Gå til innhold

Tror du på «noe» etter døden? Har du hatt noen tegn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mistet både bestemor og søster som jeg var veldig glad i. Har ventet på en form for tegn eller noe som helst, men aldri opplevd det. Kjenner meg trist og skuffet. Har aldri vært troende men likevel håpt at det skulle være noe, at de skulle være der å «passe på meg»

Likevel har jeg tenkt mye på døden i det siste. Om noen som er død liksom skal være der å se ned på oss, må jo det være grusomt for de å se alle sine etterlatte. I tillegg har jeg begynt å tenke at alt vi er, følelser osv, er det som gjør oss til mennesker. Når man dør, dersom man skulle blitt en «sjel i himmelen», vil man jo likevel ikke være den samme som man var - for man er ikke ett menneske lenger. 
 

Hva er deres tanker rundt dette/død? Høres sikkert helt på bærtur ut men jeg føler jeg ikke kan snakke med noen rundt dette, i redsel for å virke koko 🫠

Anonymkode: 7e466...8a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det finnes noen sjel. Har mistet alle besteforeldre, kjæledyr og mamma. Og tror helt oppriktig det ikke er noe mer. 

Men jeg misunner de som har en tro. Det må jo være godt å "vite" at man vil møtes igjen. Men jeg er helt sikker på at det bare er biologisk materiale som brennes/råtner bort igjen, og alt du kjente og det som utgjorde personen er helt borte. 

Anonymkode: 507d6...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ønske det er noe etterpå. Men jeg har til gode å se noen tegn på at det skulle være noe. 
Har mistet mann og foreldre, og det hadde vært fint å tro på et liv etter døden.

Jeg gikk i sorggruppe etter at min mann døde og da fikk jeg et godt tips: Tenk på at de du har mistet er med deg, at de følger deg i livet og ser hvordan du og barna har det. Den tanken har hjulpet meg veldig gjennom den første sorgen og det hender faktisk enda at jeg får den følelsen av at de er der med meg. En fin tanke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noe etterpå. Men er nok mange som ikke får noen tegn på det. Jeg har opplevd at jeg har følt sterkt at noen som døde har vært i nærheten. Bestefaren min og kjæledyr. Jeg tror de fleste går videre, noen blir igjen som gjenferd. Når man har gått videre blir man etterhvert født på nytt i en ny kropp. Jeg tror dette. Og selv om man ikke merker noen tegn fra avdøde så betyr det ikke at det ikke er noe mer.

Anonymkode: dfa2b...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 3-åringen har fortalt masse om folk som har gått fra oss.

Anonymkode: 175e7...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er agnostiker så er åpen for at det både er og ikke er noe. Men for min del håper jeg det er over for meg og min eksistens når jeg dør. 1 liv er evig nok for meg.

Anonymkode: 632f5...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...