Gå til innhold

Har flere det sånn? Mistet interessen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 37, har barn 50% og vært singel nå i 5 år. Brukt datingapper i noen år nå, og har fått datet mange kvinner, unge som eldre. Jeg hadde hele tiden et ønske om å finne kjærligheten, men den har ikke kommet lett til meg, og heller ikke dem jeg har møtt, som har ønsket noe seriøst. 

Jeg har merket at jeg stadig har blitt mindre og mindre engasjert når det kommer til dating, når det kommer til å bli kjent. Hvorfor vet jeg ikke, men nå sitter jeg her og kjenner at jeg ikke er interessert i å ha en kjæreste lenger. Vil jeg ha sex, så er det bare noen klikk unna, og det krever ingen innsats. Jeg gidder liksom ikke å "kaste" bort noe energi når det bare kommer til å ende opp med sex, frem til vi finner ut at vi ikke får følelser for hverandre.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men hadde vært kjekt å vite om noen (kvinner som menn) har opplevd det samme og fått engasjementet tilbake.

 

Anonymkode: ca249...739

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg  veldig igjen i det du skriver - kanskje du kjenner på datingfatigue, og bør ta en liten pause fra dating?   

Jeg ble litt "nummen" av for mye dating, og endte selv opp med å ta en pause på nesten to år (null dating).

Når jeg startet på nytt igjen med dating etter sommeren, da var savnet etter en kjæreste der og jeg ble en mye mer tilstede og klar for for å treffe noen.  Nå har jeg truffet en veldig fin mann som jeg har tatt det forholdsvis rolig med og blitt gradvis kjent med - kjenner på forelskelse igjen, og det er veldig deilig.  Tror man kan kjøre seg ordentlig lei, også dating, sånn er det jo med alt her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme leir. Den moderne datingkulturen er søppel, bruk og kast. Alltid noe "bedre" på neste swipe.

Prioriter deg selv og barna med hobbyer på si😁

Anonymkode: 91326...e77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, kvinne på 40. Jeg orker ikke mer, greit å være singel tenker jeg. Har ikke datet på snart ett år, og det føles helt fint. 

Anonymkode: 1d05d...4b3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke datet på fire år her. Jeg liker ikke dating og alt det. Jeg vil gjerne ha en mann, men har mest lyst å hoppe rett over alt som heter dating, forelskelse og slikt, og rett i traust og trygt..

Anonymkode: 309e9...7a9

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater ikke. Jeg har vært gift og har barn. Jeg ønsker i tilfelle å treffe noen i det virkelige liv. Datingapper er helt uaktuelt. Har nylig blitt veldig skuffet over en venn jeg hadde som bare sluttet å snakke med meg over natta. Så nok er nok for en stund. Prioriterer heller min egen helse fremfor å bli dårlig behandlet. Folk bryr seg ikke om hverandre. Det er så enkelt å slette, blokkere, ghoste, fade. Jeg er ikke slik derfor vil jeg heller ha andre prioriteringer i livet. 

Anonymkode: cbaad...267

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne på 43 her som har det på samme måte. Har aldri vært i et "ordentlig" forhold slik jeg definerer det selv og har mistet interessen etter en lang "karriere" med situationships, ghosting, bruk og kast, avvisning og kalde skuldre. Nå har jeg bestemt meg for at det livet jeg har igjen skal nytes, det skal være lysbetont og jeg er mer nøye på hva og hvem jeg skal vie tiden min til. Det betyr med andre ord at jeg skal være enslig og det er helt i orden ❤️ 

Sender ts og dere andre en varm klem 🤗

Anonymkode: 6f7ff...69e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke singel og fant mannen min lenge før internett. Men bare lurer på en ting, treffer en ikke potensielle kjærester andre plasser enn på nett? Går en ikke glipp av denne spennende bli-kjent-fasen der en oppdager nye sider av en person. Blir ikke de ulike dating-sidene litt "katalog"-preget ? 

Dette er ikke ment som kritikk, meget mulig jeg hadde vert på de sidene selv om jeg hadde vert singel. 

Anonymkode: c723d...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke singel og fant mannen min lenge før internett. Men bare lurer på en ting, treffer en ikke potensielle kjærester andre plasser enn på nett? Går en ikke glipp av denne spennende bli-kjent-fasen der en oppdager nye sider av en person. Blir ikke de ulike dating-sidene litt "katalog"-preget ? 

Dette er ikke ment som kritikk, meget mulig jeg hadde vert på de sidene selv om jeg hadde vert singel. 

Anonymkode: c723d...7dc

Jo du kan det, men det blir som uskrevne regler til slutt at dating først og fremst skal foregå på app eller gjennom media.

Mange møter sikkert din som vanlig enda.

Anonymkode: 47cf9...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke singel og fant mannen min lenge før internett. Men bare lurer på en ting, treffer en ikke potensielle kjærester andre plasser enn på nett? Går en ikke glipp av denne spennende bli-kjent-fasen der en oppdager nye sider av en person. Blir ikke de ulike dating-sidene litt "katalog"-preget ? 

Dette er ikke ment som kritikk, meget mulig jeg hadde vert på de sidene selv om jeg hadde vert singel. 

Anonymkode: c723d...7dc

Jeg finner ingen i hvert fall. Er ikke på apper, men har en hobby der det er minst 95 % menn, er på fotballpuber og er mye ute på byen, fest innimellom osv. Har bare datet en jeg traff i virkeligheten én gang. 

Anonymkode: 1d05d...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er ikke singel og fant mannen min lenge før internett. Men bare lurer på en ting, treffer en ikke potensielle kjærester andre plasser enn på nett? Går en ikke glipp av denne spennende bli-kjent-fasen der en oppdager nye sider av en person. Blir ikke de ulike dating-sidene litt "katalog"-preget ? 

Dette er ikke ment som kritikk, meget mulig jeg hadde vert på de sidene selv om jeg hadde vert singel. 

Anonymkode: c723d...7dc

Her er jeg enig med deg. Sannsynligheten for å bli lottomillionær er vel like stor som å treffe den rette på en katalogside, der alle har den sunneste livsstil, der trening, løping, ikke er en del av livet, men det er livet.

Running my life away looking for a better way.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke singel og fant mannen min lenge før internett. Men bare lurer på en ting, treffer en ikke potensielle kjærester andre plasser enn på nett? Går en ikke glipp av denne spennende bli-kjent-fasen der en oppdager nye sider av en person. Blir ikke de ulike dating-sidene litt "katalog"-preget ? 

Dette er ikke ment som kritikk, meget mulig jeg hadde vert på de sidene selv om jeg hadde vert singel. 

Anonymkode: c723d...7dc

Noen gjør nok det men jeg opplever ikke det. Jeg kan ikke huske sist en edru mann gjorde en innsats for å bli kjent med meg eller responderte positivt da jeg tok initiativ. 

Anonymkode: 6f7ff...69e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne truffet noen menn irl som var interessert i å bli kjent. Jeg vil jo helst bli kjent først som venner, og så evt kjenne at det blir mer etterhvert. Klarer ikke helt den greia med tinder, katalogfølelse osv. Og for meg blir det helt feil rekkefølge å treffe tilnærmet fremmede på date for å "se om man matcher". Det er jeg rett og slett for sjenert til. Da klarer jeg ikke selge meg inn. 

Men om jeg kunne blitt kjent med noen ansikt til ansikt, så kan de ser hvem jeg faktisk er uten at jeg føler press på å fremstå så spennende at de ønsker å treffes mer, så hadde det gjort det mye enklere. Problemet er at jeg treffer svært få single menn, og de som er single er enten for gamle/ unge eller ikke på jakt føles det som. Så nei, har innsett at det må et mirakel til for at jeg skal finne en ny kjærest..

Anonymkode: 309e9...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 7 mnd med nettdating var jeg klar for pause. Men så fikk jeg en melding i innboksen da. Vi endte opp med chatte og prate på tlf i flere timer. Møttes fysisk samme uken og det var det🤷🏻‍♀️🤭

Er ett år siden og vi så oss aldri tilbake og planlegger fremtiden sammen❤️

Anonymkode: 3b2f8...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...