Gå til innhold

Hvor ofte tar barnehagen ungene med ut?

Des2020
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det der gjør de ofte i vår bhg og, synes det er litt trist.

Hos oss er det opp til ped leder på den enkelte avdeling og vår avdeling er ikke så opptatt av å være ute. Vet ikke hvor mange ganger jeg har kommet for å hente og alle de andre avdelingene er ute i solen, mens mitt barn sitter inne på avdelingen 🧐

Prøver å hinte hver dag ved levering at vi hadde satt pris på om det blir en tur ut «ja, det er klart vi skal ut!» er svaret hver gang 😅 

Anonymkode: 9f64a...eb5

Har dere forsøkt å ta det opp med FAU eller noe sånt? Lurer på hva som er riktig fremgangsmåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det der gjør de ofte i vår bhg og, synes det er litt trist.

Hos oss er det opp til ped leder på den enkelte avdeling og vår avdeling er ikke så opptatt av å være ute. Vet ikke hvor mange ganger jeg har kommet for å hente og alle de andre avdelingene er ute i solen, mens mitt barn sitter inne på avdelingen 🧐

Prøver å hinte hver dag ved levering at vi hadde satt pris på om det blir en tur ut «ja, det er klart vi skal ut!» er svaret hver gang 😅 

Anonymkode: 9f64a...eb5

Da ville jeg sagt klart ifra, og ikke hintet. Og om pedleder ikke skjerpet seg, ville jeg bedt om å få skifte avdeling. Du kan ta det opp med FAU, og du kan ta det opp med styrer, om du ikke kommer noen vei med ped-lederen. 

Anonymkode: b6c6f...1c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norske barnehager trodde jeg standaren var å være ute hver dag. De minste barna blir holdt inne hvis det er veldig kaldt eller varmt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går som hovedregel ut hver dag. Vi leverer ute på småbarn. De går i tillegg ut på ettermiddagen en del dager. Og så er det tur 1 dag i uka. De spiser en del av måltidene ute også (matpakke)

1 dag i uka har de samlingsaktiviteter med samme alder da er de mer inne den dagen. Og om det er veldig kaldt eller veldig mye regn er de gjerne litt inne feks om de var ute på morningen og alle barna har klissvåt regntøy går de ikke ut på ettermiddagen. 

Anonymkode: 94738...154

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stor avdeling er de ute hver dag, samme hvordan været er. På liten avdeling, så går de ikke ut om det er alt for kaldt, eller det bøtter ned hele dagen. 

Anonymkode: cd134...4b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noe tips på hvordan jeg kan gå frem for å løse dette? Fau er allerede på saken. Kom ingen vei med ped.led. Var et tips å ta det opp med styret også. Noen andre tips?

Endret av Des2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Des2020 skrev (1 minutt siden):

Har dere noe tips på hvordan jeg kan gå frem for å løse dette? Fau er allerede på saken. Kom ingen vei med ped.led. Var et tips å ta det opp med styret også. Noen andre tips?

Det er ikke så mye mer du kan gjøre enn å ta det opp med FAU, og om det ikke fører frem, direkte med styrer. 

Ellers er det å prøve å bytte barnehage (noe som ikke nødvendigvis er verken lett eller aktuelt å gjøre mtp logistikk)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke så mye mer du kan gjøre enn å ta det opp med FAU, og om det ikke fører frem, direkte med styrer. 

Ellers er det å prøve å bytte barnehage (noe som ikke nødvendigvis er verken lett eller aktuelt å gjøre mtp logistikk)

Håper virkelig det skjer noe gjennom FAU. Så blir nok bytting av barnehage neste skritt. Kan jo ikke ha et barn i en barnehage i 5 år hvor hun knapt er ute. 😒 De sover inne i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ute ganske mye hver dag, så er de på tur i nærområde 1-2 ganger i uken.  Jeg ville hørt med rundt å søkt til en annen barnehage. 

Anonymkode: f72eb...e93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute minst en gang om dagen her, med mindre det er ekstremvær. Turdag hver fredag nå på høsten før snøen kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vanligvis ute minst en gang om dagen, ofte to. Hvis det er ekstremt kaldt eller dårlig vær holder de seg inne🥰 på storbarn har de også en fast turdag i uka

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen min har vært ute en gang på de 3 ukene han har gått der. 

Anonymkode: f1b24...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen min har vært ute en gang på de 3 ukene han har gått der. 

Ungen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Des2020 skrev (2 timer siden):

Hei,

Førstegangs mamma her og vi har nylig startet i barnehagen (1-3år). Denne barnehagen tar ikke med ungene ut daglig. De rullerer på hvilke barn får muligheten til å gå ut, dermed er de ute 2-3 ganger i løpet av uken hvis været tilsier det. Lurer på om dette er standard praksis? Det mener vår barnehage. De gjør det samme på avdelingen for større barn. 🤔

Hva tenker dere?

De er ute før og etter lunsj hver dag uansett vær. Kan bare huske et par kjempekalde dager de har vært inne hele dagen. 

Anonymkode: fbc35...64d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag, med mindre det er storm eller veldig kaldt. Folk klagde når det var fint vær, men barna satt inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ungen min har vært ute en gang på de 3 ukene han har gått der. 

En gang på tre uker?? Det er jo helt sykt! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ungene, uansett alder og avdeling, ute 1-2 ganger om dagen. To ganger i uka har de langtur, og her rullerer de på barn og voksne. På den måten får ungene alenetid med forskjellige fra hver gang.

Anonymkode: e5014...094

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på småbarnsavdeling og vi er ute 2-3 ganger daglig. Først en gang før lunsj, så en gang etter lunsj for de som ikke sover. De sover ute, våkner de før mat kl 14 går de ut også. Så alltid ut etter siste måltid og bleieskift. Vi prioriterer utetid og aktivitet høyt.

Anonymkode: eede6...a08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...