Gå til innhold

Andre som helt oppriktig ikke vil ha kjæreste lenger?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vil ha mann, men ikke kjæreste? Hvordan funker det? 

Anonymkode: f5754...68a

Jeg føler at «kjæreste» er et rent hedonistisk statusprosjekt for unge folk. Overfladisk og kaldt. I et ekteskap aksepterer man hverandre, prioriterer familien først og samarbeider som en. 

Anonymkode: f991d...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært singel i 9 år, og savner ingen mann. Men dessverre har jeg ikke mange gode erfaringer. Og de siste mennene jeg datet, var ute etter stemor til barna og hushjelp som de kunne ha sex med. Og det frister ekstremt lite, etter at jeg har vært 100% alene med 2 barn i 16 år. Og far til disse barna var jeg gift med, det var han som overtalte meg til å få barn, men da barn nummer 2 kom, så ble det for mye for han.

Og jeg vet det finnes fantastiske menn der ute, men hvordan finne de? Min ex mann var jo fantastisk i flere år. Og det gjelder alle mennene jeg har vært sammen med, de er jo fantastiske i starten. Og ikke er de slemme heller, de bare viser seg og være late og egoistiske etter en stund.

Anonymkode: 54f2e...78b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er det livet du ønsker, kjør på❤️

Bare du ikke gjør det pga redsel. For i starten av hi så legger du frem at årsaken er av redsel. Resten av innlegget så virker det som om du rettferdiggjør valget du tar med andre ting. Omtrent overbeviser deg selv at det er riktig valg. Et valg som egentlig er basert redselen for å bli såret og ikke føle seg bra nok. Det å ikke stole nok på seg selv og stå stødig nok i seg selv 💔 Kanskje redsel for å elske hvor man potensielt kan miste de eller bli såret? 

For en ting er å skape seg et godt liv man trives i alene, det er sunt, bra og en toppers kvalitet.

En annen ting er å skyve alle potensielle menn bort, fordi man er redd. 

Ja, det finnes mange idioter av menn. Men det finnes mange fantastiske menn. Kjærlighet er helt fantastisk med den riktige partneren. Ikke i nærheten av alle menn tenker slik du skisserer. Du trenger nok en stødig, voksen mann som gir, trygger og virkelig elsker deg. ❤️

Hvis du skulle møte på en kar du ønsker å ha livet kan man også dele livet selv om man ikke bor med hverandre. Kjenner til noen par som bor hvert sitt sted og lever både separat og sammen. 

Anonymkode: d3101...64e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja. Har akkurat kommet ut av nok et langvarig forhold, og det føles som jeg er ferdig. Forhold er stas de første 6-12 mnd, og så kommer problemene. Min erfaring er at forhold ikke er bra for min mentale helse, og det er sykt digg å være alene.

Anonymkode: 38f6e...76e

Samme erfaring her.

Forelskelse er selvsagt dritdeilig, men etter et år eller to står problemene i kø.. 

Har forlatt flere lange forhold nå, og skal bygge opp igjen meg selv, alene. Det er så utrolig mye mindre stress å bare å ansvar for seg selv. Psyken min har heller ikke godt av at jeg er i forhold. Usikkerhet og bekymringer på mange områder, må jekke meg/tilpasse meg andre. På bekostning av meg selv. 

Så pulevenn? Kanskje. Om noen år.

Ønsker meg egentlig en jeg kan kline med av og til, og som gir meg massasje av og til, men ellers ikke krever noe som helst 🤗😅

Anonymkode: d181f...50f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Andre som har det sånn? Jeg ser ingen fordeler med et forhold, ei samboerskap. Jeg eier bolig og har råd til å beholde den. Har planer for livet mitt og vet hvor jeg skal. Det er ikke plass til et forhold der i det hele tatt. 

Anonymkode: e9084...615

Akkurat dette er veldig gjenkjennbart.

jeg ser selvfølgelig alle de fine tingene ved et forhold som er bra. Jeg har ingen negative erfaringer med tidligere kjærester.

Jeg gikk i fra min eks-samboer for 6 år siden. En fantastisk mann som jeg ønsker alt godt i livet, men jeg måtte for en gangs skyld i livet være 100% egoistisk. Ikke ha noen andre å ta hensyn til. Kun meg selv😊. Det var fryktelig vanskelig å gå i fra en mann jeg elsket, men trangen til å kun tenke på meg selv og mine behov ble for sterk etter å ha vært i forhold stort sett hele livet.

De 6 årene som har gått som singel har vært fantastiske og jeg kan ikke se for meg at jeg vil gå inn i noe forpliktende forhold igjen. Jeg har det rett og slett for bra og har ikke plass i livet til en kjæreste 😂

Det er veldig fint å være i et forhold som funker med en man elsker, men singellivet kan være enda bedre💁🏼‍♀️

Anonymkode: 90a06...c6d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så utrolig trist at du har sterilisert deg. Det burde ikke være lov før fylte 40.

Anonymkode: 516c3...cb0

En av mine beste avgjørelser i livet var å sterilisere meg💁🏼‍♀️💃🏼

Anonymkode: 90a06...c6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 43. Vil ikke ha kjæreste da jeg ikke er i stand til å stole på noen mann igjen etter forrige forhold for mange år siden nå, hvor han var utro.

Trenger stabilitet og ro og ønsker ikke en ny mann inn i livet av hensyn til barnet også, så velger heller å være bare meg selv jeg. 

Anonymkode: c5404...956

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 40 år, vært singel i 11 år. Og jeg trives veldig godt med det! Mange har vanskeligheter for å tro at det faktisk er mulig. Jeg har hatt relasjoner langs veien, men ikke noe seriøst, mest for sex og gøy. Jeg har barn og er ferdig med familielivet. De siste årene har jeg fokusert på karriere. Jeg har mange venner og et stort nettverk - lever et godt liv. Jeg tror helt oppriktig at det er mer innholdsrikt, enn om jeg hadde hatt en mann. Jeg har reist og opplevd mye, jeg er fri! 

Anonymkode: cc654...3d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært både i et giftig forhold fra 2020-2022 (de tingene hun sa og gjorde gjør at jeg enda sliter med å stole på folk og har delvis utviklet redsel for forpliktelser), samt at en ny relasjon med en annen som jeg og hun la en innsats i og så går det ad undas gjør at jeg nå nesten velger å legge dating på hylla for godt. Det er bedre at jeg beskytter meg selv mot ting som kan såre meg enn å bli såret hver gang.

Anonymkode: 40f88...b7b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...