Gå til innhold

Har enda ikke fått skattepengene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner ikke dette å bli litt rart? Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende. Det er ikke noe vits å kontakte Skatteetaten, for de kan ikke svare på hvorfor eller når uansett…

Anonymkode: 1f9d5...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kanskje et lønnstrekk? Da går det rett inn på den gjelda. 

Anonymkode: 98e3d...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du kanskje et lønnstrekk? Da går det rett inn på den gjelda. 

Anonymkode: 98e3d...95c

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke spørre noen, det står på nettsiden. April til senest 1 desember.

Endret av Eric_B
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alene der. Ufør her. Ikke gubben heler. Ingen ting som tilsier det ska være noe vanlig med ligningen.

Her har det vært mer eller mindre slik i 3 år nå.

Anonymkode: fa4d8...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eric_B skrev (Akkurat nå):

Du trenger ikke spørre noen, det står på nettsiden. April til oktober.

Men samtidig så sier de: fleste får utbetalt kjapt etter innlevering.  Hvis du ikke blir tatt ut til ekstra sjekk .

Er uansett rart som her. Ikke noe aksjer eller fond. Samme hus i flere år, ikke selvstendig næringsdrivende  . E da 3 året en ikke hører noe i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men samtidig så sier de: fleste får utbetalt kjapt etter innlevering.  Hvis du ikke blir tatt ut til ekstra sjekk .

Er uansett rart som her. Ikke noe aksjer eller fond. Samme hus i flere år, ikke selvstendig næringsdrivende  . E da 3 året en ikke hører noe i oktober.

Korrigerte meg selv det står faktisk 1. desember så enda mer potensiell tid kan det ta nå. Årsak er bare gjetning, har alltid restskatt da er det absolutte datoer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Begynner ikke dette å bli litt rart? Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende. Det er ikke noe vits å kontakte Skatteetaten, for de kan ikke svare på hvorfor eller når uansett…

Du er ikke alene, fordelen er at vi får renter på pengene om en skal se positivt på tregheten i systemet. 
Tror Skatteetaten har frist til desember med å gå orden på tingene. Jeg har endret mye på min så det er nok grunnen til tregheten. 

Anonymkode: 681c0...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte aap i fjor og fikk innvilget i år, det er garantert grunnen til at jeg ikke har fått mitt enda. Men hvor mye tid kan det seriøst ta å beregne riktig skatt for 3 måneder? 😄

Anonymkode: c5ac6...046

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

hva med å ringe skatteetaten? 

Anonymkode: 81385...5b4

Ingen vits å ringe dem for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis dette har vært et problem for deg i tre år, så bør du gå inn og endre skattekortet ditt! Betal heller litt for lite, så slipper du å irritere deg over at du må vente.

Anonymkode: 44c7a...1f7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I 2022 kom de mot slutten av oktober. I '23 og '24 kom de noen uker etter jeg leverte skattemeldingen.

Antar at det er grunnet jeg ble tatt ut til kontroll, noe man blir både tilfeldig og av mer konkrete grunner. I 2022 var det ingenting feil, og pengene som kom var samme sum som forventet.

Har du dog fått skatteoppgjøret, hadde jeg kontaktet etaten og hørt, selv om det kan ta tid å få svar.

Anonymkode: fac0f...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått. Står på innside en av grunnene kan være at man er plukket ut i tilfeldig sjekk. Hos meg står det at de kommer ila oktober eller november.

Anonymkode: c4146...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verken jeg eller mannen har fått restskatten vår. Vi hadde en endring vi sammen måtte endre, og det er vel derfor ingen av oss har fått restskatten. 

Anonymkode: 330d7...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Verken jeg eller mannen har fått restskatten vår. Vi hadde en endring vi sammen måtte endre, og det er vel derfor ingen av oss har fått restskatten. 

Anonymkode: 330d7...73c

Restskatten skal betales, ikke fåes. Dere får skatteoppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...