Gå til innhold

Barn av 80/90-tallet, feiret dere alle Halloween når dere var barn

AnonymBruker

Dere som var barn på 80/90-tallet: Feiret alle Halloween som barn?  

180 stemmer

1. 1. Har funnet ut at det var langt vanligere enn jeg trodde, men var min skole/mine venner og familie virkelig de eneste som ikke feiret?

• Ja, vi feiret med å samle inn snop fra folk "knask eller knep"-runde
      35
    • Ja, vi feiret, men på andre måter enn trick or treat. (Kan være Halloween-fest, film, gresskar eller annet)
      10
    • Vennene mine/klassekamerater feiret med snoperunde, men jeg fikk ikke lov/hadde ikke lyst
      2
    • Feiret ikke Halloween her vi bodde når jeg var barn på 90-tallet
      133

Anbefalte innlegg

Nei. Jeg erindrer karneval i barnehagen, og et par karnevalsbursdager, men ingen feiring av halloween.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Inspirert fra andre tråder. 

Anonymkode: c7efa...599

Var barn i denne perioden. Hadde aldri hørt om det. Midt i hovedstaden. Vi gikk derimot Julebukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Inspirert fra andre tråder. 

Selvsagt feiret ikke vi Halloween. Vi gikk julebukk, noe som er en norsk tradisjon. Gikk ikke rundt på dørene å tigget. 

Anonymkode: aac37...abc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjonkel-Donkel skrev (14 timer siden):

Burde hatt ett stemme alternativ til oss som var barn på 80 tallet og. 

Ja eneste forholdet vi hadde til Halloween var læren om at dette var en festdag i USA. Vi så detda  via filmer og tv serier.

Var vantro da Halloween effekter plutselig dukket opp i Norge utover 90-tallet..Hadde aldri trodd det skulle ta sånn av her hjemme også😄

Anonymkode: d4263...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt feiret ikke vi Halloween. Vi gikk julebukk, noe som er en norsk tradisjon. Gikk ikke rundt på dørene å tigget. 

Anonymkode: aac37...abc

E det noen som går julebukk lengre?

Anonymkode: d4263...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantemor skrev (14 timer siden):

Altså, ble ikke Halloween vanlig i Norge sånn etter år 2010? Jeg er født i 1976, og hørte ikke om Halloween før sønnen min gikk i 1 klasse. Han er født i 2007.

Hvis du hadde lest tråden og fulgt med litt, så hadde du fått med deg at Halloween dukka opp i Norge ca på midten av 90 tallet 😊 Så det ble vanlig lenge før 2010🤣🤣

Anonymkode: 7f933...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis du hadde lest tråden og fulgt med litt, så hadde du fått med deg at Halloween dukka opp i Norge ca på midten av 90 tallet 😊 Så det ble vanlig lenge før 2010🤣🤣

Anonymkode: 7f933...3f2

Må samle flere svar enn de få som tilfeldigvis svarer her natuligvis for å få et representativt utvalg av Norges befolkning. Men var det virkelig vanlig når over 70% her sier at de ikke feiret når de var barn på 90-tallet? Til og med personer fra Oslo, svarer at de ikke hadde begynt med dette på 90-tallet? Vanlig før 2010 var det sikkert, selv om det ikke ble feiret overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. I barnehagen feiret vi karneval i februar, og vi gikk julebukk i romjulen. Født på slutten av 80-tallet. Halloween kom først rundt årtusenskiftet, og da var jeg blitt tenåring og for stor til å gå rundt og tigge godteri.

Husker det som noe ganske nytt og litt fremmed i starten. Barna ringte på dørene og sa "shickåshiii" (trick or treat), ingen visste vel helt hva dette var for noe, hva de skulle si eller hvilken dato som egentlig var riktig :fnise: 

Jeg feirer fremdeles ikke Halloween, og bor langt utpå landet slik at ingen barn ringer på døra her heller. Blir nok litt annerledes når 2-åringen blir større. 

Anonymkode: f4858...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...