Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har vasket i dag: har dere vasket dobbeltdyner eller enkeltdyner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er enkle. Kan aldri tro jeg ville klart å stappe inn en dobbeldyne i vaskemaskinen.

Skrevet

Jeg har også kun vasket en og en enkeltdyne!

Skrevet

Dynen min ser fremdeles veldig trist ut... :forvirret:

Men jeg gir ikke opp håpet! Nå er ny maskin med to dunputer satt igang! :tommelsmil:

Skrevet

:grine: Staaaaaaaaaaaaaaaakkars dyna til Philippa.

Er den begynt å bli tørr, da?

Skrevet

Ja, den har begynt å bli litt tørr..men den ser så trist ut. Jeg prøver å slå liv i den, men det er ikke lett. Håper den blir gladere i løpet av kvelden! ;)

Skrevet

Dynen vil bli glad igjen, Philippa! Men du må være tålmodig...

Skrevet
Dynen vil bli glad igjen, Philippa! Men du må være tålmodig...

Du har nok rett Gjest (C?), men jeg er ikke så veldig tålmodig... :sjenert:

Gjest Tristessa
Skrevet

For en søt tråd. :) Ble inspirert til å vaske våre egne dyner, noe sier meg at det trengs. :forvirret:

Vi har noen puter som er blitt ganske kjipe også, akkurat som om fyllet i dem klumper seg. Vil en vask gjøre nytten der også?

Skrevet

Min mann har innbildt seg at jeg aldri har vasket våre hodeputer. Noe jeg selvfølgelig har gjort hvert halvår, slik jeg alltid har gjort med både dyner og puter.

Men sist gang jeg vasket dem, kom han hjem fra jobb tidligere enn han pleier, og så dynene ligge til tørk på badet.

Og nå påstår han at den er helt ødelagt, fordi jeg har vasket den....... :ler:

Han har aldri kommentert det tidligere, selvom jeg sikkert har vasket den ti ganger på de årene vi har bodd sammen................ *mannfolk*

Skrevet

-bare så det er sagt...dynen min begynner sakte men sikkert og bli i bedre humør nå. :) Og putene har også overlevd, den ene er veldig fin, den andre ser det derimot litt dystert ut for. All dunen har samlet seg, så jeg håper at når den er litt tørrere så blir det lettere og riste alt på plass.

Skrevet
Vi har noen puter som er blitt ganske kjipe også, akkurat som om fyllet i dem klumper seg. Vil en vask gjøre nytten der også?

Tviler sterkt. Gjesteputa mi var litt flatklappet. Etter vask er den blitt feitere - men nokså klumpete. Skal prøve å slå det litt utover, men har ikke det helt store håpet om redning. Jaja, får se om neste gjest klager.

Gjest Tristessa
Skrevet

Jaja, de kosta omtrent ingenting så det gjør ikke så mye. Noen som vet hvor man får tak i billige puter (ikke ikea)? :ler:

Skrevet
Jaja, de kosta omtrent ingenting så det gjør ikke så mye. Noen som vet hvor man får tak i billige puter (ikke ikea)?  :ler:

JYSK kanskje? Fikk nettopp reklameblekke fra Kid interiør og de har også noen som er billige.

Skrevet

Men kanskje jeg skal håndvaske den rett og slett. Han ser nemlig litt lei seg ut, som skitten..

Prøv med Nylonvask.

Den har jeg brukt til både lampeskjerm og sportsvogn.

Funket bra på begge deler.

• 9 måneder senere...
Skrevet
Jeg har vasket vår dobbeltdyne i vaskemaskinen uten problemer ;)

Bruker ikke tenninsball, rister skikkelig etterpå, det er aldri noe problem. Kosedyr pleide jeg å putte i vaskepose og hive i maskina, problemfritt ;)

Hei

Kom over denne tråden og har vert bort i problemet, et lite spørsmål først bare, har du da en litt stor maskin siden du får plass til hele dynen? De hjemme får ikke det i en vanlig de har i vertfall, kunne vere greit og vite noe om det, til f.eks senere kjøp av maskin her

Generelt

Vil bare si en ting, har aldri hørt annet en at også dun kan vaskes i maskin, hjemme gjorde vi det bestandig, også dunputer men de var litt klumpete etterpå men det var bare og riste og dunke dem mens di tørket så ble di fine. :)

en liten advarsel, styr unna helårsdyner, di er altfår varme om sommeren altfor kalde når det er kalt om vinteren di fungere stort sett bare noen ganger i året :sur: kunne tenkt meg og fat tak i han hun som fant opp dem og grr :frustrert:

hilsen

Skrevet

Har tenkt på å vaske dyna mi jeg også, problemet er bare at vi har dobbeltdyne, og relativt liten vaskemaskin :forvirret:

Dessuten leste jeg et sted at maskina bør tåle 7 kg tøy, og vår tåler bare 5kg ... Ser ikke for meg at jeg tar hele den store dyna og drasser den med meg på nærmeste renseri/vaskeri heller... så hva kan jeg gjøre?

Skrevet
http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1645&ID=5168

60 grader eller -20 grader så dør midden.

hei

men na er det ikke midden vi er alergiske mot men møkka dens :) og den blir ikke borte ved kuldebehandling, men det er en grei ting med kosedyr, ting som ikke kan vaskes varmt, da kan man drepe midden med kuldebhandling og vaske ut møkka etterpå

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...