Gå til innhold

Hjelp! Gal nabodame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en gal nabodame det muligens har klikket for! Vi kjenner henne ikke men har alltid hilst og småsnakket. Hyggelig, men ei ordentlig sladre kjerring. Vi sladrer ikke om andre og vil bare ha nabo fred.  Plutselig, helt ut av det blå har hun politi anmeldt oss på bakgrunn av at vår 12 år gamle jente og en venninne har kikket i postkassen hennes ! Jeg har selvfølgelig snakket med jentene og de har skjønt at det ikke er lov. De sa til og med unnskyld.  Så har hun sladret til alle andre naboer og det føles ikke bra.  Aner ikke hva hun har sagt. Hun burde heller sagt det til oss direkte ! Så har jeg hørt fuglepip om at hun har ringt barnevernet pga den postkassa 😳( en annen nabo sa dette til meg)  herregud vi har bare vært hyggelige mot henne.  Nå er jeg livredd for barnevernet da jeg har hørt at folk ikke blir kvitt de.  Hvordan vil barnevernet reagere på en slik melding ? Jeg er redd for at denne naboen vil komme til å lyve og si en rekke ting som ikke er sant.  Hun er Nok veldig ustabil. Jeg har hørt og sett hvordan hun skriker til en av de andre naboene og er helt gal.  What to do? Ble oppriktig bekymret. 

Anonymkode: 27cff...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om bv blir oppringt av henne for at de tittet opp i hennes postkasse...tror jeg neppe de bryr seg.

Men om hun juger på masse andre ting...kan det jo være..men dere har jo ok noe p være redd for. Dere har jo flere naboer som kan backe dere opp i forhold til at hun er litt gal...og dere har jo ikke noe å skjule.

Bare si til deres barn / venner å være litt påpasselig når det komme til nabo deres... la henne og hennes eiendom etc være 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kommer bv til å bare riste på hodet av. De er pliktig å sjekke saker de får meldt inn, men mange ganger henlegges de omtrent samme dag fordi det er så dumt grunnlag. 

Anonymkode: 161c2...97e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet kommer raskt til å forstå at damen er gal! Hadde ikke bekymret meg! Det er ikke sikkert hun har verken anmeldt eller kontaktet barnvernet, og at dette kun er noe hun sier. Hadde uansett ikke tenkt mer på det, før de evt. tok kontakt.

Anonymkode: 92ea4...d3d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Blir neppe sak, men hvis det blir sak, så undersøker de og henlegger. Bare ikke si til bv at damen er gal. Vær saklig. 

Anonymkode: 6ad19...f22

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har en gal nabodame det muligens har klikket for! Vi kjenner henne ikke men har alltid hilst og småsnakket. Hyggelig, men ei ordentlig sladre kjerring. Vi sladrer ikke om andre og vil bare ha nabo fred.  Plutselig, helt ut av det blå har hun politi anmeldt oss på bakgrunn av at vår 12 år gamle jente og en venninne har kikket i postkassen hennes ! Jeg har selvfølgelig snakket med jentene og de har skjønt at det ikke er lov. De sa til og med unnskyld.  Så har hun sladret til alle andre naboer og det føles ikke bra.  Aner ikke hva hun har sagt. Hun burde heller sagt det til oss direkte ! Så har jeg hørt fuglepip om at hun har ringt barnevernet pga den postkassa 😳( en annen nabo sa dette til meg)  herregud vi har bare vært hyggelige mot henne.  Nå er jeg livredd for barnevernet da jeg har hørt at folk ikke blir kvitt de.  Hvordan vil barnevernet reagere på en slik melding ? Jeg er redd for at denne naboen vil komme til å lyve og si en rekke ting som ikke er sant.  Hun er Nok veldig ustabil. Jeg har hørt og sett hvordan hun skriker til en av de andre naboene og er helt gal.  What to do? Ble oppriktig bekymret. 

Har hørt om flere tilfelles når naboer krangler og anmelder til barnevern for å gjøre livet surt for naboen. Dette er de vant til! Hadde ikke vært bekymra i det hele tatt. Gale naboer er grusomt - føler virkelig med deg.

Anonymkode: c339e...348

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo feilet ganske bra med barneoppdragelsen om datteren din på 12 ikke har lært at man ikke kikker i andres postkasser. Dette burde hun lært mens hun var småbarn. 

Dette må jo være en trolletråd. 

Anonymkode: 3787c...646

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du har jo feilet ganske bra med barneoppdragelsen om datteren din på 12 ikke har lært at man ikke kikker i andres postkasser. Dette burde hun lært mens hun var småbarn. 

Dette må jo være en trolletråd. 

Det er så drøyt at et 12 år gammelt barn kikker nedi noen annens postkasse at du til og med ikke klarer å se for deg at tråden er ekte. Så søkt er det 🫢

Anonymkode: 30ea1...219

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er så drøyt at et 12 år gammelt barn kikker nedi noen annens postkasse at du til og med ikke klarer å se for deg at tråden er ekte. Så søkt er det 🫢

Anonymkode: 30ea1...219

Ja, det er faktisk så drøyt at et 12 år gammelt barn kikker i andres postkasser. Men det kan jo være diagnoser inne i bildet her. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er faktisk så drøyt at et 12 år gammelt barn kikker i andres postkasser. Men det kan jo være diagnoser inne i bildet her. 

Fjott. Ja jeg mener deg.

Anonymkode: 16f1c...8fa

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har til og med kikket i andres postkasser som voksen jeg, og jeg har ingen diagnose.

Anonymkode: 50312...705

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du henne kikke i andre postkasser? Er det greit at hun stjeler?

Anonymkode: cc1b0...c45

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er det nok mer som ligger bak om saken har rot i virkeligheten. 
Er du et opplyst menneske så vet du mer om barnevernets metoder en å mene det du har skrevet over her. 
Skjerp deg. 

Anonymkode: 9a533...9f4

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og resten av historien? Det er en del mer disse ungene og du har holdt på med ikke sant? 
hilsen en av de andre naboene som også har forsøkt snakke med deg om det å plage og trakasere naboer men som trakk seg unna da vi oppfattet deg som nokså uregulert…

Anonymkode: 45c4e...20f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier de ikke "blir kvitt" barnevernet, blir ikke kvitt dem fordi barnevernet tenker det er noe bekymringsverdig. Det er ikke slik at barnevernet undersøker alle til "evig tid" når de ikke har grunn til å mistenke at det er noe.

Jeg har sendt alvorlige bekymringsmeldinger på barn som senere ble fjernet fra foreldrene etter mange år fra første bekymringsmelding, og selv om disse meldingene omfattet vold mot barn og barn som ble innelåst i kjeller etc, ble de henlagt etter kort tid. Det var først når det kom inn en offentlig melder, at barnevernet faktisk undersøkte saken.

Anonymkode: aeb58...946

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg vokste opp var det flere postkasser på et stativ. Pleide å ta med vår post når jeg kom hjem fra skolen. Var vår kassen tom, pleide jeg å se opp i en annen for å sjekke om postmannen hadde vært der. Av og til var han litt sein :)

Anonymkode: c3830...274

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forteller ganske mye om deg når du  kaller naboen gal. 

Anonymkode: eb17b...7d0

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen hørtes litt spesiell ut 😂 hold avstand ,. Vet ikke hva slike folk kan finne på

Anonymkode: fad41...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så farlig å kikke i en postkasse? Men man skal selvfølgelig ikke stjele post, da. Ser noen ganger i naboens i tilfelle ting har kommet feil, aldri tankt noe på det. De er jo åpne ute på veien, og ulåste hos oss. 

Anonymkode: dadb7...631

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har til og med kikket i andres postkasser som voksen jeg, og jeg har ingen diagnose.

Anonymkode: 50312...705

Man trenger ikke ha noen diagnose for å oppføre seg uhørt. Manglende folkeskikk holder lenge.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...