Millimani Skrevet 22. oktober #21 Del Skrevet 22. oktober Jeg tror på et liv etter døden. Jeg blir passet på av sjeler i familien når jeg har epilepsi-anfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #22 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 14.28): Ingen rasjonelle mennesker tror på "noe" etter døden. Anonymkode: e1a7f...a8a Om man ser seg rundt med rasjonelle øyne og legger merke til all systematiseringen i naturen som gir vakre mønstre, farger, egenskaper og intelligens, skal det godt gjøres å tilskrive alt dette vakre for tilfeldigheter. Som når man går i skogen og ser en tannpirker blant kvist og lyng: «Nei, den har blitt til av seg selv», er da ifølge din logikk det eneste rasjonelle å konkludere med. Hvorfor er man så redd for å tilskrive førsteårsaken til universet som «noen» i stedet for «noe». Døden er ikke et mysterium, ei heller oppstandelsen. Alt er grunnstoffer av samme materiale som tommelen og smarttelefonen består av når jeg skriver dette innlegget. Vi mennesker er så bombastiske fordi vi ikke er villige til å åpne øynene og se oss rundt. Det er ganske heftig å fraskrive alt det vakre rundt oss en designer. Påstått rasjonell tenkning kan fort forveksles med bitterhet fordi man har opplevd urettferdighet og vonde ting og makter ikke å plassere en gud i dette bildet. Og det skjønner jeg godt fordi Gud må ha en GOD forklaring på alt som skjer på jorda som er det stikk motsatte av hva hensikten var. Men å dra en så stor og eksistensiell konklusjon er ganske følelsesmessig gjort av deg og det motsatte av rasjonelt. Anonymkode: 86cfe...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 24. oktober #23 Del Skrevet 24. oktober Jeg tror selv på evig liv og at jeg skal møte mine kjære igjen. Respekterer at andre kanskje ikke deler min tro og avstår fra å kalle folk urasjonelle og gale. Er stolt av at jeg har den tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #24 Del Skrevet 26. oktober Jeg har en naiv tro på at de som dør, sitter "der oppe" og ser på hva jeg gjør... Anonymkode: a5a3c...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #25 Del Skrevet 26. oktober Jeg var blant de som virkelig IKKE trodde på noe, og trodde de som opplevde ting var rett og slett gale 😅 Men, så opplever man ting selv, og når man sitter der to stk og begge to opplever det samme, så kan det ikke oppleves som innbilning. Så ja, jeg tror på ting. Anonymkode: e3e2b...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. oktober #26 Del Skrevet 30. oktober Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord, enn det som kan forklares med rasjonalitet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 1. november #27 Del Skrevet 1. november (endret) Da jeg var yngre, var jeg overbevist om liv etter døden osv. Etterhvert som jeg har blitt eldre, har dette bare blitt visket ut. Syntes intervjuet med krigsfotografen i VG - Harald Henden (kun noen måneder før han døde) var interessant, og tenker nok nå det samme. Han sa bl.a. : – Jeg har ingen religiøs tro. Jeg tror at når du er død, da vet du ikke at du er død. Det er bare over. Det er som før du ble født. Nothing. Og du vet ikke hva du går glipp av heller. Endret 2. november av Sicktrip 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22 timer siden #28 Del Skrevet 22 timer siden Ja det er jeg sikker på spurte pappa masse på dødsleiet om han hadde sett noen i familien ikke ennå svarte han så forsvant han bare mere og mere og etter han sovnet inn så banket det 3 ganger på døra hvor det var glassfelter på hver side og av døra og ingen kom og ingen fikk kanskje det var sjelen hans som forsvant ? og en vinge på pappesken på rommet hans løftet seg en gang opp og en gang ned så jeg tar det som ett tegn som ja på mine spørsmål pappa var uendelig snill det med de 3 bankene på døra skjedde også når oldefar sovnet inn i 1969 folk sa kom inn men ingen kom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #29 Del Skrevet 20 timer siden Det er jo ingen som vet hva som skjer etter at vi dør, men jeg håper sterkt at vi møter igjen de som har reist før oss. Da jeg var liten jente og så på Melodi Grand Prix (som var årets høydepunkt), så syntes jeg det var så fint å se artistene som satt i "Green Room" bak scenen og vinket smilende til kamera. Alle var pyntet og så glade ut, og jeg tenkte da at "slik er himmelen også", og det tror jeg på fremdeles som godt voksen. Anonymkode: 63f86...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå