nok ikke valgt å gå på den om jeg visste hvilken film det var, men den var grei nok. Og han som spilte hovedrollen var veldig overbevisende som Trump... 

Anonymkode: ce240...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har sett den på hemmelig visning, ville nok ikke valgt å gå på den om jeg visste hvilken film det var, men den var grei nok. Og han som spilte hovedrollen var veldig overbevisende som Trump... 

Anonymkode: ce240...8e8

Er han som spilte Buck i Captain America. 

Anonymkode: 8b564...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy var 19 år eldre enn Trump men med skuespillerne så var det bare 3 års aldersforskjell, sært

Anonymkode: 8b564...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...