Izaria Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #22 Skrevet 25. februar 2006 *krysser fingre for våre samlede dyner* ← *signerer*
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #23 Skrevet 25. februar 2006 Har vasket det meste her, selvsagt ingen dundyner. Så lenge det er plass i manskinen, går det nok bra. Jeg har alltid tatt dem med meg til et fellessvaskeri i nærheten for å tørke dem. (Har ikke tørketrommel hjemme, dessverre.)
Cata Skrevet 25. februar 2006 #24 Skrevet 25. februar 2006 Går det bra med vaskinga (og det ser så langt lovende ut) så blir testing av trommeltørking det neste .
Izaria Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #25 Skrevet 25. februar 2006 Har vasket det meste her, selvsagt ingen dundyner.← Jeg vasker dundyne i maskin nå..så langt ser det bra ut..
Cata Skrevet 25. februar 2006 #26 Skrevet 25. februar 2006 Dyne er halt ut av maskin *puh* og dyttet inn i trommel. Går som strykefri, med litt redusert temperatur. Alt vel i Dyneland så langt. (Dette ble jammen litt av en tråd. )
Peony Skrevet 25. februar 2006 #27 Skrevet 25. februar 2006 Hmmm... Kanskje Mr. Flopsy skal få seg en omgang i maskinen også...?
Cata Skrevet 25. februar 2006 #28 Skrevet 25. februar 2006 Dyne er ute av trommel i god behold. Litt fuktig ennå, men resten får lufttørke. Har hengt den ut over tørkestativet så det kommer godt med luft til. Gjestedyna + puta står for tur når tørkestativet blir ledig. De er heller ikke helt "gode".
Izaria Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #29 Skrevet 25. februar 2006 Min dyne er ennå ikke ferdig i maskinen. Er litt spent på dette egentlig, for når jeg ser inn gjennom døren til maskinen så syns jeg dynen ser tørr ut...??
Cata Skrevet 25. februar 2006 #30 Skrevet 25. februar 2006 Tørrens??? Kan trøste deg med at min så temmelig tørr ut den også. Tror det er fordi vannet ligger i bunnen av maskina og dyna suger til seg slik at ingenting ligger "utenpå". (Dårlig forklaring, ja). Hvis du ser når den sentrifugerer, ser du nok vann som tyter ut. Nye vaskemaskiner fylles jo ikke opp med vann på samme måte som de gamle.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #31 Skrevet 25. februar 2006 Har vasket det meste her, selvsagt ingen dundyner. Så lenge det er plass i manskinen, går det nok bra. Jeg har alltid tatt dem med meg til et fellessvaskeri i nærheten for å tørke dem. (Har ikke tørketrommel hjemme, dessverre.) ← Jeg har vasket dundyne hjemme. Bare å passe på å riste den godt etterpå så ikke alt dunet klumper seg. Dynen er sydd i firkanter som gjør at dunet er fordelt utover.
jolie Skrevet 25. februar 2006 #32 Skrevet 25. februar 2006 Spennende prosjekt å følge med på Våre dyner skal få en runde i maskinen så fort det blir tørkevær ute. Det er det vel strengt tatt nå så lenge sola står på, men pga en meter snø kommer jeg ikke fram til snora ute dessverre. Grunnen til at det må være tørkevær ute, er fordi vi har en sånn gammel maskin med toppmating og separat sentrifuge. Dynene går uten tvil i selve vasketrommelen, men jeg vil se den som greier å trykke de ned i sentrifugen. Den rommer kanskje en tredjedel av vasketrommelen Angående kosedyr, så vet jeg at min lille venn er maskinvasket opptil flere ganger. Litt slunken er han blitt, men han er i det minste ren Men det var smart tips å dytte de små vennene inn i vaskeposer før vask *notere*
jolie Skrevet 25. februar 2006 #33 Skrevet 25. februar 2006 Ja, og.. Jeg trodde det bare var i tørketrommelen man trengte tennisball, jeg. Og da bare med dundyner, for å fluffe dem liksom. Regner med at jevnlig risting mens de tørker, kanskje litt heftig dunking med sånn teppebanker eller lignende (tresleiv fungerer sikkert fint, tar bare lenger tid) gjør samme nytten.
Izaria Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #34 Skrevet 25. februar 2006 Nå er dynen min ferdig vasket, og siden jeg ikke har tørketrommel er den ristet godt og ligger nå til tørk over tørkestativet. Den er våt, men syns den ser litt tynn og vassen ut..litt lei seg liksom..
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #35 Skrevet 25. februar 2006 Nå er dynen min ferdig vasket, og siden jeg ikke har tørketrommel er den ristet godt og ligger nå til tørk over tørkestativet. Den er våt, men syns den ser litt tynn og vassen ut..litt lei seg liksom.. ← Dynen vil bli glad når den er tørr!
Cata Skrevet 25. februar 2006 #36 Skrevet 25. februar 2006 Stakkars triste dyna , men den blir sikkert blid igjen når den blir tørr og du får banket den litt opp. Jeg har tenkt å sende min gjennom et par minutters "oppfriskning" i tørketrommelen for å se om den "fluffer" seg litt. Den er jo syntetisk, så veldig fluffy blir den ikke. (Det var den ikke før vask heller). Sikkert lurt om du gjør som jolie foreslår og banker/rister den litt innimellom mens den tørker.
jolie Skrevet 25. februar 2006 #37 Skrevet 25. februar 2006 (endret) Dynen vil bli glad når den er tørr! ← Jupp. Tenk deg en våt fugl. Den ser litt pjusk ut, ikke sant? Så fort fjærene i dyna di er tørre, så vil dyna di bli glad og fornøyd og tykk igjen Endret 25. februar 2006 av jolie
jolie Skrevet 25. februar 2006 #38 Skrevet 25. februar 2006 Stakkars triste dyna , men den blir sikkert blid igjen når den blir tørr og du får banket den litt opp. ← *fnise* Dyner er rare dyr. Ikke alle som blir blide av en real omgang juling
Cata Skrevet 25. februar 2006 #39 Skrevet 25. februar 2006 *fnise* Dyner er rare dyr. Ikke alle som blir blide av en real omgang juling ← Dundyner er sikkert litt masochistiske.....
Izaria Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #40 Skrevet 25. februar 2006 Ja, dyner er rare dyr. Skal riste litt i den med jevne mellomrom i tørketiden jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå